Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
1. E.J. Aarseth, Cybertext. Perspectives on Ergodic Literature, The Johns Hopkins University Press, Baltimore 1997.
2. M. Bal, Reading Rembrandt. Beyond the Word-Image Opposition, Cambridge University Press, Cambridge 1991.
3. E. Balcerzan, Nowe formy w pisarstwie i wynikające stąd porozumienia, w: Polska genologia literacka, red. D. Ostaszewska i R. Cudak, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 280.
4. J.D. Bolter, R. Grusin, Remediation. Understanding New Media, MIT, Cambridge 2000: N.K. Hayles, Writing Machines, MIT, Cambridge 2002.
5. J.D. Bolter, Writing Space. Computers, Hypertext, and the Remediation of Print, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah 2000.
6. K. Chmielecki, Estetyka intermedialności, Wydawnictwo RABID, Kraków 2008, s. 92.
7. M. Z. Danielewski, House of Leaves, Pantheon Books-Random House, New York 2000.
8. R. Escarpit, Literatura a społeczeństwo, przeł. J. Lalewicz, w: W kręgu socjologii literatury, t. 1, red. A. Mencwel, PIW, Warszawa 1977, s. 210-252.
9. G. Godlewski, Słowo - pismo - sztuka słowa. Perspektywy antropologiczne, Wydawnictwa UW, Warszawa 2008, 277-278.
10. G. Grochowski, Na styku kodów. O literackich użyciach znaków ikonicznych, "Teksty Drugie" 2006 nr 4, s. 70.
11. http://cojestgrane.pl/wydarzenia/miasto/Warszawa/
12. Hyper / Text / Theory, ed. by G. Landow, The Johns Hopkins University Press, Baltimore 1994.
13. Intermedialność w kulturze końca XX wieku, red. A. Gwóźdź i S. Krzemień-Ojak, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 1998.
14. Intersemiotyczność. Literatura wobec innych sztuk (i odwrotnie), red. S. Balbus, A. Hejmej i J. Niedźwiedź, wstęp S. Balbus, Universitas, Kraków 2004.
15. H. Jenkins, Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, przeł. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
16. J. McGann, Radiant Textuality. Literature after the World Wide Web, Palgrave, New York 2001.
17. E. Szczęsna, Poetyka mediów. Polisemiotyczność - digitalizacja - reklama, Wydawnictwa UW, Warszawa 2007.
18. E. Szczęsna, Poetyka reklamy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
19. A. Zeidler-Janiszewska, "Visual Culture Studies" czy antropologicznie zorientowana "Bildwisseschaft"? O kierunkach zwrotu ikonicznego w naukach o kulturze, "Teksty Drugie" 2006 nr 4, s. 10.
oai:rcin.org.pl:50731 ; 0867-0633
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Feb 20, 2024
Dec 29, 2014
1277
https://rcin.org.pl./publication/66423
Edition name | Date |
---|---|
Maryl M. - Teoria tekstu kultury - niedokończony projekt | Feb 20, 2024 |
Warchala, Jacek