Pamiętnik Literacki Z. 2 (2012)
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Streszcz. ang. ; Zadanie finansowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu Działalność upowszechniająca naukę 2016-2018: "Pamiętnik Literacki" – zwiększenie potencjału naukowego, poziomu umiędzynarodowienia i stopnia oddziaływania pisma przez efektywne upowszechnianie w Internecie
1. F. Ankersmit, Język a doświadczenie historyczne. Przeł. S. Sikora. W: Narracja, reprezentacja, doświadczenie. Studia z teorii historiografii. Red., wstęp E. Domańska. Kraków 2004.
2. G. Bataille, Doświadczenie wewnętrzne. Przeł. O. Hedemann. Warszawa 1998.
3. A. Berleant, Prze-myśleć estetykę. Niepokorne eseje o estetyce i sztuce. Przeł. M. Korusiewicz, T. Markiewka. Red. nauk. K. Wilkoszewska. Kraków 2007.
4. L. Bieszczad, Perspektywy badań nad ciałem w estetyce. W zb.: Wizje i re-wizje. Wielka księga estetyki w Polsce. Red. K. Wilkoszewska. Kraków 2007, s. 471-481.
5. J. Dewey, Sztuka jako doświadczenie. Przeł. A. Potocki. Wstęp J. Wojnar. Wrocław 1975.
6. I. Górska, Dramat – rzecz i żywy organizm. W: Dramat jako filozofia dramatu na przykładzie twórczości Tadeusza Różewicza. Poznań 2004, s. 64-76.
7. A. J. Greimas, O niedoskonałości. Przeł., posł. A. Grzegorczyk. Poznań 1993.
8. M. Heidegger, Źródło dzieła sztuki. Przeł.J. Mizera. W: Drogi lasu. Przeł. Jerzy Gierasimiuk [i in.]. Warszawa 1997, s. 7-65.
9. R. Ingarden, Przeżycie, dzieło, wartość. Kraków 1966.
10. M. Jay, Pieśni doświadczenia. Nowoczesne amerykańskie i europejskie wariacje na uniwersalny temat. Przeł. A. Rejniak-Majewska. Kraków 2008.
11. T. Kantor, Dalej już nic. Teksty z lat 1985–1990. Wybór i oprac. K. Pleśniarowicz. Pisma. T. 3. Wrocław-Kraków 2005.
12. T. Kantor, Iluzja i powtarzanie. W: Wielopole, Wielopole. Wrocław 1984, s. 12-14.
13. T. Kantor, Metamorfozy. Teksty o latach 1934–1974. Wybór i oprac. K. Pleśniarowicz. Pisma. T. 1. Wrocław–Kraków 1999.
14. T. Kantor, Teatr Śmierci. Teksty z lat 1975–1984. Wybór i oprac. K. Pleśniarowicz. Pisma. T. 2. Wrocław–Kraków 2004.
15. J. Kłossowicz, Kantor w Teatrze Pamięci. W zb.: Teatr Pamięci Tadeusza Kantora. Wypisy z przeszłości. Red. J. Chrobak, M. Wilk. Dębica 2008, s. 15-25.
16. J. Kott, Kadysz. Strony o Tadeuszu Kantorze. Oprac. P. Kłoczowski. Wyd. 2, zmien. Gdańsk 2005.
17. A. Krajewska, Dramatyczna teoria literatury. Zarys problematyki. Poznań 2009.
18. D. LaCapra, Historia w okresie przejściowym. Doświadczenie, tożsamość, teoria krytyczna. Przeł. K. Bojarska. Kraków 2009.
19. I. Lorenc, Świadomość i obraz. Studia z filozofii przedstawiania. Warszawa 2001.
20. M. Łuszczyńska, Ciało jako granica – wypiski z Lévinasa. W zb.: Wizje i re-wizje. Wielka księga estetyki w Polsce. Red. K. Wilkoszewska. Kraków 2007, s. 483-496.
