Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
1. G. Bachelard, Le Monde comme caprice et miniature, Recherches Philosophiques 1933-1934 nr 3, cyt. za tegoż, Il mondo come capriccio e miniature, red. F. Conte, Milano 1997.
2. R. Barthes, Arcimboldo ou rhetotiqueur et magicien, w: Oeuvres completes, éd. établie et présentée par É. Marty, t. 3, Seuil, Paris 1995, s. 493-511.
3. H. Belting, Antropologia obrazu. Szkice do nauki o obrazie, przeł. M. Bryl, Universitas, Kraków 2007.
4. J. Błoński, Wstęp do: G. Bachelard, Wyobraźnia poetycka. Wybór pism, wyb. H. Chudak, przeł. H. Chudak, A. Tatarkiewicz, przedm. J. Błoński, PIW, Warszawa 1975, s. 15.
5. G. Didi-Huberman, Ninfa Moderna. Essai sur le drapé tombé, Gallimard, Paris 2002.
6. Dizionario enciclopedico dell'arte, red. C. Flavio, Mondadori 2008, Dizionario di estetica, red. G. Carchia, P. D'Angelo, Laterza, Roma-Bari 2005.
7. C. Eisler, La Tempesta di Giorgione. Il primo "capriccio" della pittura veneziana, "Arte Veneta" 2002 vol. 59, s. 85-97.
8. Enciclopedia dell'Arte, Zanichelli 2004.
9. R. Kanz, Die Kunst des Capriccio. Kreativer Eigensinn in Renaissance und Barok, Deutscher Kunstverlag, München 2002.
10. P. Marivaux, Le Cabinet du philosophe, cyt. za G. Poulet, Metamorfozy czasu. Szkice krytyczne, wyb. J. Błoński i M. Głowiński, przedm. J. Błoński, przeł. W. Błońska i in., PIW, Warszawa 1977, s. 403.
11. J. Mukarovský, Semantyczna analiza utworu poetyckiego: "Absolutny grabarz" Nezvala, przeł. J. Baluch, w: tegoż, Wśród znaków i struktur. Wybór szkiców, red., wyb. i wstęp J. Sławiński, PIW, Warszawa 1970.
12. E. Panofsky, Die Perspektive als "symbolische Form", "Vortrage der Bibliotek Warburg" 1924-1925 t. 4, s. 258-330.
13. G. Poulet, Piranesi i romantyczni poeci francuscy, w: tegoż, Metamorfozy czasu.
14. C. Ripa, Ikonologia, przeł. I. Kania, Universitas, Kraków 2004, s. 83.
15. Scena e capriccio nelle tarsie del laboratorio di Ignazio e Ligi Ravelli ebanisti, "Studi Piemontesi" 1997 vol. 26, s. 383-390.
16. F. Schiller, Dzieła zebrane, wyb., wstęp i oprac. S.H. Kaszyński, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2006, s. 223.
17. G. Simmel, Wenecja, w: tegoż, Most i drzwi. Wybór esejów, przeł. M. Łukasiewicz, Oficyna Naukowa, Warszawa 2006.
18. J. Starobinski, Wynalezienie wolności 1700-1789, przeł. M. Ochab, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2006, s. 15.
19. W. Tatarkiewicz, Dzieje sześciu pojęć, PWN, Warszawa 1976, s. 197.
20. W. Tatarkiewicz, Historia estetyki, t. 3, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1967.
21. Trésor de Langue Francaise Informatisé, http://atilf.atilf.fr.
22. J. Vojvodík, Świat strachu i strach przed światem w czeskim surrealizmie lat trzydziestych i czterdziestych, "Teksty Drugie" 2007 nr 6.
23. A. Warburg, "La Nascita di Venere" e "La Primavera" di Sandro Botticelli (1893), Nimfa fiorentina (1900), Warburg Institute Archive, London III, 118,1.
oai:rcin.org.pl:49760 ; 0867-0633
IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
2 paź 2020
14 lis 2014
1997
https://rcin.org.pl./publication/66082
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Popiel M. - Estetyka kaprysu. W kręgu wizualizacji | 2 paź 2020 |
Popiel, Magdalena Barys, Arthur
Dziadek, Adam Bućko, Patrycja
Borowicz, Sebastian
Leśniakowska, Marta