1. J. Błoński, Forma, śmiech i rzeczy ostateczne, studia o Gombrowiczu, Znak, Kraków 1994.
2. W. Bolecki, Gombrowicz, avait-il des yeux?, „Revue des Sciences Humaines” 1995 nr 239.
3. W. Bolecki, Poetycki model prozy w dwudziestoleciu międzywojennym: Witkacy, Gombrowicz, Schulz i inni. Studium z poetyki historycznej, Universitas, Kraków 1996, wyd. 2 popr. i uzup., s. 155-193.
4. W. Gombrowicz, Pornografia, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1994, s. 14.
5. J. Jarzębski, Dramat ego w dramacie historii, wstęp do: W. Gombrowicz, Iwona, księżniczka Burgunda, Ślub, Operetka, Historia, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1994, s. 6.
6. M. Legierski, Modernizm Witolda Gombrowicza, Wydawnictwo IBL, Warszawa 1999.
7. T. Mann, Geothe i Tołstoj, przeł. M. Kłos-Gwizdalska, w: tegoż, Dostojewski - z umiarem i inne eseje, wyb. D. Żmij-Zielińska, Muza, Warszawa 2000.
8. P. Millati, Gombrowicz wobec sztuki (wybrane zagadnienia), słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2002.
9. J. Sławiński, Sprawa Gombrowicza, w: tegoż, Teksty i teksty. Prace wybrane, t. 3, Universitas, Kraków 2000, s. 158.
oai:rcin.org.pl:52251 ; 0867-0633
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Oct 2, 2020
Mar 9, 2015
3139
https://rcin.org.pl./publication/68752
Edition name | Date |
---|---|
Miecznicka M. - Gombrowicz wobec sztuki | Oct 2, 2020 |
Miecznicka, Magdalena