21. M. Merleau-Ponty, Fenomenologia percepcji. Przeł. M. Kowalska, J. Migasiński. Posł. J. Migasiński. Warszawa 2001.
22. M. Merleau-Ponty, Oko i umysł. Szkice o malarstwie. Wybór, oprac., wstęp S. Cichowicz. Przeł. E. Bieńkowska [i in.]. Gdańsk 1996.
23. K. Miklaszewski, Spotkania z Tadeuszem Kantorem. Kraków 1992.
24. L. Pareyson, Estetyka. Teoria formatywności. Przeł. K. Kasia. Kraków 2009.
25. T. Pękala, Estetyczne doświadczenie przeszłości. W zb.: Nowoczesność jako doświadczenie. Dyscypliny, paradygmaty, dyskursy. Red. R. Nycz, A. Zeidler-Janiszewska. Warszawa 2008.
26. M. Pieniążek, Akt twórczy jako mimesis. „Dziś są moje urodziny” – ostatni spektakl Tadeusza Kantora. Kraków 2005.
27. K. Pleśniarowicz, Kantor. Artysta końca wieku. Wrocław 1997.
28. M. Popiel, O nową estetykę. Między filozofią sztuki a filozofią kultury. W zb.: Kulturowa teoria literatury. Główne pojęcia i problemy. Red. M. P. Markowski, R. Nycz. Kraków 2002.
29. Z. Raszewski, Teatr w świecie widowisk. Dziewięćdziesiąt jeden listów o naturze teatru. Warszawa 1991.
30. T. Różewicz, Proza. T. 3. Wrocław 2004.
31. T. Różewicz, *** (Próbowałem sobie przypomnieć...). W: Na powierzchni poematu i w środku. Warszawa 1998, s. 205-206.
32. H. Schmid, Tadeusz Kantor i niemiecki Bauhaus. Od utopii technologicznej do metafizycznej W zb.: Sztuka jest przestępstwem. Tadeusz Kantor a Niemcy i Szwajcaria. Red. U. Schorlemmer. Przeł. A. Grzybowska [i in.]. Kraków 2007.
33. R. Shusterman, Estetyka pragmatyczna. Żywe piękno i refleksja nad sztuką. Przeł. A. Chmielewski [i in.]. Wrocław 1998.
34. R. Shusterman, Świadomość ciała. Dociekania z zakresu somaestetyki. Przeł. W. Małecki, S. Stankiewicz. Kraków 2010.
35. L. Stangret, Tadeusz Kantor. Malarski ambalaż totalnego dzieła. Kraków 2006.
36. W. Tatarkiewicz, Skupienie i marzenie. W: Wybór pism estetycznych. Wprowadzenie, wybór i oprac. A. Kuczyńska. Kraków 2004, s. 172-180.
37. M. Wallis, Przeżycie i doznanie estetyczne. W: Wybór pism estetycznych. Wprowadzenie, wybór i oprac. T. Pękala. Kraków 2004, s. 116-124.
38. W. Welsch, Estetyka poza estetyką. O nową postać estetyki. Przeł. K. Guczalska. Red. K. Wilkoszewska. Kraków 2005.
39. K. Wilkoszewska, Doświadczenie estetyczne – strategie pragmatyzacji i zaangażowania. W zb.: Nowoczesność jako doświadczenie. Dyscypliny, paradygmaty, dyskursy. Red. R. Nycz, A. Zeidler-Janiszewska. Warszawa 2008.
40. K. Wilkoszewska, Estetyka pragmatyczna. W zb.: Estetyki filozoficzne XX wieku. Red. K. Wilkoszewska. Kraków 2000.
oai:rcin.org.pl:63752 ; 0031-0514
IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, sygn. P.I.30 ; kliknij tutaj, żeby przejść
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego ; Działalność upowszechniająca naukę (DUN)
2 paź 2020
27 lis 2017
1143
https://rcin.org.pl./publication/81711
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Górska I. - Doświadczenie jako próba dzieła – próba siebie | 2 paź 2020 |
Górska, Irena
Górska, Irena
Górska, Irena