Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Pamiętnik Literacki: Z. 1 (2025)
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
1. [Autor anonimowy], Echa Łódzkie. „Kurier Warszawski” 1901, nr 271.
2. [Autor anonimowy], Echa uroczystości. „Goniec Łódzki” 1901, nr 225.
3. [Autor anonimowy], Otwarcie nowego teatru w Łodzi. „Słowo Polskie” 1901, nr 459.
4. [Autor anonimowy], Otwarcie teatru. „Rozwój” 1901, nr 226.
5. [Autor anonimowy], Unikatowy obraz pędzla Sienkiewicza i dzieło Szermentowskiego – nowości w kolekcji Muzeum Narodowego w Kielcach. Na stronie: https://www.swietokrzyskie.pro/unikatowy-obrazpedzla-sienkiewicza-i-dzielo-szermentowskiego-nowosci-w-kolekcji-muzeum-narodowego-wkielcach/ (data dostępu: 24 VI 2024).
6. W. Dobrowolska, Sienkiewicz jako malarz śmierci. Tarnów 1927.
7. J. Dużyk, Siemiradzki. Opowieść biograficzna. Warszawa 1986.
8. P. Girdwoyń, T. Tomaszewski, Tajemniczy obraz – badanie sygnatury Tadeusza Makowskiego. W zb.: Problematyka autentyczności dzieł sztuki na polskim rynku. Teoria, praktyka, prawo. Materiały seminariów zorganizowanych w 2010 roku przez Ośrodek Ochrony Zbiorów Publicznych (obecnie Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów) przy udziale Stowarzyszenia Antykwariuszy Polskich oraz Domu Aukcyjnego Rempex. Warszawa 2012.
9. F. Hoesick, Sienkiewicz jako felietonista. Zapomniane kartki z teki Litwosa (1873–1883). Warszawa 1902.
10. D. Klusek, „Wenecja” i „Pejzaż z rzeką” w kolekcji Muzeum Narodowego. Na stronie: https://radiokielce.pl/507365/post-89588/ (data dostępu: 16 VI 2024).
11. J. Kochanowski, O żywocie ludzkim. W: Dzieła polskie. Oprac. J. Krzyżanowski. Wyd. 4. Warszawa 1960.
12. T. Kulka, Sztuka a falsyfikat. Monizm i dualizm w estetyce. [Przeł. A. Wanik]. Wrocław 2014.
13. L i D, Sensacja w Oblęgorku. Można tu oglądać pierwszy obraz namalowany przez... Sienkiewicza. Na stronie: https://echodnia.eu/swietokrzyskie/sensacja-w-oblegorku-mozna-tu-ogladac-pierwszyobraz-namalowany-przez-sienkiewicza/ar/c1-14317069 (data dostępu: 12 VI 2024).
14. D. Markowski, Sygnatura a dzieło sztuki. „Cenne. Bezcenne. Utracone” 2009, nr 3, s. 10-12.
15. J. Piotrowska, Rybak z siecią – prawdziwy czy fałszywy? Badanie sygnatur na obrazach jako metoda pomocnicza w ustalaniu autentyczności dzieła malarskiego. W zb.: Problematyka autentyczności dzieł sztuki na polskim rynku. Teoria, praktyka, prawo. Materiały seminariów zorganizowanych w 2010 roku przez Ośrodek Ochrony Zbiorów Publicznych (obecnie Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów) przy udziale Stowarzyszenia Antykwariuszy Polskich oraz Domu Aukcyjnego Rempex. Warszawa 2012.
16. M. Płaska, Sienkiewicz nie tylko pisał. Jego dzieło zobaczymy w Oblęgorku. Na stronie: https://radiokielce.pl/546776/post-83213/ (data dostępu: 12 VI 2024).
17. H. Sienkiewicz, list do F. Ejsmonda, z (29 IX 1901). W: Listy. T. 1, cz. 1. Wstęp, biogramy adresatów J. Krzyżanowski. Oprac., przypisy M. Bokszczanin. Warszawa 1977.
18. H. Sienkiewicz, list do J. Janczewskiej, z 18 XI 1886. W: Listy. T. 2, cz. 1. Oprac., wstęp, przypisy M. Bokszczanin. Warszawa 1996.
19. H. Sienkiewicz, list do J. Janczewskiej z 22 XI 1893. W: Listy. T. 2, cz. 2. Oprac., wstęp, przypisy M. Bokszczanin. Warszawa 1996.
20. H. Sienkiewicz, list do S. R. Landaua z 31 X 1896. W: Listy. T. 3, cz. 1. Oprac., wstęp, przypisy M. Bokszczanin. Warszawa 1996.
21. H. Sienkiewicz, list do K. Morawskiego, z 18 IX [1894]. W: Listy. T. 3, cz. 2. Oprac., wstęp, przypisy M. Bokszczanin. Warszawa 2007.
22. H. Sienkiewicz, list do H. Sienkiewiczówny, z 9 IX [1894]. W: Listy. T. 4, cz. 3. Oprac., wstęp, przypisy M. Bokszczanin. Warszawa 2008.
23. H. Sienkiewicz, Listy. T. 1, cz. 2. Wstęp, biogramy adresatów J. Krzyżanowski. Oprac., przypisy M. Bokszczanin. Warszawa 1977.
24. H. Sienkiewicz, Na jasnym brzegu. W: Nowele współczesne. Dzieła. T. 6. Warszawa 1949.
25. J. M. Smoter, Spór o „listy” Chopina do Delfiny Potockiej. Kraków 1967.
26. T. Tomaszewski, Domniemane listy miłosne Fryderyka Chopina do Delfiny Potockiej. W zb.: Problematyka autentyczności dzieł sztuki na polskim rynku. Teoria, praktyka, prawo. Materiały seminariów zorganizowanych w 2010 roku przez Ośrodek Ochrony Zbiorów Publicznych (obecnie Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów) przy udziale Stowarzyszenia Antykwariuszy Polskich oraz Domu Aukcyjnego Rempex. Warszawa 2012.
27. G. Walczak, Jedyny znany obraz noblisty. To unikat, którym muzeum się chwali. Na stronie: https://kielce.wyborcza.pl/kielce/7,47262,25084680,pokaza-jedyny-znany-obraz-noblisty-to-unikat.html (data dostępu: 12 VI 2024).
28. J. Widacki, Chopin, Delfina i eksperci – czyli anatomia kompromitacji. W: Detektywi na tropach zagadek historii. Katowice 1988.
29. T. Widła, Ekspertyza sygnatury malarskiej. Katowice 2016.
oai:rcin.org.pl:244733 ; 0031-0514 ; 10.18318/pl.2025.1.12
IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Apr 11, 2025
Apr 3, 2025
1
https://rcin.org.pl./publication/281475
Edition name | Date |
---|---|
Tomasik W. - Spór o „Wenecję” Henryka Sienkiewicza. | Apr 11, 2025 |
Stasiewicz, Krystyna
Szargot, Barbara
Marrené, Waleria (1832–1903) Drukarnia "Przeglądu Tygodniowego".
Gędas, Katarzyna. Tł. Wstęp.