• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Schools of the Commission of National Education’s Lithuanian Department

Twórca:

Kamińska, Janina ORCID

Data wydania/powstania:

2018

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Szkoły Wydziału Litewskiego Komisji Edukacji Narodowej

Wydawca:

Instytut Historii Nauki im. Ludwika i Aleksandra Birkenmajerów Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Warszawa

Data publ. on-line:

2018.12.31

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Abstrakt:

This article presents an outline of the activities of schools in the Lithuanian Department, which included schools in Grodno, Białystok, Merkinė, Lida, Vidzy, Vilnius, Vishnyeva, Pastavy, Shchuchyn and Vawkavysk. The leading role was played by the Grodno school, which became a department school, supervising all lower, subdepartment schools. All of the schools of the Lithuanian Department were supervised by the Lithuanian Main School in Vilnius. Working conditions at the schools were generally difficult as the buildings, mostly post-Jesuit, were considerably dilapidated due to neglect but also fires and floods, so they required provisional repairs or general refurbishments. Due to the need to provide an appropriate environment for learning, the rectors and prorectors demanded more funds from the Commission of National Education for renovation purposes. One of the primary tasks of the schools was to educate future citizens, enlightened, capable and responsible for the country. They sought to accomplish that objective by incorporating ideas of an explicitly national and patriotic nature in the syllabus. Great importance lay in the teaching of the Polish language, literature and speech. The formation of man and citizen was helped by history and geography as well as mathematical and natural sciences that demonstrated scientific achievements and drew attention to the functionality of science in everyday life.

Czasopismo/Seria/cykl:

Rozprawy z Dziejów Oświaty

Tom:

55

Strona pocz.:

231

Strona końc.:

255

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

pdf

Identyfikator zasobu:

0080-4754 ; oai:rcin.org.pl:243350

Język:

eng

Prawa:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 4.0

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY-NC-ND 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem:

Właściciel praw autorskich:

Instytut Historii Nauki im. Ludwika i Aleksandra Birkenmajerów PAN

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Historii Nauki PAN

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

10 sty 2025

Data dodania obiektu:

31 gru 2024

Liczba pobrań / odtworzeń:

1

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/280393

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji