• Search in all Repository
  • Literature and maps
  • Archeology
  • Mills database
  • Natural sciences

Search in Repository

How to search...

Advanced search

Search in Literature and maps

How to search...

Advanced search

Search in Archeology

How to search...

Advanced search

Search in Mills database

How to search...

Advanced search

Search in Natural sciences

How to search...

Advanced search

RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Utwory maryjne "Pieśni sobie śpiewanych" Konstancji Benisławskiej a tradycja teologiczna i literacka

Creator:

Żukowska, Kamila : Autor ORCID

Date issued/created:

2018

Resource type:

Text

Subtitle:

Meluzyna, Nr 1 (8) (2018) | Rocznik V

Publisher:

Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego

Place of publishing:

Szczecin

Description:

24 cm

Type of object:

Journal/Article

References:

1. Benisławska, K. (1776). Pieśni sobie śpiewane […] za naleganiem przyjacioł z cienia wiejskiego na jaśnią wydane. Wilno: Drukarnia J.K.Mci Akademickiey.
2. Benisławska, K. (2000). Pieśni sobie śpiewane. Wstęp i oprac. T. Chachulski. Warszawa: Wydawnictwo IBL.
3. Officium abo Godzinki o przenaczystszym i niepokalanym poczęciu naświętszej Panny Maryjej […]. Kraków: w druk. Andrzeja Piotrkowczyka, Typografa J.K.M.
4. Godzinki o Niepokalanym Poczęciu Najświętszej Maryi Panny. Pobrane z: http://msza.net/i/go_02.html (29.06.2018).
5. Grodzicki, T. (1799). Nauki chrześciańskie katechizmowe z różnych pism gruntownych zebrane w kościele parafialnym warszawskim pod tytułem świętego Andrzeja miane. Cz. III. Warszawa: w Drukarni XX Scholarum Piarum.
6. Kochanowski, J. (1976). Psalm 145. Exaltabo Te, Deus, meus rex. W: idem. Dzieła polskie. T. I (s. 475). Oprac. J. Krzyżanowski. Warszawa: PIW.
7. Kochowski, W. (1859a). Ogród panieński pod sznur Pisma Świętego, doktorów kościelnych, kaznodziejów prawowiernych wymierzony, a kwiatami tytułów Matki Boskiej wysadzony, przez jednego najbliższego tej Matki i Panny niewolnika. Kraków: Wydawnictwo Biblioteki Polskiej.
8. Kochowski, W. (1859b). Różaniec Najświętszej Panny Maryi według zwyczaju kaznodziejskiego rytmem polskim wyrażony. Kraków: Wydawnictwo Biblioteki Polskiej.
9. Miaskowski, K. (1959). Rotuły na narodzenie Syna Bożego. W: Matka Boska w poezji polskiej. Antologia (s. 28). Oprac. M. Jaśkowska i in. Lublin: Wydawnictwo Naukowe KUL.
10. Obodziński, A. (1640). Pandora starożytna monarchów polskich. Kraków: Drukarnia Krzysztofa Schedla.
11. Sarbiewski, M.K. (1959). Do świętej Dziewicy Matki. Przekł. J. Ejsmond. W: Matka Boska w poezji polskiej. T. 2: Antologia (s. 34–35). Oprac. M. Jaśkowska i in. Lublin: Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
12. Zimorowic, J.B. (2017). Hymny na uroczyste święta Bogarodzice Maryjej. Oprac. R. Grześkowiak. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Sub Lupa.
13. Adamiak, E. (2006). Traktat o Maryi. W: J. Czaja, E. Adamiak, J. Majewski (red.), Dogmatyka. T. 2 (s. 17–287). Warszawa: Towarzystwo „Więź”.
14. Borowy, W. (1958). Benisławska. W: K. Benisławska. Pieśni sobie śpiewane (s. VII–XXIII). Lublin: Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
15. Chachulski, T. (2000a). Objaśnienia. W: K. Benisławska. Pieśni sobie śpiewane (s. 185–224). Warszawa: Wydawnictwo IBL.
16. Chachulski, T. (2000b). Wprowadzenie do lektury. W: K. Benisławska. Pieśni sobie śpiewane (s. 5–19). Warszawa: Wydawnictwo IBL.
17. Chaunu, P. (1989). Czas reform. Historia religii i cywilizacji (1250–1550). Przekł. J. Grosfeld. Warszawa: PAX.
18. Curtius, E.R. (2009). Literatura europejska i łacińskie średniowiecze. Przekł. A. Borowski. Kraków: Universitas.
19. Czyż, A. (1988). Ja i Bóg. Poezja metafizyczna późnego baroku. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
20. Dorosz, K. (2018). Maciej Kazimierz Sarbiewski – poeta maryjny. Studia Bobolanum, 1, 91–103.
21. Demkowicz, A. (2016). Utwory religijne Konstancji Benisławskiej a tradycja mistyki hiszpańskiej (św. Teresa z Avili, św. Jan od Krzyża). Tematy i Konteksty, 6 (11), 317–329.
