Pamiętnik Literacki Z. 2 (2012)
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
1. F. Ankersmit, Język a doświadczenie historyczne. Przeł. S. Sikora. W: Narracja, reprezentacja, doświadczenie. Studia z teorii historiografii. Red., wstęp E. Domańska. Kraków 2004.
2. G. Bataille, Doświadczenie wewnętrzne. Przeł. O. Hedemann. Warszawa 1998.
3. A. Berleant, Prze-myśleć estetykę. Niepokorne eseje o estetyce i sztuce. Przeł. M. Korusiewicz, T. Markiewka. Red. nauk. K. Wilkoszewska. Kraków 2007.
4. L. Bieszczad, Perspektywy badań nad ciałem w estetyce. W zb.: Wizje i re-wizje. Wielka księga estetyki w Polsce. Red. K. Wilkoszewska. Kraków 2007, s. 471-481.
5. J. Dewey, Sztuka jako doświadczenie. Przeł. A. Potocki. Wstęp J. Wojnar. Wrocław 1975.
6. I. Górska, Dramat – rzecz i żywy organizm. W: Dramat jako filozofia dramatu na przykładzie twórczości Tadeusza Różewicza. Poznań 2004, s. 64-76.
7. A. J. Greimas, O niedoskonałości. Przeł., posł. A. Grzegorczyk. Poznań 1993.
8. M. Heidegger, Źródło dzieła sztuki. Przeł.J. Mizera. W: Drogi lasu. Przeł. Jerzy Gierasimiuk [i in.]. Warszawa 1997, s. 7-65.
9. R. Ingarden, Przeżycie, dzieło, wartość. Kraków 1966.
10. M. Jay, Pieśni doświadczenia. Nowoczesne amerykańskie i europejskie wariacje na uniwersalny temat. Przeł. A. Rejniak-Majewska. Kraków 2008.
11. T. Kantor, Dalej już nic. Teksty z lat 1985–1990. Wybór i oprac. K. Pleśniarowicz. Pisma. T. 3. Wrocław-Kraków 2005.
12. T. Kantor, Iluzja i powtarzanie. W: Wielopole, Wielopole. Wrocław 1984, s. 12-14.
13. T. Kantor, Metamorfozy. Teksty o latach 1934–1974. Wybór i oprac. K. Pleśniarowicz. Pisma. T. 1. Wrocław–Kraków 1999.
14. T. Kantor, Teatr Śmierci. Teksty z lat 1975–1984. Wybór i oprac. K. Pleśniarowicz. Pisma. T. 2. Wrocław–Kraków 2004.
15. J. Kłossowicz, Kantor w Teatrze Pamięci. W zb.: Teatr Pamięci Tadeusza Kantora. Wypisy z przeszłości. Red. J. Chrobak, M. Wilk. Dębica 2008, s. 15-25.
16. J. Kott, Kadysz. Strony o Tadeuszu Kantorze. Oprac. P. Kłoczowski. Wyd. 2, zmien. Gdańsk 2005.
17. A. Krajewska, Dramatyczna teoria literatury. Zarys problematyki. Poznań 2009.
18. D. LaCapra, Historia w okresie przejściowym. Doświadczenie, tożsamość, teoria krytyczna. Przeł. K. Bojarska. Kraków 2009.
19. I. Lorenc, Świadomość i obraz. Studia z filozofii przedstawiania. Warszawa 2001.
20. M. Łuszczyńska, Ciało jako granica – wypiski z Lévinasa. W zb.: Wizje i re-wizje. Wielka księga estetyki w Polsce. Red. K. Wilkoszewska. Kraków 2007, s. 483-496.
21. M. Merleau-Ponty, Fenomenologia percepcji. Przeł. M. Kowalska, J. Migasiński. Posł. J. Migasiński. Warszawa 2001.
22. M. Merleau-Ponty, Oko i umysł. Szkice o malarstwie. Wybór, oprac., wstęp S. Cichowicz. Przeł. E. Bieńkowska [i in.]. Gdańsk 1996.
23. K. Miklaszewski, Spotkania z Tadeuszem Kantorem. Kraków 1992.
24. L. Pareyson, Estetyka. Teoria formatywności. Przeł. K. Kasia. Kraków 2009.
25. T. Pękala, Estetyczne doświadczenie przeszłości. W zb.: Nowoczesność jako doświadczenie. Dyscypliny, paradygmaty, dyskursy. Red. R. Nycz, A. Zeidler-Janiszewska. Warszawa 2008.
26. M. Pieniążek, Akt twórczy jako mimesis. „Dziś są moje urodziny” – ostatni spektakl Tadeusza Kantora. Kraków 2005.
27. K. Pleśniarowicz, Kantor. Artysta końca wieku. Wrocław 1997.
28. M. Popiel, O nową estetykę. Między filozofią sztuki a filozofią kultury. W zb.: Kulturowa teoria literatury. Główne pojęcia i problemy. Red. M. P. Markowski, R. Nycz. Kraków 2002.
29. Z. Raszewski, Teatr w świecie widowisk. Dziewięćdziesiąt jeden listów o naturze teatru. Warszawa 1991.
30. T. Różewicz, Proza. T. 3. Wrocław 2004.
31. T. Różewicz, *** (Próbowałem sobie przypomnieć...). W: Na powierzchni poematu i w środku. Warszawa 1998, s. 205-206.
32. H. Schmid, Tadeusz Kantor i niemiecki Bauhaus. Od utopii technologicznej do metafizycznej W zb.: Sztuka jest przestępstwem. Tadeusz Kantor a Niemcy i Szwajcaria. Red. U. Schorlemmer. Przeł. A. Grzybowska [i in.]. Kraków 2007.
33. R. Shusterman, Estetyka pragmatyczna. Żywe piękno i refleksja nad sztuką. Przeł. A. Chmielewski [i in.]. Wrocław 1998.
34. R. Shusterman, Świadomość ciała. Dociekania z zakresu somaestetyki. Przeł. W. Małecki, S. Stankiewicz. Kraków 2010.
35. L. Stangret, Tadeusz Kantor. Malarski ambalaż totalnego dzieła. Kraków 2006.
36. W. Tatarkiewicz, Skupienie i marzenie. W: Wybór pism estetycznych. Wprowadzenie, wybór i oprac. A. Kuczyńska. Kraków 2004, s. 172-180.
37. M. Wallis, Przeżycie i doznanie estetyczne. W: Wybór pism estetycznych. Wprowadzenie, wybór i oprac. T. Pękala. Kraków 2004, s. 116-124.
38. W. Welsch, Estetyka poza estetyką. O nową postać estetyki. Przeł. K. Guczalska. Red. K. Wilkoszewska. Kraków 2005.
39. K. Wilkoszewska, Doświadczenie estetyczne – strategie pragmatyzacji i zaangażowania. W zb.: Nowoczesność jako doświadczenie. Dyscypliny, paradygmaty, dyskursy. Red. R. Nycz, A. Zeidler-Janiszewska. Warszawa 2008.
40. K. Wilkoszewska, Estetyka pragmatyczna. W zb.: Estetyki filozoficzne XX wieku. Red. K. Wilkoszewska. Kraków 2000.
oai:rcin.org.pl:63752 ; 0031-0514
IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Ministry of Science and Higher Education ; Activities popularizing science (DUN)
Oct 2, 2020
Nov 27, 2017
1148
https://rcin.org.pl./publication/81711
Edition name | Date |
---|---|
Górska I. - Doświadczenie jako próba dzieła – próba siebie | Oct 2, 2020 |
Górska, Irena
Górska, Irena
Górska, Irena