• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Dwie wieże, dwa wydarzenia: Art Spiegelman i trauma odzyskana

Twórca:

Bojarska, Katarzyna ORCID

Data wydania/powstania:

2012

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 4 (2012)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. Art Spiegelman. Conversations, ed. J. Witek, University Press of Missisipi, Jackson 2007.
2. L. Boltanski, Distant Suffering: Morality, Media, and Politics, trans. G.D. Burchell, Cambridge University Press, New York 1999.
http://dx.doi.org/10.1017/CBO9780511489402
3. G. Borradori, Filozofia w czasach terroru: rozmowy z Jürgenem Habermasem i Jacques'em Derridą, przeł. A. Karalus, M. Kilanowski, B. Orlewski, red. i wstęp A. Szahaj, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008, s. 117.
4. J. Butler, Explanation and Exoneration or What We Can Hear, "Grey Room" spring 2002 no. 07, s. 59.
5. Considering Maus: Approaches to Art Spiegelman's "Survivors Tale" of the Holocaust, ed. D.R. Geis, University Alabama Press, Tuscaloosa 2007.
6. M. Czubaj, Zagłada, myszy, świnie, "Polityka" 2001 nr 17, s. 52-54.
7. T. Des Pres, Holocaust Laugher?, w: Writing and the Holocaust, ed. B. Lang, Holmes&Meier, New York 1988, s. 228-229.
8. G. Didi-Huberman, Strategie obrazów, Oko historii 1, przeł. J. Margański, Ha!art, Kraków 2011, s. 90-91.
9. K. Dunin, Polskie świnie, "ResPublica Nowa" 2001 nr 6.
10. J.S. Foer, Strasznie głośno, niesamowicie blisko (2005), W.A.B., Warszawa 2007.
11. D. Friend, Watching the World Change: The Stories Behind the Images of 9/11, Strauss and Giroux, New York 2006.
12. T. Groensteen, The System of Comics, trans. B. Beaty, N.N. Jackson, University of Mississippi Press, Jackson 2007.
13. Jak wyśpiewać sekcję zwłok? Rozmowa redakcyjna z udziałem Lidii Burskiej, Andrzeja Chłopeckiego, Małgorzaty Dziewulskiej, Piotra Gruszczyńskiego, Marii Poprzęckiej i Marka Zaleskiego, "ResPublica Nowa" 2001 nr 7, s. 75-82.
14. F. Jameson, The Dialectics of Disaster, w: Dissent from the Homeland: Essays After September 11, ed. S. Hauerwas, F. Lentricchia, Duke University Press, Durham, N.C. 2003, s. 58-59.
15. J. Jarniewicz, Myszy i ludzie, "Literatura na Œświecie" 1997 nr 10-11, s. 419-424.
16. J. Jarzębski, Myszy i inne zwierzęta, "Tygodnik Powszechny" 20.05.2001.
17. D. LaCapra, Twas the Night Before Christmas: Art Spiegelman's Maus, w: tegoż History and Memory after Auschwitz, Cornell University Press, Ithaca-–London 1998, s. 145.
18. W.J.T. Mitchell, Cloning Terror, w: Life and Death of Images: Ethics and Aesthetics, ed. D. Costello, D.Willsdon, Cornell University Press, Ithaca, NY 2008, s. 185.
19. M.-J. Mondzain, Can Images Kill?, trans. S. Shafto, "Critical Inquiry" Autumn 2009 vol. 36 no. 1.
http://dx.doi.org/10.1086/606121
20. Montage and Modern Life 1919-1942, ed. M. Teitelbaum, MIT Press, Cambridge Mass. 1994.
21. K. Orbán, Trauma and Visuality: Art Spiegelman's Maus and In the Shadow of No Towers, "Representations" winter 2007 no. 97, s. 57-89.
22. Rysunek sprawozdawczy. Z Artem Spiegelmanem rozmawia Konstanty Gebert, "Midrasz" 2001 nr 9, s. 45-47.
23. A. Spiegelman, Comic Suplement, w: tegoż In the Shadow of No Towers, Pantheon Books, New York 2004.
24. A. Spiegelman, Maus I. Opowieść ocalałego. Mój ojciec krwawi historią, przeł. P. Bikont, Post, Kraków 2001.
25. A. Spiegelman, Maus II. Opowieść ocalałego. I tu się zaczęły moje kłopoty, przeł. P. Bikont, Post, Kraków 2001.
26. A. Spiegelman, MetaMaus: A Look Inside a Modern Classic, Maus (książka + DVD-R), Pantheon, New York 2011.
27. A. Spiegelman, Re: Cover. How It Came to Be, "New Yorker" Online, 03.10.2001.
28. R. Storr, September. A History Painting by Gerhard Richter, afterword Sir B. Urquhart, Tate Publishing, London 2011, s. 11.
29. W. Strzemiński, Teoria widzenia, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1958, s. 14-15.
30. S. Weber, War Terrorism and Scpectacle, or: On Towers and Caves, "Grey Room" spring 2002 no. 07, s. 14-23.
31. J.E. Young, The Holocaust as Vicarious Past: Art Spiegelman's "Maus" and the Afterimages of History, "Critical Inquiry" vol. 24 no. 3, s. 27.
32. S. Žižek, Welcome to the Desert of the Real: Five Essays on September 11 and Related Dates, Verso, Londyn 2002.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

4

Strona pocz.:

70

Strona końc.:

90

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:47650 ; 0867-0633

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

13 gru 2022

Data dodania obiektu:

12 wrz 2014

Liczba pobrań / odtworzeń:

2611

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/65144

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji