Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Pamiętnik Literacki, Z. 2 (2001)
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
1. A. Appia, Dzieło sztuki żywej i inne prace. Tł. L. Kossobudzki. Wybór i noty J. Hera. Wstęp J. Kosiński. Warszawa 1974.
2. A. Artaud, Teatr ijego sobowtór. Przekł. i wstęp J. Błoński. Noty J. Błoński, K. Puzyna. Warszawa 1966.
3. J. L. Barrault, Concerto pour homme. Przeł. J. Lipiński. „Pamiętnik Teatralny” 1958, z. 1, s. 39-58.
4. R. Barthes, L’Effet du réel. W: Oeuvres complètes. T. 2. Paris 1993.
5. Ch. Baudelaire, O sztuce. Szkice krytyczne. Wybór, przekł. J. Guze. Wstęp J. Starzyński. Wrocław 1961.
6. S. Brzozowski, Idee. Wstęp do filozofii dojrzałości dziejowej. Lwów 1910.
7. S. Brzozowski, Legenda Młodej Polski. Studia o strukturze duszy kulturalnej. Lwów 1910.
8. S. Brzozowski, Współczesna powieść i krytyka. Dzieła. Pod red. M. Sroki. Kraków-Wrocław 1984.
9. E. G. Craig, O sztuce teatru. Przekł. M. Skibniewska. Wstęp i noty Z. Hübner. Warszawa 1985.
10. E. Decroux, O sztuce mimu. Przeł. J. Litwiniuk. Warszawa 1976.
11. J. Derrida, La Dissémination. Paris 1971.
12. H. Elzenberg, Kłopot z istnieniem. Aforyzmy w porządku czasu. Kraków 1994.
13. M. Foucault, Les Motset les choses. Paris 1971.
14. J. Frank, Forma przestrzenna w literaturze nowoczesnej. Przeł. M. Żurowski. „Przegląd Humanistyczny” 1971, nr 2, s. 115-137.
15. G. Fuchs, Rewolucja teatru. [Fragmenty]. Przeł. J. Zegalski. „Pamiętnik Teatralny” 1961, z. 1, s. 41-49.
16. G. Gebauer, Ch. Wulf, Mimesis. Culture, Art, Society. Transl. D. Reneau. Berkeley–Los Angeles–London 1995.
17. J. Habermas, Moderna - nie dokończony projekt. Przekł. D. Domagała. Przekł. przejrz. S. Czerniak. W zb.: Postmodernizm a filozofia. Wybór tekstów. Pod red. S. Czerniaka, A. Szahaja. Warszawa 1996.
18. A. Hausbrandt, H. Tomaszewski, Wypowiedź w: Rozmowy o dramacie. Tomaszewskiego teatr ruchu. „Dialog” 1969, nr 10, s. 119-125.
19. M. Heidegger, O istocie prawdy. Tł. J. Filek. W: Znaki drogi. Warszawa 1995.
20. J. Hera, Z dziejów pantomimy, czyli pałac zaczarowany. Przedm. Z. Raszewskiego. Warszawa 1975.
21. Herondas, Mimy. Przeł., wstęp i komentarz J. Ławińska-Tyszkowska. Wrocław 1988.
22. R. Ingarden, O dziele literackim. Badania z pogranicza ontologii, teorii języka i filozofii literatury. Przekł. M. Turowicz. Wyd. 2. Warszawa 1988.
23. R. Jakobson, Język a inne systemy komunikacji. Przeł. A. Tanalska. W: W poszukiwaniu istoty języka. Wybór pism. T. 1. Warszawa 1989.
24. S. Kierkegaard, Pojęcie lęku. Psychologicznie orientujące proste rozważanie o dogmatycznym problemie grzechu pierworodnego. Przeł., posł. A. Djakowska. Warszawa 1996.
25. J. A. Kisielewski, O sztuce mimicznej. Konferencja. W: Panmusaion. Życie dramatu. Miłe słówka. Życie w powieści. Słowa Monelli. Panmusaion. O sztuce mimicznej. Lwów 1906.
26. K. Korus, Początki greckiej pantomimy. „Eos” 1979, [z. 2], s. 45-54.
27. B. Leśmian, Skrzypek Opętany. Oprac. i wstęp R. H. Stone. Warszawa 1985.
28. B. Leśmian, Z rozmyślań o poezji. W: Szkice literackie. Oprac., wstęp J. Trznadel. Warszawa 1959.
29. B. Leśmian, Zamyślenie. W: Poezje. Oprac. J. Trznadel. Warszawa 1965.
30. M. Levenson, The Fate of Individuality. Cambridge 1991.
https://doi.org/10.1017/CBO9780511553714
31. S. Longosz, L`antico mimo anticristiano. „Studia patristica” 1993.
32. J. Ławińska-Tyszkowska, Mim. Hasło w: Słownik pisarzy antycznych. Pod red. A. Świderkówny. Warszawa 1982, s. 316-317.
33. S. Mallarmé. Oeuvres complètes. Paris 1945.
34. M. P. Markowski, Efekt inskrypcji. Jacques Derrida i literatura. Bydgoszcz 1997.
35. W. Meyerhold, Przed rewolucją. (1905-1917). Wybór i wstęp J. Koenig. Przekł. A. Drawicz, J. Koenig. Noty A.Fewralski. Warszawa 1988.
