21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
1. R.W. Kluszczyński, Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów, Rabid, Kraków 2001.
2. M. Castells, Społeczeństwo sieci, przeł. M. Marody, PWN, Warszawa 2008.
3. D. de Kerckhove, Inteligencja otwarta. Narodziny społeczeństwa sieciowego, przeł. A. Hildebrandt, R. Glegoła, Wydawnictwo „Mikom”, Warszawa 2001.
4. D. Barney, Społeczeństwo sieci, przeł. M. Fronia, oprac. K. Nadana, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2008.
5. U. Saxer, Mediengesellschaft: Eine kommunikationssoziologische Perspektive, Springer VS, Wiesbaden 2012.
http://dx.doi.org/10.5771/1615-634x-2013-2-267
6. S. Michalczyk, Społeczeństwo medialne. Studia z teorii komunikowania masowego, Oficyna Naukowa, Warszawa 2002.
7. M. Gutkowski, Sztuka w społeczeństwie sieciowym, „Estetyka i Krytyka” 2010 nr 2, s. 37-52.
8. O. Jarren, Auf dem Weg in die „Mediengesellschaft”? Medien als Akteure und institutionalisierter Handlungskontext. Theoretische Anmerkungen zum Wandel des intermediären Systems, w: Politisches Raisonnement in der Informationsgesellschaft, red. K. Imhof, P. Schulz, Seismo, Zürich 1996.
9. S.J. Schmidt, Literaturoznawstwo jako projekt interdyscyplinarny, przeł. B. Balicki, „Teksty Drugie” 2010 nr 4, s. 157.
10. I. Fang, A history of mass communication. Six information revolutions, The Focal Press, Boston 1997.
11. H. Jenkins, Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, przeł. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
12. J. Baudrillard,, Przed końcem [rozmowy], rozm. Philippe Petit, przeł. R. Lis, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2001.
13. J. Lanier, You are not a gadget. A manifesto, Alfred A. Knopf, New York 2010.
http://dx.doi.org/10.1177/14614448110130031102
14. U. Eco, Dzieło otwarte. Forma i nieokreśloność w poetykach współczesnych, przeł. J. Gałuszka, L. Eustachiewicz, A. Kreisberg, M. Oleksiuk, Czytelnik, Warszawa 1973.
15. J.-Y. Bosseur, L’oeuvre ouverte, d’un art a l’autre, Minerve, Paris 2013.
16. G. Dziamski Od syntezy sztuk do sztuki post-medialnej, „Estetyka i Krytyka” 2009 nr 2 – 2010 nr 1, s. 37.
17. D. Higgins, Intermedia, przeł. M. i T. Zielińscy, w: tegoż Nowoczesność od czasu postmodernizmu oraz inne eseje, wybór, oprac. i posłowie P. Rypson, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2000.
18. J. Kristeva, Le mot, le dialogue et le roman, w: tejże Seméiotike: recherches pour une sémanalyse, Editions du Seuil, Paris 1969.
19. J. Kristeva, Bakhtine, le mot, le dialogue et le roman, „Critique” 1967, XXXIII, nr 239.
20. J. Kristeva, Słowo, dialog i powieść, przeł. W. Grajewski, w: Bachtin. Dialog – język – literatura, red. E. Czaplejewicz, E. Kasperski, PWN, Warszawa 1983, s. 394-418).
21. M. Joyce, popołudnie, pewna historia, przeł. R. Nowakowski, M. Pisarski, Korporacja Ha!art, Kraków 2011.
22. L. Manovich, Język nowych mediów, przeł. P. Cypryański, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.
23. R. Queneau, Sto tysięcy miliardów wierszy, przeł. J. Gondowicz, posłowie J. Olczyk, komentarz Z. Fajfer, Korporacja Ha!art, Kraków 2008.
24. A. Kamińska, Czary i mary (hipertekst), Staromiejski Dom Kultury, Warszawa 2007.
25. A. Sosnowski poems, Biuro Literackie, Wrocław 2010.
26. A. Hejmej, Intermedialność i literatura intermedialna, w: tegoż Komparatystyka. Studia literackie – studia kulturowe, Universitas, Kraków 2013.
27. A. Hejmej, Transposition (inter)médiale. Musique dans la littérature moderne, wygłoszony w trakcie XX Kongresu AILC/ICLA: „Le comparatisme comme approche critique ”/„Comparative Literature as a Critical Approach” (Paris, 18-24 juillet 2013).
28. E.J. Aarseth, Cybertext: Perspectives on ergodic literature, The Johns Hopkins University Press, Baltimore–London 1997
http://dx.doi.org/10.1177/135485659800400312
29. C. Clüver, Intermediality and interarts studies, w: Changing borders: contemporary positions in intermediality, ed. J. Arvidson, M. Askander, J. Bruhn, H. Führer, Intermedia Studies Press, Lund 2007.
30. Raport Bernheimera, 1993. Komparatystyka na przełomie wieku, przeł. M. Wzorek, w: Niewspółmierność. Perspektywy nowoczesnej komparatystyki. Antologia, red. T. Bilczewski, Wydawnictwo UJ, Kraków 2010.
31. The Bernheimer report, 1993: Comparative Literature at the turn of the century, w: Comparative Literature in the age of multiculturalism, ed. Ch. Bernheimer, Johns Hopkins University Press, Baltimore 1995.
