• Search in all Repository
  • Literature and maps
  • Archeology
  • Mills database
  • Natural sciences

Search in Repository

How to search...

Advanced search

Search in Literature and maps

How to search...

Advanced search

Search in Archeology

How to search...

Advanced search

Search in Mills database

How to search...

Advanced search

Search in Natural sciences

How to search...

Advanced search

RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: "Realizm", ucieleśniony podmiot, projekcja empatii

Creator:

Pijarski, Krzysztof

Date issued/created:

2012

Resource type:

Text

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 4 (2012)

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Type of object:

Journal/Article

References:

1. Ch. Baudelaire, Wystawa Powszechna 1855 – Sztuki Piękne, w: tegoż Rozmaitości estetyczne, przeł. J. Guze, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2000, s. 213.
2. W. Benjamin, Pasaże, przeł. I. Kania, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2005, s. 237 [Kolekcjoner; H 3 a, 1].
3. B. Buchloh, From Faktura to Factography, „October” 30, 1984 (jesień), s. 102-106.
4. S. Cavell, A Matter of Meaning It, w: tegoż Must We Mean What We Say?, Cambridge University Press, Cambridge Mass. 1976, s. 220.
5. S. Cavell, The Claim of Reason: Wittgenstein, Skepticism, Morality, and Tragedy, Oxford University Press, New York–Oxford 1999, s. 428.
6. S. Cavell, The world viewed. Reflections on the Ontology of Film, Harvard University Press, Cambridge Mass.–London 1979, s. 123.
7. J. Champfleury, Realizm. List do Pani Sand, w: Teoretycy, artyści i krytycy o sztuce 1700-1870, wyb., przedm. i komentarze E. Grabska, M. Poprzęcka, PIW, Warszawa 1974, s. 517.
8. T. J. Clark, Farewell to an Idea: Episodes from a History of Modernism, Yale University Press, New Haven–London 1999.
9. T. J. Clark, Image of the People. Gustave Courbet and the 1848 Revolution, University of California Press, Berkeley–Los Angeles 1999, s. 82.
10. T. J. Clark, Image of the People. Gustave Courbet and the 1848 Revolution, University of California Press, Berkeley–Los Angeles 1999, s. 80.
11. J. Crary, Techniques of the Observer. On Vision and Modernity in the 19th Century, MIT Press, Cambridge, Mass.–London 1990, s. 19.
12. J. Crary, Zawieszenia percepcji. Uwaga, spektakl i kultura nowoczesna, przeł. Ł. Zaremba, I. Kurz, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2009, s. 23.
13. Critical Realism in Contemporary Art. Around Allan Sekula’s Photography, ed. H. van Gelder, J. Baetens, Leuven University Press, Leuven 2006, s. 7-8.
14. M. Fried, Courbet’s Realism, University of Chicago Press, Chicago–London 1992.
15. M. Fried, Four Honest Outlaws: Sala, Ray, Marioni, Gordon, Yale University Press, New Haven 2011, s. 24.
16. M. Fried, Four Honest Outlaws: Sala, Ray, Marioni, Gordoni, Yale University Press, New Haven–London 2011, s. 205.
17. M. Fried, Manet’s Modernism, or The Face of Painting in the 1860s, University of Chicago Press, Chicago–London, s. 410.
18. M. Fried, Menzel’s Realism: Art and Embodiment in Nineteenth-Century Berlin, Yale University Press, New Haven–London 2002.
19. M. Fried, Realism. Writing, and Disfiguration. On Thomas Eakins and Stephen Crane, University of Chicago Press, Chicago–London 1987.
20. M. Fried, Thoughts on Caravaggio, „Critical Inquiry” 24, 1997 nr 1, s. 23.
21. C. Greenberg, Malarstwo modernistyczne, w: tegoż Obrona modernizmu, przeł. G. Dziamski, M. Śpik-Dziamska, Universitas, Kraków 2006, s. 48.
22. S. Guilbaut Jak Nowy Jork ukradł ideę sztuki nowoczesnej?, przeł. E. Mikina, Hotel Sztuki, Warszawa 1992.
23. Gustave Flaubert – George Sand Correspondance, Flammarion, Paris 1981, s. 110. Cyt za: M. Fried Courbet’s Realism, s. 358, przyp. 85.
24. I. Kurz, Między szokiem a rozproszeniem. Przygody obserwatora w nowoczesnym świecie, w: Zawieszenia percepcji, s. 463-464.
25. D. LaCapra, Madame Bovary on Trial, Cornell University Press, Ithaca–London 1982, s. 127.
26. K. Marks, Rękopisy ekonomiczno-filozoficzne z 1844 r., przeł. K. Jażdżewski, 2005, http://www.Marxsists.org/polski/marks-engels/1844/rekopisy/index.htm [20.08.2012].
27. J. Rancière, Od polityki do estetyki?, w: tegoż Dzielenie postrzegalnego. Estetyka i polityka, przeł. J. Sowa, M. Kropiwnicki, Ha!art, Kraków 2007, s. 49-50.
28. Ch. Rosen, H. Zerner, Romanticism and Realism: The Mythology of Nineteenth-Century Art, Viking, New York 1984, s. 150.
29. S. Wilson „La Beauté Révolutionnaire”? Realisme Socialiste and French Painting 1935-1954, „Oxford Art Journal” 3, 2008 nr 2, 61-69.

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

4

Start page:

231

End page:

249

Detailed Resource Type:

Article : original article

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:47661 ; 0867-0633

Source:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Projects co-financed by:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

Access:

Open

Object collections:

Last modified:

Oct 2, 2020

In our library since:

Sep 12, 2014

Number of object content downloads / hits:

1493

All available object's versions:

https://rcin.org.pl./publication/65236

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information