Pamiętnik Literacki Z. 4 (2008)
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
1. M. Bachtin, Formy czasu i czasoprzestrzeni w powieści. W: Problemy literatury i estetyki. Przeł. W. Grajewski. Warszawa 1982, s. 278-488.
2. M. Bachtin, Twórczość Franciszka Rabelais’go a kultura ludowa średniowiecza i renesansu. Przeł. A., A. Goreniowie. Oprac., wstęp i komentarze S. Balbus. Kraków 1975.
3. S. Barć, Główne aspekty pisarstwa Mariana Pankowskiego. W zb.: Pisarska rozróba. W 70-lecie urodzin Mariana Pankowskiego. Red. S. Barć, T. Korzeniowski, B. Przystasz. Sanok 1990, s. 10-39.
4. S. Barć, Marian Pankowski. Poeta-prozaik-dramaturg. Lublin 1991.
5. K. Bartoszyński, Podmiot, fabuła, postać. W: Kryzys czy trwanie powieści: studia literaturoznawcze. Kraków 2004, s. 111-130.
6. M. Bielecki, Ślady kryzysu podmiotu i... postmodernistycznych nań odpowiedzi. W: Literatura i lektura. O metaliterackich i metakrytycznych poglądach Witolda Gombrowicza. Kraków 2004, s. 276-313.
7. Z. Bieńkowski, Pamiętnik wyobcowania. W: Modelunki. Warszawa 1966, s. 363-373.
8. R. Bjornson, The Picaresque Hero in European Fiction. Madison 1977.
9. A. Burghardt, Kresowe ojczyzny Janusza Szubera i Mariana Pankowskiego. W zb.: Góry, literatura, kultura. T. 3. Red. J. Kolbuszewski. Wrocław 1998, s. 131-142.
10. R. Chodźko, Ugorowanie i Kartoflania. W: Strefy konfesji i kreacji. Studia o polskiej prozie współczesnej. Cz. 1. Białystok 1992, s. 329-335.
11. A. van Crugten, Marian Pankowski-kozak i moralista. „Oficyna Poetów” 1975, nr 3, s. 15-17.
12. M. Czermińska, Postawa autobiograficzna. W: Autobiografia i powieść, czyli pisarz i jego postacie. Gdańsk 1987, s. 7-28.
13. E. Czerwińska, Historia pewnej tożsamości. [Rec. M. Pankowski, Matuga idzie. Przygody. Lublin 1983]. „Literatura” 1984, nr 4, s. 55.
14. E. Destrée-Van Wilder, Odbiór twórczości Mariana Pankowskiego na Zachodzie. W zb.: Pisarska rozróba. W 70-lecie urodzin Mariana Pankowskiego. Red. S. Barć, T. Korzeniowski, B. Przystasz. Sanok 1990, s. 51-64.
15. J. Drzewucki, Nieodpowiedzialność chłopczyńska i starość. "Acta Pancoviana" 2004, nr 3, s. 52-56.
16. Z. Fiszbak, Dialogiczność, autotematyczność, autobiograficzność w prozie Mariana Pankowskiego. „Folia Litteraria Polonica” 2002 z. 5, s. 137-153.
17. A. Fiut, Białe rękawiczki i herbata z cytryną. W: Pytanie o tożsamość. Kraków 1995, s. 59-73.
18. A. Fiut, Pankowski: mity i seks. „Teksty Drugie” 1994, nr 2, s. 131-141.
19. D. Folscheid, Współczesna alienacja podmiotowości: podmiotowość bez podmiotu i podmiot bez podmiotowości. Przeł. M. Kowalska. W zb.: Podmiotowość i tożsamość. Red. J. Migasiński. Warszawa 2001.
20. L. Fryde, Conrad i kryzys powieści psychologicznej. W: Wybór pism krytycznych. Oprac. A. Biernacki. Warszawa 1966, s. 307-313.
21. M. Głowiński, Parodia konstruktywna. O „Pornografii” Gombrowicza. W: Intertekstualność, groteska, parabola. Szkice ogólne i interpretacje. Prace wybrane. T. 5. Kraków 2000, s. 225-243.
22. W. Gombrowicz, Dzieła. T. 14: Varia. - Publicystyka.-Wywiady.-Teksty różne 1963-1969. Red. naukowa tekstu I. Błoński, J. Jarzębski. Wybór i układ tekstów J. Jarzębski, K. Jeżewski. Tłum. I. Kania [i in.]. Kraków 1997.
23. H. Gosk, Bohater swoich czasów. Postać literacka w powojennej prozie polskiej o tematyce współczesnej. Izabelin 2002.
24. C. Guillen, Toward a Definition of the Picaresque. W: Literature as System. Essays toward the Theory of Literary History. Princeton 1971, s. 71-106.
25. J. Jakóbczyk, Sentymentalne prowokacje, czyli o prozie Mariana Pankowskiego. W zb.: Szkice o polskich pisarzach emigracyjnych. Red. M. Kisiel, W. Wójcik. Katowice 1996, s. 101-117.
26. W. Kayser, Próba określenia istoty groteskowości. Przeł. R. Handke. W zb.: Groteska. Red. M. Głowiński. Gdańsk 2003, s. 17-30.
