Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Teksty Drugie: Bezformie awangardy
Od 2002, nr 1/2 wyd.: Stowarzyszenie "Pro Cultura Litteraria" ; W dodatkowej numeracji ciągłej nr 54 dwukrotnie = 6 (1998) I 1 (1999) i brak 72 ; 21 cm ; Pol. text, eng. summary
1. Antologia wierszy jednoliterowych. Anthology of one letter poems, red. P. Szreniawski, Wydawnictwo Neopoemiksowe, Lublin 2021.
2. Balcerzan E., W stronę genologii multimedialnej, „Teksty Drugie” 1999, nr 6, s. 10.
3. Balcerzan E., Wstęp, w: B. Jasieński, Utwory poetyckie. Manifesty. Szkice, Ossolineum, Wrocław 1972.
4. Bator J., Julia Kristeva – kobieta i „symboliczna rewolucja”, „Teksty Drugie” 2000, nr 6.
5. Bierezin J., W połowie życia, Niezależna Oficyna Wydawnicza Nowa, Warszawa 1980.
6. Bocian M., gnoma, Witryna Artystów, Kłodzko 1986.
7. Bogalecki P., Pokorne prze(d)stawienia. Postsekularyzm w badaniach literackich, w: Literatura a religia – wyzwania epoki świeckiej, t. I: Teorie i metody, red. T. Garbol, Ł. Tischner, WUJ, Kraków 2020, s. 511-555.
8. Calasso R., John Cage, czyli przyjemność płynąca z Pustki, w: tegoż, Kręte ścieżki, przeł. J. Ugniewska, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2022.
9. Dawidek Gryglicka M., Historia tekstu wizualnego. Polska po 1967 roku, Ha!art&Muzeum Współczesne we Wrocławiu, Kraków–Wrocław 2021.
10. Dąmbska I., O funkcjach semiotycznych milczenia, w: Znaki i myśli. Wybór pism z semiotyki, teorii nauki i historii filozofii, PWN, Poznań 1975, s. 93-105.
11. Donguy J., Poezja eksperymentalna. Epoka cyfrowa (1953-2007), przeł. M. Madej, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2014.
12. Dróżdż S., Pojęciokształty. Poezja konkretna. Conceptiforms. Concrete poetry 1967-2023, red. A. Przywara, Foksal, Warszawa 2014.
13. Dyczek E., Nocne pasjanse, Ossolineum, Wrocław 1977.
14. Foster H., Powrót Realnego. Awangarda u schyłku XX wieku, przeł. M. Borowski, M. Sugiera, Universitas, Kraków 2010.
15. Freud S., Objaśnianie marzeń sennych, przeł. R. Reszke, KR, Warszawa 1996.
16. Gazda G., Poezja konkretna – zamknięty rozdział awangardowej korespondencji sztuk, w: Komparatistika, genologie, translatologie, Masarykova univerzita, Brno 2000.
17. Gdybym to ja wiedział… Rozmowa Marcina Barana i Adama Wiedemanna z Ryszardem Krynickim, https://www.biuroliterackie.pl/biblioteka/wywiady/gdybym-to-ja-wiedzial/
18. Grzebalski M., Niepiosenki, Biuro Literackie, Wrocław 2009.
19. Grześczak M. Naczynie poważne, Czytelnik, Warszawa 1967.
20. Genette G., Palimpsesty. Literatura drugiego stopnia, przeł. T. Stróżyński, A. Milecki, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 1982.
21. Hobot J., Gra z cenzurą w poezji Nowej Fali (1968-1976), Wydawnictwo Literackie, Kraków 2000.
22. Jarniewicz J., Skądinąd. 1977-2007, Biuro Literackie, Wrocław 2007.
23. Jasieński B., But w butonierce, Klub Futurystów „Katarynka”, Warszawa–Kraków 1921.
24. Kmiecik M., Dadanaizm, czyli początki poezji dźwiękowej w twórczości Jana Nepomucena Millera, w: Impuls dadaistyczny w polskiej sztuce i literaturze dwudziestowiecznej, red. P. Kurc-Maj, P. Polit, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2017.
25. Kornhauser J., Origami, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2007.
26. Kornhauser J. [jr], „Widzenie” Juliana Kornhausera. Semantyczna ofensywa, w: Nowe wiersze wybrane, red. P. Śliwiński, WBPiCAK, Poznań 2017.
27. Korwin-Piotrowska D., Białe znaki. Milczenie w strukturze i znaczeniu utworów narracyjnych, WUJ, Kraków 2015.
28. Krynicki R., Akt urodzenia, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 1969.
29. Krynicki R., Nasze życie rośnie. Wiersze, ABC, Kraków 1981.
30. Krynicki R., Wiersze wybrane, Wydawnictwo a5, Kraków 2009.
31. Lissa Z., Estetyczne funkcje ciszy i pauzy w muzyce, w: Szkice z estetyki muzycznej, PWM, Warszawa 1965.
32. Łotman J., Struktura tekstu artystycznego, przeł. A. Tanalska, PIW, Warszawa 1984.