22. Frye, N. (2012). Anatomia krytyki. Przekł. M. Bokiniec. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
23. Galilej, C. (2015). Kolęda noworoczna w ujęciu genologicznym na podstawie „Symfonij Anielskich” Jana Żabczyca (XVII w.). Prace Językoznawcze, 17 (3), 27–40.
24. Gorzelana, J. (2016). Mitologizmy w poezji religijnej polskiego oświecenia. Opera Slavica, 4, 17–27.
25. Grześkowiak, R. (2017). Wstęp. W: J.B. Zimorowic, Hymny na uroczyste święta Bogarodzice Maryjej (s. 5–51). Oprac. R. Grześkowiak. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Sub Lupa.
26. Hanusiewicz-Lavallee, M. (2001). Święte i zmysłowe w literaturze polskiego baroku. Lublin: Wydawnictwo Naukowe KUL.
27. Kaczmarzyk, M. (1975). Wpływ zasad retoryki oratorskiej na sposób kształtowania wypowiedzi poetyckiej w „Pieśniach sobie śpiewanych” Konstancji Benisławskiej. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 1, 231–271.
28. Mazurkiewicz, R. (2011). Z dawnej literatury maryjnej. Zarysy i zbliżenia. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
29. Miller, N.K. (2006). Arachnologie: kobieta, tekst i krytyka. W: A. Burzyńska, M.P. Markowski (red.), Teorie literatury XX wieku. Antologia (s. 487–513). Kraków: Społeczny Instytut Wydawniczy Znak.
30. Nieznanowski, S. (1959). Matka Boża w poezji baroku i czasów saskich. W: Matka Boska w poezji polskiej. T. I: Szkice w dziejach motywu (s. 37–61). Oprac. M. Jasińska i in. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
31. Obremski, K. (1998). Modlitewne uniesienie i stanowe realia. W: K. Stasiewicz (red.), Pisarki polskie epok dawnych (s. 163–171). Olsztyn: Wyższa Szkoła Pedagogiczna.
32. Ożóg, Z. (2004). Modlitwa poetycka jako typ wypowiedzi lirycznej. Pobrane z: https://www.rastko.rs/cms/files/books/49ca19a1ef760 (29.06.2018).
33. Paluchowski, A. (1959). Poezja stanisławowska i romantyzmu. W: Matka Boska w poezji polskiej. T. I: Szkice w dziejach motywu (s. 62–115). Oprac. M. Jasińska i in. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
34. Pawlak, W. (2009). „O pewnym sposobie naszych literatów, że przy niewielkim czytaniu mogą się łatwo wielkiemi erudytami pokazać”. Kompendia jako źródło erudycji humanistycznej. W: I.M. Dacka-Górzyńska, J. Partyka (red.), Staropolskie kompendia wiedzy (s. 45–72). Warszawa: Wydawnictwo DiG.
35. Pelikan, J. (2008). Powstanie wspólnej tradycji (100-600). Przekł. M. Höffner. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
36. Sawicki, S. (1959). Poezja średniowiecza i renesansu. W: Matka Boska w poezji polskiej. T. I: Szkice w dziejach motywu (s. 9–36). Oprac. M. Jasińska i in. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
37. Uścińska, A. (2013). Konteksty mistyczne „Pieśni sobie śpiewanych” Konstancji Benisławskiej. Inskrypcje, 1 (1), 11–23.

Issue:

1

Start page:

43

End page:

59

Detailed Resource Type:

Article : original article

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:147387 ; 10.18276/me.2018.1-04

Source:

IBL PAN, call no. P.I.2999 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Creative Commons Attribution BY-SA 4.0 license

Terms of use:

Copyright-protected material. [CC BY-SA 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY-SA 4.0 license, full text available at: ; -

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Projects co-financed by:

Operational Program Digital Poland, 2014-2020, Measure 2.3: Digital accessibility and usefulness of public sector information; funds from the European Regional Development Fund and national co-financing from the state budget. ; European Union. European Regional Development Fund

Access:

Open

Object collections:

Last modified:

Feb 3, 2021

In our library since:

Nov 16, 2020

Number of object content downloads / hits:

1383

All available object's versions:

https://rcin.org.pl./publication/183064

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information