• Search in all Repository
  • Literature and maps
  • Archeology
  • Mills database
  • Natural sciences

Search in Repository

How to search...

Advanced search

Search in Literature and maps

How to search...

Advanced search

Search in Archeology

How to search...

Advanced search

Search in Mills database

How to search...

Advanced search

Search in Natural sciences

How to search...

Advanced search

RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Relacyjna i separacyjna praktyka twórcza. „Kord” Natalii Malek.

Creator:

Kałuża, Anna ORCID

Date issued/created:

2024

Resource type:

Tekst

Subtitle:

Pamiętnik Literacki: Z. 3 (2024)

Publisher:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Place of publishing:

Warszawa

Description:

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury ; Streszcz. ang.

References:

1. Adamska-Kijko, Magdalena (2017): Pamięć zredagowana. Redaction paintings Jenny Holzer, „Czas Kultury” nr 3 [online], https://czaskultury.pl/wp-content/uploads/woocommerce_uploads/2021/03/161-175_MAdamskaKijko_PamiecZredagowana_CzasKultury_3_2017-y2pblq.pdf
2. Adorno, Theodor (1994): Teoria estetyczna, przeł. K. Krzemień, Warszawa: PWN.
3. Banner, Fiona (1998): Car Chases (Buillit) https://onlineonly.christies.com/s/modern-british-art-online/fiona-banner-b-1966-3/49091
4. Barthes, Roland (1997): Przyjemność tekstu, przeł. A. Lewańska, Warszawa: Wydawnictwo KR.
5. Barthes, Roland (2006): Retoryka obrazu, przeł. Z. Kruszyński, w: Ut pictura poesis, red. M. Skwara, S. Wysłouch, Gdańsk: Wydawnictwo Słowo Obraz Terytoria.
6. Barthes, Roland (1970): Literatura i znaczenie, przeł. J. Lalewicz, w: tegoż, Mit i znak. Eseje, wybór J. Błoński, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
7. Bazin, André (2012): Ontologia obrazu fotograficznego, przeł. B. Michałek, w: Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej, red. M. Bogunia-Borowska, P. Sztompka, Kraków: Wydawnictwo Znak.
8. Boehm, Gotfried (2014): Opis obrazu. O granicach obrazu i języka, przeł. M. Łukasiewicz [w:] tegoż, O obrazach i widzeniu. Antologia tekstów, red. D. Kołacka, Kraków: Wydawnictwo Universitas.
9. Brown, Neal (2006): Tracey Emin, Tate Publishing.
10. Brunet, François (2009): Photography and Literature, London: Reaktion Books.
11. Clark, Timothy James (2006): In Conversation. T. J. Clark with Kathryn Tuma, „Brooklynrail” [online] https://brooklynrail.org/2006/11/art/tj-clark
12. Cotton, Charlotte (2010): Fotografia jako sztuka współczesna, przeł. M. Buchta, P. Nowakowski, P. Paliwoda, Kraków: Wydawnictwo Universitas.
13. Eco, Umberto (1972): Pejzaż semiotyczny, przeł. A. Weinsberg, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
14. Flusser, Vilém (2018): Obraz i tekst, w; tegoż, Kultura pisma. Z filozofii słowa i obrazu, przeł. P. Wiatr, Warszawa: Wydawnictwo Aletheia.
15. Karpowicz, Agnieszka (2010): Wizualność-piśmienność. Wybrane funkcje pisma w sztuce plastycznej XX wieku, w: Antropologia pisma. Od teorii do praktyki, red. P. Artières, P. Rodak, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
16. Koszowy, Marta (2014): Słowo w kadrze: literatura i fotografia: fotografia i literatura, „Rocznik Komparatystyczny” nr 5, s. 249-263.
17. Kujawa, Dawid (2017): Podłapać trop hyle, „Mały Format”, nr 1.
18. Malek, Natalia (2017): Kord, Poznań: Wydawnictwo Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej i Centrum animacji Kultury w Poznaniu.
19. Michałowska, Marianna (2012): Foto-teksty. Związki fotografii z narracją, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.
20. Mitchell, William John Thomas (2022): Słowo i obraz, przeł. S. Herczyńska, „Teksty Drugie”, nr 1, s. 138-151. DOI
21. Morley, Simon (2003): Writing on the wall. Word and image in modern art, Berkeley, Los Angeles: University of California Press.
22. Moxley, Keith (2012) Studia wizualne a zwrot ikoniczny, przeł. M. Korzewski, s. w: Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej, red. M. Bogunia-Borowska, P. Sztompka, Kraków: Wydawnictwo Znak.
23. Nowacka, Sonia (2017): Wziąć żart na poważnie i iść z nim na wojnę, „ArtPapier” nr 15-16.
24. Oddany do użytku. Z Natalią Malek rozmawiają Marta Szczotka i Anna Kałuża, (2018), „Śląskie Studia Polonistyczne”, nr 1, s. 181-190. DOI
25. Punkty wyjścia. Z Ewą Zarzycką o sztuce performansu, rysunkach i tekstach w transmedialnym archiwum rozmawiają Marta Baron-Milian i Aleksander Wójtowicz (2022), „Śląskie Studia Polonistyczne”, nr 1. https://journals.us.edu.pl/index.php/SSP/article/view/13466
26. Sekula, Allan (2010): Demontaż modernizmu. Ponowne odkrycie dokumentu (notatki o polityce reprezentacji), w: tegoż, Społeczne użycie fotografii, red. K. Lewandowska, przeł. K. Pijarski, Warszawa: Zachęta Narodowa Galeria Sztuki i Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
27. Skurtys, Jakub; Malek, Natalia (2017): Powiązania. „ArtPapier”, nr 15–16.
28. Szlachetny język malarstwa. Rozmowa z Jadwigą Sawicką (2018) „Magazyn Szum”, 02.11.2018 [online] https://magazynszum.pl/szlachetny-jezyk-malarstwa/
29. Trzeciak, Katarzyna (2018): Wiersz, czyli sytuacja rzeźbiarska. O materialności Kordu Natalii Malek, „Śląskie Studia Polonistyczne”, nr 1, s. 191-200. [online:] https://journals.us.edu.pl/index.php/SSP/article/view/8676 DOI
30. Wilmański, Tomasz (2017): Książka (bez) słowa, w: Tekst wizualny jako forma metasztuki, red. D. Dąbrowska-Wojciechowska, M. Kaźmierczak, Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Malarstwa i Nowych Mediów Akademii Sztuki w Szczecinie.

Issue:

3

Start page:

85

End page:

100

Detailed Resource Type:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/octet-stream

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:242364 ; 0031-0514 ; 10.18318/pl.2024.3.6

Source:

IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, sygn. P.I.30 ; click here to follow the link

Language:

pol ; eng

Rights:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitizing institution:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Access:

Otwarty

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information