32. E. Szczęsna, Komparatystyka mediów. Poetyka, semiotyka, komunikacja medialna, w: Komparatystyka dla humanistów, red. M. Dąbrowski, Wydawnictwa UW, Warszawa 2011.
33. W. Wolf, Intermediality revisited. Reflections on word and music relations in the context of a general typology of intermediality, w: Word and music studies. Essays in honor of Steven Paul Scher and on cultural identity and the musical stage, ed. S.M. Lodato, S. Aspden, W. Bernhart, GA Rodopi, Amsterdam–New York 2002.
34. W. Wolf, (Inter)mediality and the study of literature, „CLCWeb: Comparative Literature and Culture” 2011, vol. 13, no. 3 (numer specjalny: „New Perspectives on Material Culture and Intermedial Practice”; tekst znajduje się na stronie http:// docs.lib.purdue.edu/clcweb/vol13/iss3/2, dostęp: 10.12.2013).
http://dx.doi.org/10.7771/1481-4374.1789
35. C.S. Brown, Music and literature: a comparison of the arts [11948], The University of Georgia Press, Athens–Georgia 1963.
36. H.H.H. Remak, Comparative Literature, its definition and function, w: Comparative Literature: method and perspective, ed. N.P. Stallknecht, H. Frenz, Southern Illinois University Press, Carbondale 1961.
37. H.H.H. Remak, Literatura porównawcza – jej definicja i funkcja, przeł. W. Tuka, w: Antologia zagranicznej komparatystyki literackiej, red. H. Janaszek-Ivaničková, Instytut Kultury, Warszawa 1997.
38. Interrelations of literature, ed. J.-P. Barricelli, J. Gibaldi, The Modern Language Association of America, New York 1982.
http://dx.doi.org/10.2307/1346891
39. Literatur intermedial: Musik – Malerei – Photographie – Film, red. P.V. Zima, Wissenschaftliche Buchgesellschaft, Darmstadt 1995; Intermedialität. Theorie und Praxis eines interdisziplinären Forschungsgebiets, red. J. Helbig, Schmidt, Berlin 1998.
40. Intermedialität – Analog /Digital: Theorien, Methoden, Analysen, red. J. Paech, J. Schröter, Wilhelm Fink, München 2008.
41. La littérature et les autres arts: Actes du IXe Congres de l’Association Internationale de Littérature Comparée [Innsbruck, 20-25 sierpnia 1979], red. Z. Konstantinović, S.P. Scher, U. Weisstein, Institut für Sprachwissenschaft der Universität Innsbruck, Innsbruck 1981.
42. G. Dziamski, Od syntezy sztuk do sztuki post-medialnej, s. 43.
43. R. Krauss, A voyage on the North Sea. Art in the age of the post-medium condition (Thames & Hudson, New York 1999).
44. St. Francis & The Wolf of Gubbio or Brother Francis’ Lamb Chops, an Opera in 2 Acts, text and music by Stefan Themerson, drawings by Franciszka Themerson, De Harmonie – Gaberbocchus Press, Amsterdam–London 1972.
45. S. Czycz, Arw, wstęp A. Wajda, oprac. D. Niedziałkowska, D. Pachocki, Korporacja Ha!art, Kraków 2007.
46. red. A. Dziak, S.J. Żurek, seria „Polonistyka elektroniczna”, t. 1, Wydawnictwo KUL, Lublin 2009.
47. Tekst (w) sieci, t. 1: Tekst, język, gatunki, red. D. Ulicka, WAiP, Warszawa 2009.
48. Tekst (w) sieci, t. 2: Literatura, społeczeństwo, komunikacja, red. A. Gumkowska, WAiP, Warszawa 2009; „Dekada Literacka” 2010 nr 1-2 (numer specjalny „Literatura 2.0”).
49. Hiperteksty literackie. Literatura i nowe media, red. P. Marecki, M. Pisarski, Korporacja Ha!art, Kraków 2011.
50. e-polonistyka 2, red. A. Dziak, S.J. Żurek, seria „Polonistyka elektroniczna”, t. 2, Wydawnictwo KUL, Lublin 2012.
51. U. Pawlicka (Polska) poezja cybernetyczna. Konteksty i charakterystyka, Kraków 2012.
52. Liberatura, e-literatura i… Remiksy, remediacje, redefinicje, red. M. Górska-Olesińska, Wydawnictwo UO, Opole 2012.
53. M. Pisarski Xanadu. Hipertekstowe przemiany prozy, Korporacja Ha!art, Kraków 2013.
54. M. Janusiewicz, Literatura doby Internetu. Interaktywność i multimedialność tekstu, Universitas, Kraków 2013.
55. T. Todorov, Symbolizm i interpretacja, przeł. J. Nowicka, „Literatura na Świecie” 1983 nr 12.
56. G. Sartori, Homo videns. Telewizja i post-myślenie, przeł. J. Uszyński, Telewizja Polska, Warszawa 2005.
57. T. Misiak, Aksjologiczny wymiar współczesnej rekonfiguracji „aisthesis”, „Estetyka i Krytyka” 2012 nr 1.
oai:rcin.org.pl:59786 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.
IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; click here to follow the link
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Apr 18, 2023
Sep 22, 2016
3150
https://rcin.org.pl./publication/79451
Edition name | Date |
---|---|
Hejmej A. - Literatura w społeczeństwie medialnym | Apr 18, 2023 |
Schmidt, Siegfried J. Balicki, Bogdan Tł.
Strehovec, Janez
Antonik, Dominik
Kitliński, Tomek