Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Pamiętnik Literacki, Z. 2 (2004)
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Streszcz. ang. ; Zadanie finansowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu Działalność upowszechniająca naukę 2018-2019: "Pamiętnik Literacki" – zwiększenie potencjału naukowego, poziomu umiędzynarodowienia i stopnia oddziaływania pisma przez efektywne upowszechnianie w Internecie
1. M. Black, Models and Metaphors. Ithaca 1962.
2. G. Bonsiepe, Retoryka wizualno-werbalna. Przeł. M. B. Fedewicz. „Pamiętnik Literacki” 1985, z. 3, s. 3030-309.
3. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Przeł. B. Wojciszke. Gdańsk 1996.
4. J. Cohen, Structure du langage poétique. Paris 1966.
5. J. Derrida, Marginesy filozofii. Przeł. A. Dziadek, J. Margański, P. Pieniążek. Warszawa 2002.
6. M. Dingena, The Creation of Meaning in Advertising. Interaction of Figurative Advertising and Individual Differences in Processing Styles. Amsterdam 1994.
7. T. Dobrzyńska, Mówiąc przenośnie... Studia o metaforze. Warszawa 1994.
8. T. Dobrzyńska, Translating Metaphor: Problems of Meaning. „Journal of Pragmatics” 24 (1995), s. 595-604.
9. Ch. Forceville, Compasses, Beauty Queens and Other PCs: Pictorial Metaphor in Computer Advertisements. „Hermes: Journal of Linguistics” 24 (2000).
10. Ch. Forceville, Pictorial Metaphor in Advertising. London - New York 1996.
11. J. Habermas, Filozoficzny dyskurs nowoczesności. Przeł. M. Łukasiewicz. Kraków 2000.
12. A. Katz, Menory-based and On-line Processing of Metaphoric Sarcasm. W zb.: Metaphor. A Multidisciplinary Approach. Ed. T. Komendziński. Toruń 2002.
13. G. Lacoff, M. Turner, More than Cool Reason: A Field Guide to Poetic Metaphor. Chicago 1989.
14. P. de Man, Semiologia i retoryka. W zb.: Współczesna teoria badań literackich za granicą. Antologia. Oprac. H. Markiewicz. T. 4, cz. 2. Kraków 1996, s. 209-231.
15. G. McCracken, Culture and Consumption: A Theoretical Account of the Structure and Movement of the Cultural Meaning of Consumer Goods. London and New York 1986.
16. M. Merleau-Ponty, Le Visible et l’invisible. Paris 1979.
17. A. Papafragou, Figurative Language and the Semantics-pragmatics Distinction. „Language and Literature” 1995, nr z 5 III, s. 181.
18. Ch. Perelman, Imperium retoryki. Retoryka i argumentacja. Przeł. M. Chômiez. Warszawa 2002.
19. A. Pilkington, Poetic Effects. A Relevance Theory Perspective. Amsterdam - Philadelphia 2000.
20. P. Ricoeur, Metafora i symbol. W: Język, tekst, interpretacja. Wybór pism. Przeł. P. Graff, K. Rosner. Warszawa 1989.
21. R. Rorty, Obiektywność, relatywizm i prawda. Przeł. J. Margański. Warszawa 1999.
22. J. R. Searle, Metaphor. W zb.: Metaphor and Thought. Ed. A. Ortony. Cambridge 1979.
23. E. Szczęsna, Poetyka reklamy. Warszawa 2001.
oai:rcin.org.pl:120299 ; 0031-0514
IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, sygn. P.I.30 ; click here to follow the link
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego ; Działalność upowszechniająca naukę (DUN)
Mar 17, 2022
Apr 8, 2020
737
https://rcin.org.pl./publication/112791
Edition name | Date |
---|---|
Szczęsna E. - Metafora transsemiotyczna | Mar 17, 2022 |
Grąbczewska, Małgorzata Maria