21 cm ; Pol. text, eng. summary
Netografia:
1. Cherie_morte Sparks are whirling faster, http://infatuated-ink.livejournal.com/66906.html [13 II 2013].
2. Fatebegins You and I, http://archiveofourown.org/works/1084575/chapters/2181077 [15 II 2013].
3. Joe Lawson Between the devil and the deep blue sea, http://archiveofourown.org/works/230572 [13 II 2013].
4. Kalpurna The well of living waters, http://archiveofourown.org/works/821406 [13 II 2013].
5. Lexicale Let not the sun go down, http://lexicale.livejournal.com/6231.html [15 II 2013].
6. Lindentreeisle Swallow you whole, http://archiveofourown.org/works/283736 [13 II 2013].
7. Memphis86 The Seahorse, http://memphis86.livejournal.com/125317.html [13 II 2013].
8. Morrezela Species interaction, http://morrezela.livejournal.com/24817.html [15 II 2013].
9. Morrezela The gift of faithfulness, http://morrezela.livejournal.com/36490.html: SPN RPS: J2 [15 II 2013].
10. Morrezela The Padapanda’s courtship, http://morrezela.livejournal.com/42747.html [15 II 2013].
11. Thehoyden What not to expect when you're not expecting it, http://archiveofourown.org/works/230719 [13 II 2013].
12. Velvet_mace If you can't stand the heat, http://sherlockbbc-fic.livejournal.com/11848.htmlthread=61066056#t61066056 [13 II 2013].
Bibliografia:
1. N. Abercrombie i B. Longhurst Audiences: a sociological theory of performance and imagination, SAGE Publications Ltd, Londyn 1998.
2. C. Bacon–Smith, Enterprising women. Television fandom and the creation of popular myth, University of Pennsylvania Press, Filadelfia 1992.
3. M. Bakke, Bio–transfiguracje. Sztuka i estetyka posthumanizmu, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2010.
4. J. Bator, Miłość i melancholia. Saturniczny wymiar istnienia męskości i kobiecości, w: Gender w humanistyce, red. M. Radkiewicz, Rabid, Kraków 2001, s. 237-244.
5. B. Bonnstetter i B. Ott, (Re)Writing Mary Sue: Écriture féminine and the performance of subjectivity, „Text and Performance Quarterly” 2011 nr 31(4), s. 342-367.
6. M. de Certeau, Wynaleźć codzienność. Sztuki działania, tłum. K. Thiel–Jańczuk, Wydawnictwo UJ, Kraków 2008.
7. A. Czyżak, Kanon Mistrzów – stereotypy i przewartościowania, w: Kanon i obrzeża, red. I. Iwasiów i T. Czerska, Universitas, Kraków 2005, s. 153-168.
8. A. Ćwikiel, Technologie prokreacji i (re)produkcji: kobiety, monstra, automaty, w: Gender: wizerunki kobiety i mężczyzny w kulturze, red. E. Dyrus i E. Ostrowska, Rabid, Kraków 2005, s. 297-307.
9. K. Dillon, The author is dead. Long live the fan? A consideration of the relationship between Barthes’ announcement of „The Death of the Author” and the responsibilities placed on the reader by ‘reader response’ theories, „Estro: Essex Student Research Online” Winter 2010, s. 14-29, http://www.essex.ac.uk/journals/estro/documents/issue4/FullIssue.pdf [13 II 2013].
10. L. Gąsowska, Fan fiction, czyli złoto dla zuchwałych. Pomiędzy pragnieniem narracji a realizacją opowieści, w: Kody kultury. Interakcje, transformacje, synergia, red. H. Kubicka i O. Taranek, Sutoris, Wrocław 2009, s. 445-454.
11. W. Godzic, Rozumieć telewizję, Rabid, Kraków 2001.
12. H. Jenkins, Textual poachers: Television fans and participatory culture (studies in culture and communication, Routledge, Nowy Jork 1992.
13. H. Jenkins, Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, tłum. M. Bernatowicz i M. Filiciak, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
14. K. Kłosińska, Kobieta autorka, w: Ciało i tekst. Feminizm w literaturoznawstwie – antologia szkiców, red. A. Nasiłowska, Instytut Badań Literackich, Warszawa 2009, s. 94-116.
15. D. Kozicka, Wołanie o kanon? Znamienne wątki dyskusji metakrytycznych na przełomie wieków, w: Kanon i obrzeża, red. I. Iwasiów i T. Czerska, Universitas, Kraków 2005, s. 53-64.
16. R. Koziołek, Maski czytania, w: Intymność wyrażona, red. M. Kisiel i M. Tramer, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2006, s. 29-48.
17. E. Kraskowska, Piórem niewieścim. Z problemów prozy kobiecej dwudziestolecia międzywojennego, wyd. 2 przejrz. i zm, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2003.
18. B. Penley, Brownian motion: Women, tactics. and technology, w: Technoculture, red. C. Penley i A. Ross, University of Minnesota Press, Minneapolis 1991, s. 35-161.
19. S. Pugh, The democratic genre: Fan fiction in a literary context, Poetry Wales Press Ltd, Bridgend 2005.
20. J. Radway, Reading the romance. Women, patriarchy, and popular literature, University of North Carolina Press, Chapel Hill i Londyn 1991.
21. J. Russ, Pornography by women for women. with love, w: tejże Magic mommas, trembling sisters, puritans & perverts, Crossing Press, Nowy Jork 1985, 79-99.
22. A. Skrendo, Kanon i lektura, w: Kanon i obrzeża, red. I. Iwasiów i T. Czerska, Universitas, Kraków 2005, s. 65-74.
23. P. Śliwiński, Kanon. hipoteza konieczna, w: Kanon i obrzeża, red. I. Iwasiów i T. Czerska, Universitas, Kraków 2005, s. 85-96.
24. J. Święch, Burze wokół kanonu/kanonów, w: Kanon i obrzeża, red. I. Iwasiów i T. Czerska, Universitas, Kraków 2005, s. 13-28.
oai:rcin.org.pl:62470 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Oct 2, 2020
Apr 27, 2017
826
https://rcin.org.pl./publication/80904
Edition name | Date |
---|---|
Szymił A. - Slash jako forma pisarstwa i czytelnictwa kobiecego | Oct 2, 2020 |
Holmgren, Beth
Górecki, Przemysław
Derra, Aleksandra