33. Markiewicz J., Stadion słoneczny, Iskry, Warszawa 1965.
34. Markowski M.P., Nicość i czcionka. Wprowadzenie do lektury „Rzutu kośćmi” Stéphane’a Mallarmé, w: S. Mallarmé, Rzut kośćmi nigdy nie zniesie przypadku, przeł. T. Różycki, Ha!art, Kraków 2005.
35. Mayenowa M.R., Poetyka teoretyczna. Zagadnienia języka, Ossolineum, Wrocław 1974.
36. Michałowski P., Cisza, miejsca niedookreślenia i graniczne stany słowa, „Teksty Drugie” 1998, nr 6.
37. Miłobędzka K., gubione, Biuro Literackie, Wrocław 2008.
38. Miłobędzka K., nowy wiersz, „Pro Arte” nr 23 (2006), s. 2 okładki.
39. Moczulski L.A., Nawracanie stracha na wróble, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1971.
40. Mrugalski M., Styl – semantyka – pragmatyka, w: Wiek teorii. Sto lat nowoczesnego literaturoznawstwa polskiego, red. D. Ulicka, Wydawnictwo IBL, Warszawa 2020.
41. Nader L., Konceptualizm w PRL, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2009.
42. Niesporek K., Milczenie Hioba, w: Światy poetyckie Tadeusza Sławka, red. E. Bartos, M. Kisiel, Śląsk, Katowice 2017.
43. Nyman M., Muzyka eksperymentalna. Cage i po Cage’u, przeł. M. Mendyk, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 1999.
44. Olszański G., Biały album (na białym tle), WBPiCAK, Poznań 2017.
45. Procedery sztuki lat 70. The Procedures of 1970s Art, red. B. Czubak, Fundacja Profile, Warszawa 2016.
46. Rancière J., Dzielenie postrzegalnego. Estetyka i polityka, przeł. J. Kropiwnicki, J. Sowa, Ha!art, Kraków 2007.
47. Robert M., Co mogło pójść nie tak, WBPiCAK, Poznań 2020.
48. Sendecki M., W, Biuro Literackie, Stronie Śląskie 2016.
49. Skurtys J., Niepokalanie początku,https://www.biuroliterackie.pl/biblioteka/recenzje/niepokalanie-poczatku/
50. Sławek T., Rozmowa. Wiersze, Śląsk, Katowice 1985.
51. Stabro S., Dzień twojego narodzenia, PIW, Warszawa 1970.
52. Szaruga L., Łowca, Convivo, Warszawa 2021.
53. Szaruga L., Pogorzelisko, „Kwartalnik Artystyczny” 2022, nr 1.
54. Szaruga L., Wybór z Księgi. Cykle sylwiczne, fragmenty, wiersze, oprac. Ż. Nalewajk, Miniatura, Kraków 2016.
55. Szuba A., 666 strzępów (1980-2021), Śląsk, Katowice 2022.
56. Szuba A., Jest tam kto?, Miniatura, Kraków 2015.
57. Szuba A., Wejście zapasowe. Wiersze, Śląsk, Katowice 1980.
58. Śniedziewski P., Mallarmé – Norwid. Milczenie i poetycki modernizm we Francji oraz w Polsce, Wydawnictwo UAM, Poznań 2008.
59. Świeściak A., Przemiany poetyki Ryszarda Krynickiego, Universitas, Kraków 2004.
60. Tandori D., Nieoznaczalność ruchu pionka na niepodzielnym polu, przeł. A. Górecka, „Literatura na Świecie” 2006, nr 11-12.
61. Tokarz B., Poetyka Nowej Fali, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 1990.
62. Tynianow J.N., Zagadnienie języka wierszy, przeł. F. Siedlecki, Z. Saloni, w: Rosyjska szkoła stylistyki, red. M.R. Mayenowa, Z. Saloni, PIW, Warszawa 1970.
63. Ulicka D. Jak robić rzeczy bez słów?, w: Poetyki protestu. Tom I, red. M. Kopcik, K. Kulpa [et al.], Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2021.
64. Ulicka D., Literaturoznawcze dyskursy możliwe. Studia z dziejów nowoczesnej teorii literatury w Europie Środkowo-Wschodniej, Universitas, Kraków 2007.
65. Wojciechowski J., Senne porządki, Biuro Literackie, Wrocław 2008.
66. Zagajewski A., Komunikat, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1972.
oai:rcin.org.pl:243131 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2024.5.9
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Creative Commons Attribution BY 4.0 license
Copyright-protected material. [CC BY 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY 4.0 license, full text available at: ; -
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Jan 24, 2025
Dec 17, 2024
18
https://rcin.org.pl./publication/280116
Edition name | Date |
---|---|
Bogalecki P. - Biel i brak. Minus-wiersze w poezji Nowej Fali | Jan 24, 2025 |
Koniuszy, Przemysław
Junkiert, Maciej
Załuski, Tomasz
Bogalecki, Piotr