• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Ekfraza w tekście użytkowym – w perspektywie genologicznej i dyskursywnej

Twórca:

Witosz, Bożena

Data wydania/powstania:

2009

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 1-2 (2009)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. M. Bachtin, Problemy poetyki Dostojewskiego, przeł. N. Modzelewska, PIW, Warszawa 1970, s. 186.
2. K. Baillie, T. Salmon i in., Francja południowa. Praktyczny przewodnik, Pascal, Bielsko-Biała, [b.r.w.], s. 78.
3. E. Balcerzan, Poezja jako semiotyka sztuki, w: tegoż, Kręgi wtajemniczenia. Czytelnik, badacz, tłumacz, pisarz, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1982.
4. R. Barthes, Retoryka obrazu, przeł. Z. Kruszyński, „Pamiętnik Literacki” 1985 z. 3.
5. R. Barthes, S/Z, przeł. M.P. Markowski, M. Gołębiowska, wstęp M.P. Markowski, KR, Warszawa 1999, s. 91.
6. Z. Bauman, Etyka ponowoczesna, przeł. J. Baumanowa, J. Tokarska-Bakir, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996, s. 244.
7. R. Bedford, C. Woolfrey, M. Dunford, Włochy. Część środkowa. Praktyczny Przewodnik, Pascal, Bielsko-Biała 2001, s. 93-94.
8. H. Belting, Obraz i jego media, przeł. M. Bryl, "Artium Quaestiones" XI, Poznań 2000, s. 296.
9. J. Bousfield, R. Humphreys, S. Gear, N. Walker, Ch. Williams, Austria. Przewodnik Pascala, Pascal, Bielsko-Biała 2005, s. 145.
10. R. Cieślak, Oko poety. Poezja Tadeusza Różewicza wobec sztuk wizualnych, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 1999.
11. M. Czermińska, Ekfrazy w poezji Wisławy Szymborskiej, "Teksty Drugie" 2003 nr 2/3, s. 239.
12. M. Czermińska, Gotyk i pisarze. Topika opisu katedry, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2005, s. 25.
13. E. Czarnecka, "Obrysować słowem świat", czyli o poezji i malarstwie, w: Podróżny świata. Rozmowy z Czesławem Miłoszem, Aneks, Londyn 1984.
14. M. Dunford, J. Holland, Ph. Lee, S. Harris, Holandia. Praktyczny Przewodnik, Pascal, Bielsko-Biała 2001, s. 187.
15. A. Dylewski, Śladami Żydów polskich. Przewodnik ilustrowany, Pascal, Bielsko-Biała 2000, s. 94.
16. A. Dziadek, Apologia twórczej swobody. Eseje Zbigniewa Herberta: opis - uobecnianie - interpretacja, w: Zmysł wzroku, zmysł sztuki. Prywatna historia sztuki Zbigniewa Herberta. Materiały z Warsztatów Herbertowskich w Oborach (jesień 2005), cz. 2, red. J.M. Ruszar, Wydawnictwo Archidiecezji Lubelskiej „Gaudium”, Lublin 2006.
17. A. Dziadek, Obrazy i wiersze. Z zagadnień interferencji sztuk w polskiej poezji współczesnej, Wydawnictwo UŒ, Katowice 2004.
18. M. Ellingham, J. Fisher, G. Kenyon, J. Brown, Hiszpania. Część zachodnia, Praktyczny Przewodnik, Pascal, Bielsko-Biała 2003, s.161.
19. P. Gogler, Kłopoty z ekfrazą, "Przestrzenie Teorii" 2004 nr 3/4.
20. A. Gorzkowski, "Ut pictura verba…". Zagadnienie unaocznienia w retoryce starożytnej i wczesnonowożytnej, „Pamiętnik Literacki” 2001, z. 2, s. 37.
21. P. Juszkiewicz, Między słowem a obrazem, w: Twarzą w twarz z obrazem. Materiały Seminarium Metodologicznego Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Nieborów 24-26 października 2002, red. M. Poprzęcka, Stowarzyszenie Historyków Sztuki, Warszawa 2003, s. 174.
22. M. Korolko, Sztuka retoryki. Przewodnik encyklopedyczny, Wiedza Powszechna, Warszawa 1998, s. 149.
