Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Pamiętnik Literacki: Z. 3 (2024)
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury ; Streszcz. ang.
1. Adamska-Kijko, Magdalena (2017): Pamięć zredagowana. Redaction paintings Jenny Holzer, „Czas Kultury” nr 3 [online], https://czaskultury.pl/wp-content/uploads/woocommerce_uploads/2021/03/161-175_MAdamskaKijko_PamiecZredagowana_CzasKultury_3_2017-y2pblq.pdf
2. Adorno, Theodor (1994): Teoria estetyczna, przeł. K. Krzemień, Warszawa: PWN.
3. Banner, Fiona (1998): Car Chases (Buillit) https://onlineonly.christies.com/s/modern-british-art-online/fiona-banner-b-1966-3/49091
4. Barthes, Roland (1997): Przyjemność tekstu, przeł. A. Lewańska, Warszawa: Wydawnictwo KR.
5. Barthes, Roland (2006): Retoryka obrazu, przeł. Z. Kruszyński, w: Ut pictura poesis, red. M. Skwara, S. Wysłouch, Gdańsk: Wydawnictwo Słowo Obraz Terytoria.
6. Barthes, Roland (1970): Literatura i znaczenie, przeł. J. Lalewicz, w: tegoż, Mit i znak. Eseje, wybór J. Błoński, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
7. Bazin, André (2012): Ontologia obrazu fotograficznego, przeł. B. Michałek, w: Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej, red. M. Bogunia-Borowska, P. Sztompka, Kraków: Wydawnictwo Znak.
8. Boehm, Gotfried (2014): Opis obrazu. O granicach obrazu i języka, przeł. M. Łukasiewicz [w:] tegoż, O obrazach i widzeniu. Antologia tekstów, red. D. Kołacka, Kraków: Wydawnictwo Universitas.
9. Brown, Neal (2006): Tracey Emin, Tate Publishing.
10. Brunet, François (2009): Photography and Literature, London: Reaktion Books.
11. Clark, Timothy James (2006): In Conversation. T. J. Clark with Kathryn Tuma, „Brooklynrail” [online] https://brooklynrail.org/2006/11/art/tj-clark
12. Cotton, Charlotte (2010): Fotografia jako sztuka współczesna, przeł. M. Buchta, P. Nowakowski, P. Paliwoda, Kraków: Wydawnictwo Universitas.
13. Eco, Umberto (1972): Pejzaż semiotyczny, przeł. A. Weinsberg, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
14. Flusser, Vilém (2018): Obraz i tekst, w; tegoż, Kultura pisma. Z filozofii słowa i obrazu, przeł. P. Wiatr, Warszawa: Wydawnictwo Aletheia.
15. Karpowicz, Agnieszka (2010): Wizualność-piśmienność. Wybrane funkcje pisma w sztuce plastycznej XX wieku, w: Antropologia pisma. Od teorii do praktyki, red. P. Artières, P. Rodak, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
16. Koszowy, Marta (2014): Słowo w kadrze: literatura i fotografia: fotografia i literatura, „Rocznik Komparatystyczny” nr 5, s. 249-263.
17. Kujawa, Dawid (2017): Podłapać trop hyle, „Mały Format”, nr 1.
18. Malek, Natalia (2017): Kord, Poznań: Wydawnictwo Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej i Centrum animacji Kultury w Poznaniu.
19. Michałowska, Marianna (2012): Foto-teksty. Związki fotografii z narracją, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.
20. Mitchell, William John Thomas (2022): Słowo i obraz, przeł. S. Herczyńska, „Teksty Drugie”, nr 1, s. 138-151.
21. Morley, Simon (2003): Writing on the wall. Word and image in modern art, Berkeley, Los Angeles: University of California Press.
22. Moxley, Keith (2012) Studia wizualne a zwrot ikoniczny, przeł. M. Korzewski, s. w: Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej, red. M. Bogunia-Borowska, P. Sztompka, Kraków: Wydawnictwo Znak.
23. Nowacka, Sonia (2017): Wziąć żart na poważnie i iść z nim na wojnę, „ArtPapier” nr 15-16.
24. Oddany do użytku. Z Natalią Malek rozmawiają Marta Szczotka i Anna Kałuża, (2018), „Śląskie Studia Polonistyczne”, nr 1, s. 181-190.
25. Punkty wyjścia. Z Ewą Zarzycką o sztuce performansu, rysunkach i tekstach w transmedialnym archiwum rozmawiają Marta Baron-Milian i Aleksander Wójtowicz (2022), „Śląskie Studia Polonistyczne”, nr 1. https://journals.us.edu.pl/index.php/SSP/article/view/13466
26. Sekula, Allan (2010): Demontaż modernizmu. Ponowne odkrycie dokumentu (notatki o polityce reprezentacji), w: tegoż, Społeczne użycie fotografii, red. K. Lewandowska, przeł. K. Pijarski, Warszawa: Zachęta Narodowa Galeria Sztuki i Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
27. Skurtys, Jakub; Malek, Natalia (2017): Powiązania. „ArtPapier”, nr 15–16.
28. Szlachetny język malarstwa. Rozmowa z Jadwigą Sawicką (2018) „Magazyn Szum”, 02.11.2018 [online] https://magazynszum.pl/szlachetny-jezyk-malarstwa/
29. Trzeciak, Katarzyna (2018): Wiersz, czyli sytuacja rzeźbiarska. O materialności Kordu Natalii Malek, „Śląskie Studia Polonistyczne”, nr 1, s. 191-200. [online:] https://journals.us.edu.pl/index.php/SSP/article/view/8676
30. Wilmański, Tomasz (2017): Książka (bez) słowa, w: Tekst wizualny jako forma metasztuki, red. D. Dąbrowska-Wojciechowska, M. Kaźmierczak, Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Malarstwa i Nowych Mediów Akademii Sztuki w Szczecinie.
oai:rcin.org.pl:242364 ; 0031-0514 ; 10.18318/pl.2024.3.6
IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, sygn. P.I.30 ; click here to follow the link
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Oct 16, 2024
Oct 4, 2024
9
https://rcin.org.pl./publication/279184
Edition name | Date |
---|---|
Kałuża A. - Relacyjna i separacyjna praktyka twórcza. „Kord” Natalii Malek. | Oct 16, 2024 |
Korâkovceva, Elena I.
Maryl, Maciej
Mizerkiewicz, Tomasz
Woźniak, Anna