Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Pamiętnik Literacki Z. 2 (2016)
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
1. W. Benjamin, Anioł historii. Eseje, szkice, fragmenty. Wybór, oprac. H. Orłowski. Przeł. K. Krzemieniowa, H. Orłowski, J. Sikorski. Poznań 1996.
2. J. Błoński, Forma, śmiech i rzeczy ostateczne. Studia o Gombrowiczu. Kraków 1994.
3. J. Błoński, Historia i operetka. W zb.: Gombrowicz i krytycy. Wybór, oprac. Z. Łapiński. Kraków–Wrocław 1984.
4. C. Colebrook, Gender. Basingstoke 2004.
5. A. Dziadek, Atopia – stadność i jednostkowość. „Teksty Drugie” 2008, nr 1/2, s. 237-243.
6. S. Garlick, Taking Control of Sex? Hegemonic Masculinity, Technology, and Internet Pornography. „Men and Masculinities” 2010, nr 5.
7. W. Gombrowicz, Dziennik 1953–1969. Posł. W. Karpiński. Kraków 2013.
8. W. Gombrowicz, Operetka. W: Dramaty. Red. nauk. tekstu J. Błoński. Wyd. 2. Kraków 1988.
9. W. Gombrowicz , Ostatni wywiad. W: Varia. Paryż 1973, s. 523.
10. J. Hearn, From hegemonic masculinity to the hegemony of men. „Feminist Theory” 2004, nr 1.
11. M. Janion, Trzy dramaty o rewolucji: Krasiński, Witkiewicz, Gombrowicz. W: Projekt krytyki fantazmatycznej. Szkice o egzystencjach ludzi i duchów. Warszawa 1991.
12. J. Jarzębski, Erotyka i polityka. W: Natura i teatr. 16 tekstów o Gombrowiczu. Kraków 2007.
13. J. Jarzębski, „Operetka” jako garderoba duszy. W: Podglądanie Gombrowicza. Kraków 2000.
14. T. Jefferson, Subordinating hegemonic masculinity. „Theoretical Criminology” 2002, nr 1.
15. K. A. Jeleński, Od bosości do nagości. (O nieznanej sztuce Witolda Gombrowicza). W: W. Gombrowicz, Dramaty. Posł. J. Franczak. Kraków 2015.
16. A. J. Kuharski, Improwizacje z nieboszczykiem: teatr Witolda Gombrowicza wkracza w dwudziesty pierwszy wiek. W zb.: Witold Gombrowicz – nasz współczesny. Materiały międzynarodowej konferencji naukowej w stulecie urodzin pisarza, Uniwersytet Jagielloński – Kraków, 22–27 marca 2004. Red J. Jarzębski. Kraków 2010.
17. M. P. Markowski, Czarny nurt. Gombrowicz, świat, literatura. Kraków 2004.
18. J. Maciejewski, Miejsce pozytywizmu polskiego w XIX-wiecznej formacji kulturowej. W zb.: Pozytywizm. Język epoki. Red. G. Borkowska, J. Maciejewski. Warszawa 2001.
19. A. Mickiewicz , Oda do młodości. W: Wiersze. Warszawa 1955, s. 116.
20. R. Nycz, Poetyka doświadczenia. Teoria – nowoczesność – literatura. Warszawa 2012.
21. E. Paczoska, Prawdziwy koniec XIX wieku. Śladami nowoczesności. Warszawa 2010.
22. M. Proust, W poszukiwaniu straconego czasu. Przeł., wstęp T. Żeleński (Boy). T. 5: Uwięziona. Warszawa 1958.
23. M. Sugiera, Dokończyć niedokończone: figura powrotu do domu w sztukach Gombrowicza i Lagarce’a. W zb.: Witold Gombrowicz – nasz współczesny. Materiały międzynarodowej konferencji naukowej w stulecie urodzin pisarza, Uniwersytet Jagielloński – Kraków, 22–27 marca 2004. Red J. Jarzębski. Kraków 2010.
24. T. Trojanowska, Spektakl inności i milczenia: „Iwona, księżniczka Burgunda”. W zb.: Witold Gombrowicz – nasz współczesny. Materiały międzynarodowej konferencji naukowej w stulecie urodzin pisarza, Uniwersytet Jagielloński – Kraków, 22–27 marca 2004. Red J. Jarzębski. Kraków 2010.
oai:rcin.org.pl:64603 ; 0031-0514
IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Ministry of Science and Higher Education ; Activities popularizing science (DUN)
Jul 5, 2023
Feb 20, 2018
2240
https://rcin.org.pl./publication/82712
Edition name | Date |
---|---|
Mazurkiewicz F. - Niewidzialna „Operetka” Witolda Gombrowicza. Od męskości hegemonicznej ku męskości atopicznej | Jul 5, 2023 |
Mazurkiewicz, Filip
Mazurkiewicz, Filip
Mazurkiewicz, Filip
Mazurkiewicz, Filip. Oprac. i tł.