23. D. Kozicka, Przemożna wola konfrontacji. Sztuka patrzenia w esejach Zbigniewa Herberta, w: Zmysł wzroku, s. 59.
24. K. Kuczyńska-Koschany, „La familie des saltimbanques”. Picasso, Rilke i poeci polscy, w: Intersemiotyczność, s. 84.
25. E. Laclau, Ch. Mouffe, Hegemonia i socjalistyczna strategia. Przyczynek do projektu radykalnej polityki demokratycznej, przeł. S. Królak, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław 2007, s. 115.
26. J. Łukasiewicz, Grochowiak i obrazy, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002.
27. D. MacCannell, Empty Meeting Grounds. The Tourist Papers, London 1992, s. 1.
28. D. MacCannell, Turysta. Nowa teoria klasy próżniaczej, przeł. E. Klekot, A. Wieczorkiewicz, Muza, Warszawa 2002, s. 68-75.
29. M.P. Markowski, Pragnienie obecności. Filozofie reprezentacji od Platona do Kartezjusza, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 1999, s. 11.
30. Cz. Miłosz, Wiersze, t. 1, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1993, s. 175.
31. Z. Mitosek, Mimesis. Zjawisko i problem, PWN, Warszawa 1997.
32. M. Motak, Beskid Niski. Praktyczny Przewodnik, Pascal, Bielsko-Biała 2000.
33. M. Mrugalski, "Kto chce malować świat w barwnej postaci"? Malarstwo w świecie Czesława Miłosza, „Przegląd Humanistyczny” 2005 z. 1, s. 40.
34. W. Nowicki, Beskid Sądecki. Praktyczny Przewodnik, Pascal, Bielsko-Biała 2001, s. 44.
35. R. Nycz, Tekstowy świat. Poststrukturalizm a wiedza o literaturze, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 1995, s. 63.
36. R. Popowski, Starożytny przewodnik po neapolitańskiej pinakotece, wstęp do: Filostrat Starszy Obrazy, przekł., wstęp, przyp. i kom. R. Popowski, Prószyński i S-ka, Warszawa 2004, s. 33.
37. M. Poprzęcka, Obraz pod powiekami, w: Twarzą w twarz z obrazem, s. 94.
38. J. Sławiński, Ekfraza, hasło w: Słownik terminów literackich, red. M. Głowiński i in., Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1998, s. 122.
39. J. Urry, Spojrzenie turysty, przeł. A. Szulżycka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
40. A. Wieczorkiewicz, Apetyt turysty. O doświadczaniu świata w podróży, Universitas, Kraków 2008, s. 5.
41. B. Witosz, "Anarchiczna" struktura opisu?, w: Tekst i jego odmiany, red. T. Dobrzyńska, Warszawa 1996.
42. B. Witosz, Opis w prozie narracyjnej na tle innych odmian deskrypcji. Zagadnienia struktury tekstu, Wydawnictwo UŚ, Katowice 1997, s. 66-97.
43. S. Wysłouch, Literatura i obraz. Tereny strukturalnej wspólnoty sztuk, w: Intersemiotyczność. Literatura wobec innych sztuk (i odwrotnie), red. S. Balbus, A. Hejmej, J. Niedźwiedź, Universitas, Kraków 2004, s. 21.
44. S. Wysłouch, Literatura i semiotyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 85.
45. S. Wysłouch, Ut pictura poesis - stara formuła i nowe problemy, w: Ut pictura poesis, red. M. Skwara i S. Wysłouch, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2006, s. 15.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

1-2

Strona pocz.:

105

Strona końc.:

126

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:49753 ; 0867-0633

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2 paź 2020

Data dodania obiektu:

14 lis 2014

Liczba pobrań / odtworzeń:

5684

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/66083

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji