RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Utwory maryjne "Pieśni sobie śpiewanych" Konstancji Benisławskiej a tradycja teologiczna i literacka

Twórca:

Żukowska, Kamila : Autor ORCID

Data wydania/powstania:

2018

Typ zasobu:

Text

Inny tytuł:

Meluzyna, Nr 1 (8) (2018) | Rocznik V

Wydawca:

Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego

Miejsce wydania:

Szczecin

Opis:

24 cm

Typ obiektu:

Journal/Article

Bibliografia:

1. Benisławska, K. (1776). Pieśni sobie śpiewane […] za naleganiem przyjacioł z cienia wiejskiego na jaśnią wydane. Wilno: Drukarnia J.K.Mci Akademickiey.
2. Benisławska, K. (2000). Pieśni sobie śpiewane. Wstęp i oprac. T. Chachulski. Warszawa: Wydawnictwo IBL.
3. Officium abo Godzinki o przenaczystszym i niepokalanym poczęciu naświętszej Panny Maryjej […]. Kraków: w druk. Andrzeja Piotrkowczyka, Typografa J.K.M.
4. Godzinki o Niepokalanym Poczęciu Najświętszej Maryi Panny. Pobrane z: http://msza.net/i/go_02.html (29.06.2018).
5. Grodzicki, T. (1799). Nauki chrześciańskie katechizmowe z różnych pism gruntownych zebrane w kościele parafialnym warszawskim pod tytułem świętego Andrzeja miane. Cz. III. Warszawa: w Drukarni XX Scholarum Piarum.
6. Kochanowski, J. (1976). Psalm 145. Exaltabo Te, Deus, meus rex. W: idem. Dzieła polskie. T. I (s. 475). Oprac. J. Krzyżanowski. Warszawa: PIW.
7. Kochowski, W. (1859a). Ogród panieński pod sznur Pisma Świętego, doktorów kościelnych, kaznodziejów prawowiernych wymierzony, a kwiatami tytułów Matki Boskiej wysadzony, przez jednego najbliższego tej Matki i Panny niewolnika. Kraków: Wydawnictwo Biblioteki Polskiej.
8. Kochowski, W. (1859b). Różaniec Najświętszej Panny Maryi według zwyczaju kaznodziejskiego rytmem polskim wyrażony. Kraków: Wydawnictwo Biblioteki Polskiej.
9. Miaskowski, K. (1959). Rotuły na narodzenie Syna Bożego. W: Matka Boska w poezji polskiej. Antologia (s. 28). Oprac. M. Jaśkowska i in. Lublin: Wydawnictwo Naukowe KUL.
10. Obodziński, A. (1640). Pandora starożytna monarchów polskich. Kraków: Drukarnia Krzysztofa Schedla.
11. Sarbiewski, M.K. (1959). Do świętej Dziewicy Matki. Przekł. J. Ejsmond. W: Matka Boska w poezji polskiej. T. 2: Antologia (s. 34–35). Oprac. M. Jaśkowska i in. Lublin: Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
12. Zimorowic, J.B. (2017). Hymny na uroczyste święta Bogarodzice Maryjej. Oprac. R. Grześkowiak. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Sub Lupa.
13. Adamiak, E. (2006). Traktat o Maryi. W: J. Czaja, E. Adamiak, J. Majewski (red.), Dogmatyka. T. 2 (s. 17–287). Warszawa: Towarzystwo „Więź”.
14. Borowy, W. (1958). Benisławska. W: K. Benisławska. Pieśni sobie śpiewane (s. VII–XXIII). Lublin: Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
15. Chachulski, T. (2000a). Objaśnienia. W: K. Benisławska. Pieśni sobie śpiewane (s. 185–224). Warszawa: Wydawnictwo IBL.
16. Chachulski, T. (2000b). Wprowadzenie do lektury. W: K. Benisławska. Pieśni sobie śpiewane (s. 5–19). Warszawa: Wydawnictwo IBL.
17. Chaunu, P. (1989). Czas reform. Historia religii i cywilizacji (1250–1550). Przekł. J. Grosfeld. Warszawa: PAX.
18. Curtius, E.R. (2009). Literatura europejska i łacińskie średniowiecze. Przekł. A. Borowski. Kraków: Universitas.
19. Czyż, A. (1988). Ja i Bóg. Poezja metafizyczna późnego baroku. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
20. Dorosz, K. (2018). Maciej Kazimierz Sarbiewski – poeta maryjny. Studia Bobolanum, 1, 91–103.
21. Demkowicz, A. (2016). Utwory religijne Konstancji Benisławskiej a tradycja mistyki hiszpańskiej (św. Teresa z Avili, św. Jan od Krzyża). Tematy i Konteksty, 6 (11), 317–329.
22. Frye, N. (2012). Anatomia krytyki. Przekł. M. Bokiniec. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
23. Galilej, C. (2015). Kolęda noworoczna w ujęciu genologicznym na podstawie „Symfonij Anielskich” Jana Żabczyca (XVII w.). Prace Językoznawcze, 17 (3), 27–40.
