Vol. 1 (2015) - Special Issue - English Edition
1. C. Anderson, Długi ogon. Ekonomia przyszłości – każdy konsument ma głos, trans. B. Ludwiczak, (The Long Tail: Why the Future of Business Is Selling Less of More), (Poznań: Media Rodzina, 2008).
2. R. Bomba, 3 February 2013, the article “Eksperymentalna wizualizacja. Połączenie nauki i sztuki” Bomba.blog, http://radoslawbomba.umcs.lublin.pl/archives/1598 (accessed 04.06.2014).
3. R. Bomba, “Narzędzia cyfrowe jako wyznacznik nowego paradygmatu badań humanistycznych” (“Digital tools as markers if new research paradigm in humanities”) in Zwrot cyfrowy w humanistyce. Internet – Nowe Media – Kultura 2.0, ed. A. Radomski and Radosław Bomba (Lublin: e-naukowiec, 2013).
4. J. Boyd, What is digital humanities, ed. J. Heppler, http://whatisdigitalhumanities.com/, accessed: 04.01.2014.
5. A. Burdick, et al. Digital Humanities, (Cambridge: The MIT Press, 2012).
6. P. Celiński, “Renesansowe korzenie cyfrowego zwrotu” (“Renaissance roots of the digital turn”) in Zwrot cyfrowy w humanistyce. Internet/Nowe Media/Kultura 2.0. (Digital Turn in Humanities. Internet/New Media/Cultutre 2.0), ed. A. Radomski, R. Bomba, (Lublin: E-naukowiec, 2013).
7. G. Crane, D. Bamman and A. Jones “ePhilology: when the books talk to their readers” in A companion to digital literary studies.
8. R. Heuser, L. Le-Khac “A Quantitative Literary History of 2,958 Nineteenth-Century British Novels: The Semantic Cohort Method” Literary Lab Pamphlet, 4, (Stanford: 2012).
9. D.A. Keim, et al. ed. Mastering the information age. Solving problems with visual analytics, (Bad Langensalza: Druckhaus Thomas Müntzer GmbH, 2010), electronic version: http://www.vismaster.eu/wp-content/uploads/2010/11/VisMaster-book- -lowres.pdf (accessed 04.07.2014).
10. F. Moretti, Distant Reading, (London: Verso, 2013).
11. R. Nycz, “W stronę humanistyki innowacyjnej: tekst jako laboratorium. Tradycje, hipotezy, propozycje” (“Towards innovative humanities: text as a laboratory. Traditional hypotheses, proposoals”), Second Texts, 1-2 (2013): 239-255.
12. M. B. Paradowski, “Wizualizacja danych – dużo więcej niż prezentacja” (“Visualizing data – more than presentation”) and “Dekalog analityka danych i infografika – quid, cur, quomodo” (“Data analyst and info-graphic designer Decalogue: quid, cur, quomodo) in M. Kluza, ed. Wizualizacja wiedzy. Od Biblia Pauperum do hipertekstu, (Lublin: Portal Wiedza i Edukacja, 2011).
13. A. Radomski, “Digital storytelling. Kilka słów o wizualizacji wiedzy w humanistyce” (“Digital storytelling. Some remarks on the visualization of knowledge in the humanities”) in Zwrot cyfrowy w humanistyce. Internet – Nowe Media – Kultura 2.0, ed. Andrzej Radomski and Radosław Bomba (Lublin: e-naukowiec, 2013).
14. Report by the European Science Foundation – Research Infrastructures in the Digital Humanities, September 2011, http://www.esf.org/fileadmin/Public_documents/Publications/ spb42_RI_DigitalHumanities.pdf, (accessed 04.07.2014).
15. R. Siemens, S. Schreibman, ed. A companion to digital literary studies, (Oxford: Blackwell, 2008), http://www.digitalhumanities.org/companionDLS/ (accessed 09.16.2013).
16. N. Uddin, Viktor Mayer-Schönberger: Big Data revolution, eTalks, http://etalks.me/viktormay-er-schonberger-big-data-revolution/, 03.31.2013 (accessed 04.06.2014).
oai:rcin.org.pl:59974 ; 0867-0633 ; doi:10.18318/td.2015.en.1.5
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Feb 20, 2024
Oct 28, 2016
466
https://rcin.org.pl./publication/79756
Edition name | Date |
---|---|
Maryl M. - F5: Refreshing Philology | Feb 20, 2024 |
Uchmański, Janusz