Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Zarząd Główny Towarzystwa Literackiego im. Adama Mickiewicza ; Instytut Badań Literackich
24 cm ; Tekst pol., streszcz. ang. ; Zadanie finansowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu Działalność upowszechniająca naukę 2016-2018: "Wiek XIX. Rocznik Towarzystwa Literackiego im. Adama Mickiewicza" – zwiększenie potencjału naukowego, poziomu umiędzynarodowienia i stopnia oddziaływania pisma przez efektywne upowszechnianie w Internecie".
1. [b.a.], „Intryga i miłość”, „Mucha” 1875, nr 12, s. [4].
2. [b.a.], Akt drugi do komedii Bokacjuszka pod tytułem „W oczach męża”, wydrukowanej w 6-m nrze „Kolców” w d. 15 grud. 1871, dodany jako epilog przez Brata Łatę, „Mucha” 1872, nr 8, s. 31.
3. [b.a.], Dobrane małżeństwo. Komedia (autentyczna) w trzech aktach przez Hipolita Pstrąga, „Kolce” 1872, nr 8, s. 120.
4. [b.a.], Galimatias, czyli Chaos, czyli Kobiety z kamienia. Na scenie, przed i za sceną. W Alhambrze. Omal nie tragiczny dramat, czyli inaczej dzieło sceniczne. Z prologiem aktami, a naturalnie i epilogiem. Stenografował Walet pikowy, „Kolce” 1872, nr 20, s. 87.
5. [b.a.], Gracz, czyli Dziecię stawione na kartę. Dramat w 8-miu obrazach, „Mucha” 1875, nr 28, s. 2.
6. [b.a.], Hamlet. Taka sobie tragedia w kilkunastu obrazach i fotogramach, „Mucha” 1871, nr 14, s. 75.
7. [b.a.], Julia i Adolf. Dramat, „Kolce” 1875, nr 14, s. 108.
8. [b.a.], Odgłosy z Saskiego Ogrodu, „Kolce” 1872, nr 9, s. 134.
9. [b.a.], Plan do tragedii w 4ch aktach, ułożony przez pewnego młodego poetę […], „Kolce” 1872, nr 16, s. 45.
10. [b.a.], Posłuszna córeczka. Szkic komedii oryginalnej pp. Ktoś, Olek i S-ka, napisany tylko w jednym akcie, ale za to z Prologiem i Epilogiem, „Kolce” 1872, nr 7, s. 106.
11. [b.a.], W oczach męża. Komedia w jednym akcie wierszem z wielkiego Bokacjusza, przełożona przez Bokacjuszka, Kolce” 1871, t. 2, z. 6, s. 193–212.
12. L. Appignanesi, Kabaret, przeł. A. Kreczmar, Warszawa 1990, s. 151–152.
13. Korwin [W. Chełmiński], Skąpy dwa razy traci. Nie komedia – bo się na małżeństwie nie kończy; nie dramat – bo się od małżeństwa nie zaczyna, lecz nie farsa także – bo z natury przez dziurkę od klucza, podsłuchał Korwin, „Kolce” 1872, nr 18, s. 63.
14. Ee., Siostrzane dusze (Scena w salonie), „Mucha” 1873, nr 78, s. 305.
15. R.M. Groński, Jak w przedwojennym kabarecie. Kabaret warszawski 1918–1939, Warszawa 1978, s. 12.
16. Historia teatru, red. J.R. Brown, przeł. H. Baltyn-Karpińska, Warszawa 1999, s. 404–405.
17. H. Karwacka, Warszawski kabaret artystyczno-literacki „Momus”, Warszawa 1982.
18. I. Kiec, Historia polskiego kabaretu, Poznań 2014, s. 88.
19. I. Kiec, Wyprzedaż teatru w ręce błazna i arlekina… czyli o kabarecie, Poznań 2001.
20. Pi-o-run [K. Krajewski?], Zemsta owadu. ¬Niby opera, niby balet fantastyczny w 3 aktach, w 5 obrazach „Kolce” 1872, nr 3, s. 40.
21. A. Kurcz [W. Sabowski], Krwawy kotylion. Komi-tragedia historyczna w 1 akcie z prologiem i epilogiem, „Kolce” 1872, nr 3).
oai:rcin.org.pl:67680 ; 2080-0851 ; 10.18318/wiekxix.2017.8
IBL PAN, sygn. P.I.1269 ; click here to follow the link
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Towarzystwo Literackie im. Adama Mickiewicza
Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego ; Działalność upowszechniająca naukę (DUN)
Oct 3, 2024
Jan 4, 2019
781
https://rcin.org.pl./publication/86499
Zawodniak, Mariusz
Bieńkowski, Tadeusz (1932–2015)
Dybizbański, Marek
Pietrzyk, Paweł
Sobieraj, Tomasz