27. K. Kurek, Teatrowanie Mariana Pankowskiego [rec.: K. Latawiec, Na scenie świata i teatru]. W zb.: Dramat i teatr emigracyjny po roku 1939. Red. E. Kalemba-Kasprzak, D. Ratajczak. Wrocław 1998, s. 315-319.
28. A. W. Labuda, O literackich i nieliterackich obrazach postaci. „Teksty” 1979, nr 4, s. 46-57.
29. K. Latawiec, Belgijskie realia w prozie Mariana Pankowskiego. "Acta Pancoviana" 1999, nr 2 s. 35-43.
30. K. Latawiec, Twórczość Mariana Pankowskiego na tle tradycji kulturowej i przemian artystycznych literatury współczesnej. W zb.: Pisarska rozróba. W 70-lecie urodzin Mariana Pankowskiego. Red. S. Barć, T. Korzeniowski, B. Przystasz. Sanok 1990, s. 40-50.
31. W. Ligęza, Anarchia i forma. Uwagi o stylu poezji i prozy Mariana Pankowskiego. "Acta Pancoviana" 1999, nr 2, s. 53-63.
32. W. Ligęza, Marian Pankowski-od formy do anarchii. W: Jaśniejsze strony katastrofy. Szkice o twórczości poetów emigracyjnych. Kraków 2001, s. 223-256.
33. A. Lisiecka, Między "Finnegans Wake” a Leśmianem. „Oficyna Poetów” 1978, nr 2, s. 32-34.
34. W. Maciąg, Próba podmiotu absolutnego. Witold Gombrowicz. W: Nasz wiek XX: przewodnie idee literatury polskiej 1918-1980. Wrocław 1992, s. 128-138.
35. H. Markiewicz, Postać literacka. W: Wymiary dzieła literackiego. Kraków 1984, s. 145-166.
36. S. Miller, The Picaresque Novel. Cleveland 1976.
37. A. Morawiec, Tematyka lagrowa w twórczości Mariana Pankowskiego. W zb.: Język, literatura, dydaktyka. T. 2. Red. R. Jagodzińska, A. Morawiec. Łódź 2003, s. 25-42.
38. R. Nycz, Osoba w nowoczesnej literaturze. Ślady obecności. W: Literatura jako trop rzeczywistości. Kraków 2001, s. 50-87.
39. M. Pankowski, Dług wdzięczności. "Acta Pancoviana" 2005, nr 4, s. 15-24.
40. M. Pankowski, Matuga idzie. Przygody. Lublin 1983.
41. M. Pankowski, Tygodnik filmowy widziany w Brukseli [wiersz]. „Twórczość” 1951, nr 1, s. 37-38.
42. M. Płachecki, Z zagadnień poetyki powieści realistycznej. Dystans narracyjny-bohater-zdarzenie. W zb.: Studia o narracji. Red. J. Błoński, S. Jaworski, J. Sławiński. Warszawa-Wrocław 1982, s. 87-100.
43. P. Ricouer, Cierpienie nie jest bólem. W: Filozofia osoby. Przeł. M. Frankiewicz. Kraków 1992, s. 55-63.
44. K. Ruta-Rutkowska, Dramaturgia Mariana Pankowskiego: problemy poetyki dramatu współczesnego. Warszawa 2001.
45. K. Ruta-Rutkowska, Mit miłości i erotyka w twórczości Mariana Pankowskiego. "Acta Pancoviana" 2004, nr 3, s. 32-43.
46. K. Ruta-Rutkowska, Romantyczne kreacje postaci w dramatach Mariana Pankowskiego. "Acta Pancoviana" 1999, nr 2, s. 44-52.
47. K. Ruta-Rutkowska, Twórczość Mariana Pankowskiego a destrukcja romantyzmu. „Rocznik Towarzystwa Literackiego im. Adama Mickiewicza” 2004, R. 39, s. 7-23.
48. P. Sawicki, Czy Marian Pankowski jest pisarzem pornograficznym? "Acta Pancoviana" 1999, nr 2, s. 64-74.
49. G. Simmel, Filozofia przygody. W: Most i drzwi. Wybór esejów. Przeł. M. Łukasiewicz. Warszawa 2006.
50. U. Wicks, Picaresque Narrative, Picaresque Fictions. A Theory and Research Guide. New York 1989.
51. A. Wieczorkiewicz, Pikarejskie włóczęgi. W: Wędrowcy fikcyjnych światów. Pielgrzym, rycerz i włóczęga.Gdańsk 1996, s. 107-147.
52. K. Wyka, Problem zamiennika gatunkowego w pisarstwie Różewicza. W: Różewicz parokrotnie. Oprac. M. Wyka. Warszawa 1977, s. 83-99.
53. A. Zawadzki, Autor. Podmiot literacki. W zb.: Kulturowa teoria literatury. Główne pojęcia i problemy. Red. M. P. Markowski, R. Nycz. Kraków 2006, s. 217-247.
oai:rcin.org.pl:63194 ; 0031-0514
IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Ministry of Science and Higher Education ; Activities popularizing science (DUN)
Oct 2, 2020
Oct 2, 2017
1402
https://rcin.org.pl./publication/80687
Edition name | Date |
---|---|
Mojsak K. - „Przygody ciała” – podmiotowość i groteska w powieści „Matuga idzie” Mariana Pankowskiego | Oct 2, 2020 |
Wołk, Marcin
Mojsak, Kajetan
Chomiszczak, Tomasz
Ruta-Rutkowska, Krystyna