• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: The Piarists and the Commission of National Education’s Piarist Department : Origins, contexts, interpretations

Twórca:

Puchowski, Kazimierz ORCID

Data wydania/powstania:

2018

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Pijarzy i Wydział Pijarski Komisji Edukacji Narodowej : Korzenie, konteksty, interpretacje

Wydawca:

Instytut Historii Nauki im. Ludwika i Aleksandra Birkenmajerów Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Warszawa

Data publ. on-line:

2018.12.31

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Abstrakt:

In the article, the usual emphasis on innovative elements in the description of the characteristics of Stanisław Konarski’s education reform has been contrasted with opinions pointing to the compromise, halfway and eclectic character of the undertaken measures. In fact, it was not until the Piarist schools were subjugated to the Commission of National Education that their status, objectives and programmes were changed. It has to be borne in mind that until the times of the Commission, any changes in regard to education the Piarists had proposed had to be approved by the Order’s supervisors and could not expose the Order to conflict with the Church authorities. On their part, the orders saw education only in relation to the piety that they lived by and desired to instil in others. It impeded the development of science and the distinguished scholars of particular orders for a long time could not bring themselves to accept science’s autonomy from faith. The Commission of National Education removed those barriers to a great extent, continually emphasising the necessity to modernise the programme of education and carefully supervising that process in the schools run by the Piarist Order. What was notable was that by the Commission’s recommendations, Piarist colleges began, more distinctly than ever, radiating the Enlightenment ideas. The greater stress on the teaching of mathematical and natural sciences and the promotion of experiments in pure science were reflective of that transformation.

Czasopismo/Seria/cykl:

Rozprawy z Dziejów Oświaty

Tom:

55

Strona pocz.:

195

Strona końc.:

216

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

pdf

Identyfikator zasobu:

0080-4754 ; oai:rcin.org.pl:243348

Język:

eng

Prawa:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 4.0

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY-NC-ND 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem:

Właściciel praw autorskich:

Instytut Historii Nauki im. Ludwika i Aleksandra Birkenmajerów PAN

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Historii Nauki PAN

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

10 sty 2025

Data dodania obiektu:

31 gru 2024

Liczba pobrań / odtworzeń:

1

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/280390

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji