Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
1. M. Augé, Nie-Miejsca. Wprowadzenie do antropologii nadnowoczesności (fragmenty), przeł. A. Dziadek, "Teksty Drugie" 2008 nr 6, s. 129.
2. G. Bataille, Erotyzm, przeł. M. Ochab, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 1999, s. 24.
3. J. Białostocki, Pojęcie natury w teorii sztuki renesansu, w: tegoż, Sztuka i myśl humanistyczna. Studia z dziejów sztuki i myśli o sztuce, PIW, Warszawa 1966, s. 44-52.
4. Y.-A. Bois, W poszukiwaniu motywacji, w: Władysław Strzemiński in memoriam, s. 68-70.
5. L. Brogowski, Powidoki i po... Unizm i "Teoria widzenia" Władysława Strzemińskiego, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2001, s. 65-66.
6. S. Czekalski, Harmonia totalna. Tayloryzm i unizm (maszynopis).
7. Etyka i nieskończony. Rozmowy z Philippe'm Nemo, przeł. B. Opolska-Kokoszka, Wydawnictwo Naukowe PAT, Kraków 1991, s. 33.
8. M. Foucalult, Przedmowa do transgresji, w: tegoż, Szaleństwo i literatura. Powiedziane, napisane, przeł. B. Banasiak, wyb. i oprac. T. Komendant, posł. M.P. Markowski, Aletheia, Warszawa 1999, s. 48-50.
9. J. Habermas, Filozoficzny dyskurs nowoczesności, przeł. M. Łukasiewicz, Universitas, Kraków 2000, s. 244-246.
10. J. Habermas, Modernizm - niedokończony projekt, przeł. M. Łukasiewicz, w: Postmodernizm. Antologia przekładów, red. R. Nycz, Universitas, Kraków 1998, s. 35.
11. G.W.F. Hegel, Nauka logiki, przeł. A. Landman, PWN, Warszawa 1967, t. 1, s. 108.
12. M. Imdahl, Cézanne - Braque - Picasso. Zum Verhältnis zwischen Bildautonomie und Gegendstandssehen, w: tegoż, Bildautonomie und Wirklichkeit. Zur theoretischen Begründung moderner Malerei, Mäander, Mittenwald 1981, s. 24-53.
13. I. Jakimowicz, Witkacy, Chwistek, Strzemiński. Myśli i obrazy, Arkady, Warszawa 1978, s. 78-99.
14. M. Jędraszewski, Wobec Innego. Relacje międzypodmiotowe w filozofii Emmanuela Lévinasa, Księgarnia św. Wojciecha, Poznań 1990, s. 39-40
15. W. Kemp-Welch, Teoria unizmu w malarstwie, w: Władysław Strzemiński in memoriam, red. J. Zagrodzki, Sztuka Polska, Łódź 1988, s. 82-90.
16. J. Kristeva, Czarne słońce. Depresja i melancholia, przeł. M.P. Markowski, R. Ryziński, Universitas, Kraków 2007, s. 27, przyp. 42.
17. E. Lévinas, Istniejący i istnienie, przeł. J. Margański, Wydawnictwo Homini, Kraków 2006, s. 105.
18. J. Ładnowska, Budowniczego dzieło otwarte, w: Władysław Strzemiński 1893-1952. W setną rocznicę urodzin, Muzeum Sztuki, Łódź 1993, s. 30.
19. J. Ładnowska, Rysunki - realizm rytmu fizjologicznego, w: Władysław Strzemiński in memoriam, s. 131-132.
20. M.P. Markowski, W swoją stroną, w: tegoż, Nieobliczalne. Eseje, Wydawnictwo Austeria, Kraków 2007, s. 13.
21. R. Nycz, O nowoczesności jako doświadczeniu - uwagi na wstępie, w: Nowoczesność jako doświadczenie, red. R. Nycz, A. Zeidler-Janiszewska, Universitas, Kraków 2006, s. 10-11.
22. R. Okulicz-Kozaryn, Litwin wśród spadkobierców Króla-Ducha. Twórczość Curlionisa wobec Młodej Polski, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2007, s. 49.
23. E. Orzeszkowa, Wspomnienia, "Sfinks" 13, 1911, s. 341.
24. B. Skarga, "Czas i inne", w: tejże, Tożsamość i różnica. Eseje metafizyczne, Znak, Kraków 1997, s. 120-121.
25. W. Stróżewski, "Byt i nic są tym samym", w: tegoż, Istnienie i sens, Znak, Kraków 1994, s. 169.
26. W. Stróżewski, Z problematyki negacji, w: tegoż, Istnienie i sens, s. 386.
27. W. Strzemiński, Aspekty rzeczywistości, w: tegoż, Wybór pism estetycznych, s. 139.
28. W. Strzemiński, B = 2, w: tegoż, Wybór pism estetycznych, s. 11.
29. W. Strzemiński, Dualizm i unizm, w: tegoż, Wybór pism estetycznych, s. 20.
30. W. Strzemiński, Dyskusja L. Chwistek - W. Strzemiński, w: tegoż, Wybór pism estetycznych, s. 114.
31. W. Strzemiński, Notatki, w: tegoż, Wybór pism estetycznych, s. 17.
32. W. Strzemiński, [O nowej sztuce], w: tegoż, Wybór pism estetycznych, oprac. G. Sztabiński, Universitas, Kraków 2006, s. 5.
33. W. Strzemiński, Przedmiot i przestrzeń, w: tegoż, Wybór pism estetycznych, s. 34, 35.
34. W. Strzemiński, Wypowiedź w "Katalogu wystawy nowej sztuki", w: tegoż, Wybór pism estetycznych, s. 3.
35. G. Sztabiński, Od "obiektywnej rzeczy" do wyrazu świadomości wzrokowej. Koncepcja sztuki Władysława Strzemińskiego, w: W. Strzemiński, Wybór pism estetycznych, s. XIII.
36. J. Tischner, W poszukiwaniu doświadczenia Boga, w: tegoż, Świat ludzkiej nadziei. Wybór szkiców filozoficznych, Znak, Kraków 1992, s. 230-235.
37. O. Tokarczuk, Bieguni, WL, Kraków 2007, s. 5-6.
38. A. Turowski, Fizjologia widzenia, w: tegoż, Awangardowe marginesy, Instytut Kultury, Warszawa 1997, s. 107.
39. A. Turowski, Konstruktywizm polski. Próba rekonstrukcji ruchu (1921-1934), Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1981, s. 132-146.
40. A. Turowski, Rytmologia stosowana, w: tegoż, Awangardowe marginesy, s. 121-124.
41. A. Turowski, Wielka utopia awangardy. Artystyczne i społeczne utopie w sztuce rosyjskiej 1910-1930, PWN, Warszawa 1990, s. 71-73.
42. S. Zizek, Lacan. Przewodnik Krytyki Politycznej, Krytyka Polityczna, Warszawa 2008, s. 77-96.
oai:rcin.org.pl:50058 ; 0867-0633
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Oct 2, 2020
Nov 21, 2014
2569
https://rcin.org.pl./publication/66229
Edition name | Date |
---|---|
Bałus W. - Do granic. Olga Tokarczuk i Władysław Strzemiński | Oct 2, 2020 |
Nader, Luiza
Nader, Luiza
Wiśniewska, Lidia
Mazur, Adam