Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Pamiętnik Literacki Z. 3 (2017)
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
1. Apologeticus, to jest obrona konfederacyjej, przy tym seditio, albo bunt kapłański na ewanjeliki w Wilnie z wolej a łaski miłego Boga przed harapem wynurzony. Wyd., wstęp E. Bursche. BPP 84. Kraków 1932.
2. M. Bembus, Pokój, który nie jest pokojem. Przeł. Z. Piszczek. W zb.: Filozofia i myśl społeczna XVII wieku. Wybór, oprac., wstęp Z. Ogonowski. Cz. 1. Warszawa 1979.
3. D. A. Frick, Kith, Kin, and Neighbors: Communities and Confessions in Seventeenth-Century Wilno. Ithaca–London 2013.
4. A. Jobert, Od Lutra do Mohyły. Polska wobec kryzysu chrześcijaństwa 1517–1648. Przeł. E. Sękowska. Przedm. J. Kłoczowski. Posł. Z. Libiszowska. Warszawa 1994.
5. J. Kopański, Do dziś nieznany poemat wileński o konfederacji warszawskiej. „Teologia Polityczna Co Miesiąc” 2014, nr 7, s. 15-17.
6. M. Korolko, „Klejnot swobodnego sumienia”. Polemika wokół konfederacji warszawskiej w latach 1573–1658. Warszawa 1974.
7. I. Krzemiński, Mowa nienawiści – mowa o gejach i lesbijkach w polskim dyskursie publicznym. W zb.: Mechanizmy perswazji i manipulacji. Zagadnienia ogólne. Red. G. Habrajska. Łask 2007.
8. J. Krzyżanowski, Historia literatury polskiej. Alegoryzm – preromantyzm. Warszawa 1966.
9. H. Lausberg, Retoryka literacka. Podstawy wiedzy o literaturze. Przeł., oprac., wstęp A. Gorzkowski. Bydgoszcz 2002.
10. J. Małłek, Piotr Skarga jako problem dialogu ekumenicznego protestantów i prekursor konfesjonalizacji trydencko-katolickiej w Polsce. „Litteraria Copernicana” 2015, nr 1, s. 40-51.
11. K. Meller, Antagoniści Stanisława Hozjusza. Idea powrotu do źródeł wiary w ujęciu XVI-wiecznego piśmiennictwa reformacyjnego. W zb.: Kardynał Stanisław Hozjusz (1504–1579). Osoba, myśl, dzieło, czasy, znaczenie. Red. S. Achremczyk, J. Guzowski, J. Jezierski. Olsztyn 2005.
12. Z. Nowak, Kontrreformacyjna satyra obyczajowa w Polsce XVII wieku. Gdańsk 1968.
13. J. Niedźwiedź, Kultura literacka Wilna (1323–1655). Retoryczna organizacja miasta. Kraków 2012.
14. K. Obremski, Konfederacja warszawska, ksiądz Piotr Skarga i mowa podszyta nienawiścią. „Terminus” 2013, z. 1/4, s. 37-66.
15. K. Obremski, Ks. Piotr Skarga, jubileuszowy rok 2012 i (post)sarmacka dominacja Kościoła katolickiego. W zb.: Tradycje szlacheckie we współczesnej kulturze polskiej. Przybliżenia i perspektywy badawcze. Red. M. Lutomierski. Toruń 2014.
16. S. Orzechowski, List do Mikołaja Stadnickiego. W: Wybór pism. Oprac. J. Starnawski. BN I 210. Wrocław 1972.
17. J. Puzynina, Język porozumienia, język agresji, język alienacji. W: Słowo–wartość–kultura. Lublin 1997, s. 76-81.
18. J. K. Rubinkowski, Promienie cnót królewskich po śmiertelnym zachodzie Najjaśniejszego Słońca Augusta II [...]. Poznań 1742.
19. W. Sobieski, Nienawiść wyznaniowa tłumów za rządów Zygmunta III-go. Warszawa 2012.
20. J. Tazbir, Łyżka dziegciu w ekumenicznym miodzie. Po co nam Kościół? Warszawa 2004.
21. J. Tazbir, Państwo bez stosów i inne szkice. Kraków 2000.
22. Wilnianie. Żywoty siedemnastowieczne. Oprac., wstęp, koment. D. A. Frick. Warszawa 2008.
oai:rcin.org.pl:64700 ; 0031-0514
IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Ministry of Science and Higher Education ; Activities popularizing science (DUN)
Oct 4, 2024
Feb 24, 2018
796
https://rcin.org.pl./publication/83404
Edition name | Date |
---|---|
Obremski K. - Kalwińska mowa podszyta nienawiścią: Wilno lat 1581–1582 i „Apologeticus” | Oct 4, 2024 |
Salmonowicz, Stanisław (1931–2022)
Wisner, Henryk (1936– )
Korolko, Mirosław (1935–2006)