36. W. J. T. Mitchell, Spatial Form in Literature: Toward a General Theory. „Critical Inquiry” 1980, nr 3 (Spring).
https://doi.org/10.1086/448064
37. C. Norwid, Ad leones. W: Pisma wszystkie. Zebrał, tekst ustalił, wstęp i uwagi krytyczne J. W. Gomulicki. T. 6. Warszawa 1971.
38. C. Norwid, Białe kwiaty. W: Pisma wszystkie. Zebrał, tekst ustalił, wstęp i uwagi krytyczne J. W. Gomulicki. T. 6. Warszawa 1971.
39. C. Norwid, Lapidaria. W: Pisma wszystkie. Zebrał, tekst ustalił, wstęp i uwagi krytyczne J. W. Gomulicki. T. 2. Warszawa 1971.
40. C. Norwid, Za kulisami. W: Pisma wszystkie. Zebrał, tekst ustalił, wstęp i uwagi krytyczne J. W. Gomulicki. T. 4. Warszawa 1971.
41. R. Nycz, Język modernizmu. Doświadczenie wyobcowania i jego konsekwencje. W: Język modernizmu. Prolegomena historycznoliterackie. Wrocław 1997.
42. R. Ordyński, Gest czy słowo? W zb.: Myśl teatralna Młodej Polski. Antologia. Wybór I. Sławińska, S. Kruk. Wstęp I. Sławińska. Noty B. Frankowska. Warszawa 1966, s. 338-343.
43. O. Ortwin, Żywe fikcje. Studia o prozie, poezji i krytyce. Oprac. J. Czachowska. Wstęp M. Głowiński. Pisma krytyczne. T. 2. Warszawa 1970.
44. B. Pautrat, Versions du soleil. Figures et système de Nietzsche. Paris 1971.
45. T. Peiper, Futuryzm. W: Tędy. - Nowe usta. Oprac., red. T. Podoska. Przedm., komentarz, nota biograficzna S. Jaworski. Kraków 1972.
46. T. Peiper, O tańcach artystycznych. „Twórczość” 1948, z. 1.
47. J. Przyboś, Linia i gwar. Kraków 1959.
48. R. M. Rilke, Poezje. Wybrał, przeł., posł. M. Jastrun. Kraków 1974.
49. J. Rudlin, Jacques Copeau. Cambridge 1986.
50. I. Sławińska, „Ciąg scenicznych gestów” w teatrze Norwida. W: Sceniczny gest poety. Zbiór studiów o dramacie. Kraków 1960.
51. R. Sławski, Sztuka pantomimy. Przeł. J. Litwiniuk. Wstęp A. Jochweld. Warszawa 1965.
52. M. Sobeski, Przędziwo Arachny. Z pogranicza sztuki i filozofii. Kraków 1909.
53. W. Spanos, Heidegger, Kierkegaard, and the Hermeneutic Circle: Towards a Postmodern Theory of Interpretation as Dis-closure. W zb.: Martin Heidegger and the Question of Literature. Toward Postmodern Literary Hermeneutics. Ed. W. Spanos. Indiana University Press, 1979.
54. S. Srebrny, Teatr grecki i polski. Wybór i oprac. Sz. Gąssowski. Wstęp J. Łanowski. Warszawa 1984.
55. W. Steiner, The Colors of Rhetoric. Problems in the Relation between Modern Literature and Paiting. Chicago 1982.
56. L. Stankiewicz, Rodzima twórczość komediowa w Rzymie. Fabuła togata, atellana mim. W zb.: Dramat starożytny. Red. E. Konik. Wrocław 1984, s. 101-107.
57. Stendhal, Czerwone i czarne. Przeł., wstęp T. Żeleński (Boy). Posł. M. Żurowski. T. 2. Warszawa 1978.
58. A. Tairow, Notatki reżysera i proklamacje artysty. Przekł. J. Ludawska. Wstęp i noty J. Koenig. Warszawa 1978.
59. M. C. Taylor, Kierkegaard`s Pseudonymous Authorship. A Study of Time and the Self. Princeton 1975.
60. P. Valery, Degas, taniec, rysunek. Przeł. J. Guze. Warszawa 1993.
61. G. Vattimo, La fine della modernita. Roma 1991.
62. J. Witllin, Orfeusz w piekle XX wieku. Pisma. Paryż 1963.
63. V. Woolf, Do latarni morskiej. Tł. K. Klinger. Warszawa 1962.
64. K. Wyka, Cyprian Norwid. Poeta i sztukmistrz. Kraków 1948.
65. K. Wyka, Stanisława Brzozowskiego dyskusja o Fryderyku Nietzschem. W: Młoda Polska. Wyd. 2. Kraków 1987.
66. J. Żuławski, Kilka uwag o sztuce aktorskiej. W: Miasta umarłe. Warszawa 1910.
oai:rcin.org.pl:123717 ; 0031-0514
IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Ministry of Science and Higher Education ; Activities popularizing science (DUN)
Oct 2, 2020
May 9, 2020
1228
https://rcin.org.pl./publication/86528
Edition name | Date |
---|---|
Zawadzki A. - Mimika i mimetyka, czyli o naśladowaniu inaczej : mim i pantomima w nowoczesnej świadomości literackiej | Oct 2, 2020 |
Nieukerken, Arent van
Dąbrowicz, Elżbieta
Szary - Matywiecka, Ewa
Trybuś, Krzysztof
Kwiatkowska, Agnieszka
Siwiec, Magdalena
Zwolińska, Barbara