Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
1. F. Ankersmit, Wzniosłe oddzielenie się od przeszłości, przeł. J. Benedyktowicz, w: tegoż Narracja, reprezentacja, doświadczenie. Studia z teorii historiografii, Universitas, Kraków 2004, s. 344.
2. W. Benjamin, Excavation and Memory, w: tegoż Selected Writings, vol. 2/2, ed. M.W. Jennings, H. Eiland, G. Smith, Belknap Press of Harvard University Press, Cambridge. London 2005, s. 576.
3. M. Bernard-Donals, R. Glejzer, Between Witness and Testimony: The Holocaust and the Limits of Representation, SUNY Press, New York 2001.
4. M. Bieńczyk, Wielki Narrator, w: tegoż Książka twarzy, Świat Książki, Warszawa 2011, s. 189.
5. M. Blanchot, L'écriture du désastre, Gallimard, Paris 1980, s. 7.
6. M. Blanchot, L'entretien infini, Gallimard, Paris 1969, s. 192.
7. R. Bresson, Notes on Cinematography, przeł. J. Griffin, Urizen Books, New York 1977, s. 4.
8. G. Didi-Huberman, Lieu malgré soi, maszynopis, s. 11.
9. G. Didi-Huberman, Obrazy mimo wszystko, przeł. M. Kubiak Ho-Chi, Universitas, Kraków 2008, s. 65-227.
10. A. Duda, Teatr realności. O iluzji i realności w teatrze współczesnym, Słowo/obraz-terytoria, Gdańsk 2006, s. 159-259.
11. S. Felman, The Return of the Voice. Claude Lanzmann`s "Shoah", w: S. Felman, D. Laub Testimony. Crisis of Witnessing in Literature, Psychoanalysis and History, Routledge, New York-London 1992, s. 213.
12. M. Goutte, La main du témoin, à l'ombre du geste, w: Des mains modernes. Cinéma, danse, photographie, théâtre, L'Harmattan, Paris 2008, s. 27-41.
13. G. Hartman, Learning from Survivors, w: The Longest Shadow: in the Aftermath of the Holocaust, Indiana University Press, Bloomington-Minneapolis 1996, s. 144.
14. J. Karski, Tajne państwo. Opowieść o polskim podziemiu, oprac. W. Piasecki, Twój Styl, Warszawa 1999, s. 244-255.
15. D. LaCapra Lanzmann's "Shoah": "Here There Is No Why", "Critical Inquiry" 1997 vol. 23 nr 2, s. 239-240.
16. D. LaCapra, "Traumatropisms": From Trauma via Witnessing to the Sublime?, w: tegoż History and Its Limits. Human, Animal, Violence, Cornell University Press, Ithaca-London 2009, s. 62-63.
17. C. Lanzmann, Hier ist kein Warum, w: Au sujet de Shoah: le film de Claude Lanzmann, red. B. Cuau, ed. Belin, Paris 1990, s. 279.
18. J. Laplanche, J.B. Pontalis, Słownik psychoanalizy, przeł. E. Modzelewska, E. Wojciechowska, WSiP, Warszawa 1996, s. 1-3.
19. A. Wieviorka, L'ère du témoin, Hachette, Paris 2002, s. 109-110.
20. J.E. Young, Holokaust w świadectwach filmowych i świadectwach wideo. Dokumentowanie świadka, przeł. T. Łysak, "Literatura na świecie" 2004 nr 1-2, s. 251.
oai:rcin.org.pl:47647 ; 0867-0633
IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
20 lut 2024
12 wrz 2014
1086
https://rcin.org.pl./publication/65134
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Mościcki P. - Paradoks o świadku | 20 lut 2024 |
Sendyka, Roma
Bilewicz, Michał Babińska, Maria
Karski, Jan (1914–2000) Eisenbach, Artur (1906–1992)
Karski, Jan (1914–2000) Grajczak, Dagmara
Małczyński, Jacek
Szczepan, Aleksandra