24. Gorzelana, J. (2016). Mitologizmy w poezji religijnej polskiego oświecenia. Opera Slavica, 4, 17–27.
25. Grześkowiak, R. (2017). Wstęp. W: J.B. Zimorowic, Hymny na uroczyste święta Bogarodzice Maryjej (s. 5–51). Oprac. R. Grześkowiak. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Sub Lupa.
26. Hanusiewicz-Lavallee, M. (2001). Święte i zmysłowe w literaturze polskiego baroku. Lublin: Wydawnictwo Naukowe KUL.
27. Kaczmarzyk, M. (1975). Wpływ zasad retoryki oratorskiej na sposób kształtowania wypowiedzi poetyckiej w „Pieśniach sobie śpiewanych” Konstancji Benisławskiej. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 1, 231–271.
28. Mazurkiewicz, R. (2011). Z dawnej literatury maryjnej. Zarysy i zbliżenia. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
29. Miller, N.K. (2006). Arachnologie: kobieta, tekst i krytyka. W: A. Burzyńska, M.P. Markowski (red.), Teorie literatury XX wieku. Antologia (s. 487–513). Kraków: Społeczny Instytut Wydawniczy Znak.
30. Nieznanowski, S. (1959). Matka Boża w poezji baroku i czasów saskich. W: Matka Boska w poezji polskiej. T. I: Szkice w dziejach motywu (s. 37–61). Oprac. M. Jasińska i in. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
31. Obremski, K. (1998). Modlitewne uniesienie i stanowe realia. W: K. Stasiewicz (red.), Pisarki polskie epok dawnych (s. 163–171). Olsztyn: Wyższa Szkoła Pedagogiczna.
32. Ożóg, Z. (2004). Modlitwa poetycka jako typ wypowiedzi lirycznej. Pobrane z: https://www.rastko.rs/cms/files/books/49ca19a1ef760 (29.06.2018).
33. Paluchowski, A. (1959). Poezja stanisławowska i romantyzmu. W: Matka Boska w poezji polskiej. T. I: Szkice w dziejach motywu (s. 62–115). Oprac. M. Jasińska i in. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
34. Pawlak, W. (2009). „O pewnym sposobie naszych literatów, że przy niewielkim czytaniu mogą się łatwo wielkiemi erudytami pokazać”. Kompendia jako źródło erudycji humanistycznej. W: I.M. Dacka-Górzyńska, J. Partyka (red.), Staropolskie kompendia wiedzy (s. 45–72). Warszawa: Wydawnictwo DiG.
35. Pelikan, J. (2008). Powstanie wspólnej tradycji (100-600). Przekł. M. Höffner. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
36. Sawicki, S. (1959). Poezja średniowiecza i renesansu. W: Matka Boska w poezji polskiej. T. I: Szkice w dziejach motywu (s. 9–36). Oprac. M. Jasińska i in. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
37. Uścińska, A. (2013). Konteksty mistyczne „Pieśni sobie śpiewanych” Konstancji Benisławskiej. Inskrypcje, 1 (1), 11–23.

Zeszyt:

1

Strona pocz.:

43

Strona końc.:

59

Szczegółowy typ zasobu:

Article : original article

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:147387 ; 10.18276/me.2018.1-04

Źródło:

IBL PAN, call no. P.I.2999 ; click here to follow the link

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Creative Commons Attribution BY-SA 4.0 license

Zasady wykorzystania:

Copyright-protected material. [CC BY-SA 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY-SA 4.0 license, full text available at: ; -

Digitalizacja:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Lokalizacja oryginału:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Dofinansowane ze środków:

Operational Program Digital Poland, 2014-2020, Measure 2.3: Digital accessibility and usefulness of public sector information; funds from the European Regional Development Fund and national co-financing from the state budget. ; European Union. European Regional Development Fund

Dostęp:

Open

Object collections:

Last modified:

Feb 3, 2021

In our library since:

Nov 16, 2020

Number of object content downloads / hits:

1367

All available object's versions:

https://rcin.org.pl./publication/183064

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information