• Search in all Repository
  • Literature and maps
  • Archeology
  • Mills database
  • Natural sciences

Search in Repository

How to search...

Advanced search

Search in Literature and maps

How to search...

Advanced search

Search in Archeology

How to search...

Advanced search

Search in Mills database

How to search...

Advanced search

Search in Natural sciences

How to search...

Advanced search

RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Spór o „Wenecję” Henryka Sienkiewicza.

Creator:

Tomasik, Wojciech ORCID

Date issued/created:

2025

Resource type:

Tekst

Subtitle:

Pamiętnik Literacki: Z. 1 (2025)

Publisher:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Place of publishing:

Warszawa

Description:

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury ; Streszcz. ang.

References:

1. [Autor anonimowy], Echa Łódzkie. „Kurier Warszawski” 1901, nr 271.
2. [Autor anonimowy], Echa uroczystości. „Goniec Łódzki” 1901, nr 225.
3. [Autor anonimowy], Otwarcie nowego teatru w Łodzi. „Słowo Polskie” 1901, nr 459.
4. [Autor anonimowy], Otwarcie teatru. „Rozwój” 1901, nr 226.
5. [Autor anonimowy], Unikatowy obraz pędzla Sienkiewicza i dzieło Szermentowskiego – nowości w kolekcji Muzeum Narodowego w Kielcach. Na stronie: https://www.swietokrzyskie.pro/unikatowy-obrazpedzla-sienkiewicza-i-dzielo-szermentowskiego-nowosci-w-kolekcji-muzeum-narodowego-wkielcach/ (data dostępu: 24 VI 2024).
6. W. Dobrowolska, Sienkiewicz jako malarz śmierci. Tarnów 1927.
7. J. Dużyk, Siemiradzki. Opowieść biograficzna. Warszawa 1986.
8. P. Girdwoyń, T. Tomaszewski, Tajemniczy obraz – badanie sygnatury Tadeusza Makowskiego. W zb.: Problematyka autentyczności dzieł sztuki na polskim rynku. Teoria, praktyka, prawo. Materiały seminariów zorganizowanych w 2010 roku przez Ośrodek Ochrony Zbiorów Publicznych (obecnie Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów) przy udziale Stowarzyszenia Antykwariuszy Polskich oraz Domu Aukcyjnego Rempex. Warszawa 2012.
9. F. Hoesick, Sienkiewicz jako felietonista. Zapomniane kartki z teki Litwosa (1873–1883). Warszawa 1902.
10. D. Klusek, „Wenecja” i „Pejzaż z rzeką” w kolekcji Muzeum Narodowego. Na stronie: https://radiokielce.pl/507365/post-89588/ (data dostępu: 16 VI 2024).
11. J. Kochanowski, O żywocie ludzkim. W: Dzieła polskie. Oprac. J. Krzyżanowski. Wyd. 4. Warszawa 1960.
12. T. Kulka, Sztuka a falsyfikat. Monizm i dualizm w estetyce. [Przeł. A. Wanik]. Wrocław 2014.
13. L i D, Sensacja w Oblęgorku. Można tu oglądać pierwszy obraz namalowany przez... Sienkiewicza. Na stronie: https://echodnia.eu/swietokrzyskie/sensacja-w-oblegorku-mozna-tu-ogladac-pierwszyobraz-namalowany-przez-sienkiewicza/ar/c1-14317069 (data dostępu: 12 VI 2024).
14. D. Markowski, Sygnatura a dzieło sztuki. „Cenne. Bezcenne. Utracone” 2009, nr 3, s. 10-12.
15. J. Piotrowska, Rybak z siecią – prawdziwy czy fałszywy? Badanie sygnatur na obrazach jako metoda pomocnicza w ustalaniu autentyczności dzieła malarskiego. W zb.: Problematyka autentyczności dzieł sztuki na polskim rynku. Teoria, praktyka, prawo. Materiały seminariów zorganizowanych w 2010 roku przez Ośrodek Ochrony Zbiorów Publicznych (obecnie Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów) przy udziale Stowarzyszenia Antykwariuszy Polskich oraz Domu Aukcyjnego Rempex. Warszawa 2012.
16. M. Płaska, Sienkiewicz nie tylko pisał. Jego dzieło zobaczymy w Oblęgorku. Na stronie: https://radiokielce.pl/546776/post-83213/ (data dostępu: 12 VI 2024).
17. H. Sienkiewicz, list do F. Ejsmonda, z (29 IX 1901). W: Listy. T. 1, cz. 1. Wstęp, biogramy adresatów J. Krzyżanowski. Oprac., przypisy M. Bokszczanin. Warszawa 1977.
18. H. Sienkiewicz, list do J. Janczewskiej, z 18 XI 1886. W: Listy. T. 2, cz. 1. Oprac., wstęp, przypisy M. Bokszczanin. Warszawa 1996.
19. H. Sienkiewicz, list do J. Janczewskiej z 22 XI 1893. W: Listy. T. 2, cz. 2. Oprac., wstęp, przypisy M. Bokszczanin. Warszawa 1996.
20. H. Sienkiewicz, list do S. R. Landaua z 31 X 1896. W: Listy. T. 3, cz. 1. Oprac., wstęp, przypisy M. Bokszczanin. Warszawa 1996.
21. H. Sienkiewicz, list do K. Morawskiego, z 18 IX [1894]. W: Listy. T. 3, cz. 2. Oprac., wstęp, przypisy M. Bokszczanin. Warszawa 2007.
22. H. Sienkiewicz, list do H. Sienkiewiczówny, z 9 IX [1894]. W: Listy. T. 4, cz. 3. Oprac., wstęp, przypisy M. Bokszczanin. Warszawa 2008.
23. H. Sienkiewicz, Listy. T. 1, cz. 2. Wstęp, biogramy adresatów J. Krzyżanowski. Oprac., przypisy M. Bokszczanin. Warszawa 1977.
24. H. Sienkiewicz, Na jasnym brzegu. W: Nowele współczesne. Dzieła. T. 6. Warszawa 1949.
25. J. M. Smoter, Spór o „listy” Chopina do Delfiny Potockiej. Kraków 1967.
26. T. Tomaszewski, Domniemane listy miłosne Fryderyka Chopina do Delfiny Potockiej. W zb.: Problematyka autentyczności dzieł sztuki na polskim rynku. Teoria, praktyka, prawo. Materiały seminariów zorganizowanych w 2010 roku przez Ośrodek Ochrony Zbiorów Publicznych (obecnie Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów) przy udziale Stowarzyszenia Antykwariuszy Polskich oraz Domu Aukcyjnego Rempex. Warszawa 2012.
27. G. Walczak, Jedyny znany obraz noblisty. To unikat, którym muzeum się chwali. Na stronie: https://kielce.wyborcza.pl/kielce/7,47262,25084680,pokaza-jedyny-znany-obraz-noblisty-to-unikat.html (data dostępu: 12 VI 2024).
28. J. Widacki, Chopin, Delfina i eksperci – czyli anatomia kompromitacji. W: Detektywi na tropach zagadek historii. Katowice 1988.
29. T. Widła, Ekspertyza sygnatury malarskiej. Katowice 2016.

Issue:

1

Start page:

193

End page:

204

Detailed Resource Type:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/octet-stream

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:244733 ; 0031-0514 ; 10.18318/pl.2025.1.12

Source:

IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, sygn. P.I.30 ; click here to follow the link

Language:

pol ; eng

Rights:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitizing institution:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Access:

Otwarty

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information