1. S. Awierincew, Bachtin, śmiech i kultura chrześcijańska, tł. R. Mazurkiewicz, "Znak" 1994, nr 9.
2. M. Bachtin, Problemy poetyki Dostojewskiego, tł. N. Modzelewska, Warszawa 1970, s. 195.
3. M. Bachtin, Twórczość Franciszka Rabelais’ego a kultura ludowa średniowiecza i renesansu, tł. A. i A. Goreniowie, opr. S. Balbus, Kraków 1975, s. 79.
4. J. Białostocki, Symbole i obrazy w świecie sztuki, Warszawa 1982, s. 360.
5. W. Bolecki, Od potworów do znaków pustych. Z dziejów groteski: Młoda Polska i Dwudziestolecie Międzywojenne, "Pamiętnik Literacki" 1989, z. 1, s. 91-92.
6. T. Cegielski, Sekrety masonów. Pierwszy stopień wtajemniczenia, Warszawa 1992, s. 80-81.
7. A. Dudek, Wizja kultury w twórczości Wiaczesława Iwanowa, Kraków 2000, s. 141-142.
8. M. Dybizbański, W. Szturc, Mitoznawstwo porównawcze, Kraków 2006, s. 19.
9. M. Eliade, Sacrum—mit—historia. Wybór esejów, wyb. i wst. M. Czerwiński, tł. A. Tatarkiewicz, Warszawa 1993, s. 74.
10. M. Głowiński, Witkacy jako pantagruelista, w: Studia o Stanisławie Ignacym Witkiewiczu, red. M. Głowiński, J. Sławiński, Wrocław 1972, s. 64.
11. W. Gutowski, Kosmos udręczeń, droga przekroczenia, łaska wypowiedzi. Uwagi wstępne do interpretacji cyklu poetyckiego "In loco tormentorum", w: Poezja Tadeusza Micińskiego. Interpretacje, red. A. Czabanowska-Wróbel, E. Próchniak, M. Stała, Kraków 2004, s. 58.
12. W. Gutowski, Wprowadzenie do Xięgi Tajemnej. Studia o twórczości Tadeusza Micińskiego, Bydgoszcz 2002, s. 102-103.
13. M. Janion, Czas formy otwartej. Tematy i media romantyczne, Warszawa 1984, s. 12 i nast.
14. M. Jankowiak, Misterium Dionizosa. Ironiczny dialog Wyspiańskiego z romantyzmem, Bydgoszcz 1998, s. 83.
15. B. Leśmian, Szkice literackie, opr. i wst. J. Trznadel, Warszawa 1959.
16. M. P. Markowski, Polska literatura nowoczesna. Leśmian, Schulz, Witkacy, Kraków 2007, s. 311.
17. T. Miciński, Mściciel Wenety, Królewna Orlica, Scena z "Hamleta", w: T. Miciński, Utwory dramatyczne, wyb. i opr. T. Wróblewska, t. 4, Kraków-Wrocław 1984.
18. T. Miciński, Noc rabinowa, w: T. Miciński, Utwory dramatyczne, wyb. i opr. T. Wróblewska, t. 1, Kraków 1996, s. 22.
19. T. Miciński, Termopile polskie. Misterium na tle życia i śmierci ks. Józefa Poniatowskiego, w: T. Miciński, Utwory dramatyczne, wyb. i opr. T. Wróblewska, t. 3, Kraków 1980.
20. T. Nasierowski, Wolnomularstwo bez tajemnic, Warszawa 1996, s. 15-33.
21. D. Ratajczak, W krysztale i w płomieniu. Studia i szkice o dramacie i teatrze, Wrocław 2006, s. 36.
22. S. I. Witkiewicz, Formalne wartości dzieł Micińskiego, w: S. I. Witkiewicz, Nowe formy w malarstwie i inne pisma estetyczne, opr. J. Leszczyński, Warszawa 1959, s. 320.
23. T. Wróblewska, Nota wydawcy: "Romans Siedmiu Braci Śpiących w Chinach", w: T. Miciński, Utwory dramatyczne, t. 1, Kraków 1996, s. 565-566.
24. A. Ziołowicz, "Misteria polskie". Z problemów misteryjności w dramacie romantycznym i młodopolskim, Kraków 1996, s. 129.
oai:rcin.org.pl:55457 ; 1507-4153
IBL PAN, sygn. P.I.2795 ; click here to follow the link
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Oct 10, 2023
Jul 27, 2015
958
https://rcin.org.pl./publication/65948
Edition name | Date |
---|---|
Brzozowska S. - Micińskiego teatr dziwów. Groteska w "Nocy rabinowej", "Termopilach polskich" i "Królewnie Orlicy" | Oct 10, 2023 |
Pąkciński, Marek
Małecka, Mariola
Legeżyńska, Anna
Wołk, Marcin
Jaworski, Tadeusz Wacław (1874–1956) Drukarnia i Księgarnia św. Wojciecha
Mojsak, Kajetan