• Search in all Repository
  • Literature and maps
  • Archeology
  • Mills database
  • Natural sciences

Search in Repository

How to search...

Advanced search

Search in Literature and maps

How to search...

Advanced search

Search in Archeology

How to search...

Advanced search

Search in Mills database

How to search...

Advanced search

Search in Natural sciences

How to search...

Advanced search

RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: FILO-logia i ikono-FILIA. Jak ustanowićspołeczne uznanie dla filologii?

Creator:

Kałuża, Anna ORCID

Date issued/created:

2024

Resource type:

Text

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 3 (2024)

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

Od 2002, nr 1/2 wyd.: Stowarzyszenie "Pro Cultura Litteraria" ; W dodatkowej numeracji ciągłej nr 54 dwukrotnie = 6 (1998) I 1 (1999) i brak 72 ; 21 cm ; Pol. text, eng. summary

References:

1. Bal, Mieke (1991): Reading Rembrandt: Beyond the Word-Image, ‎Cambridge University Press.
2. Bal, Mieke (2005): Dyskurs muzeum, przeł. M. Nitka, w: Muzeum sztuki. Antologia, red. M. Popczyk, Kraków: Wydawnictwo Universitas.
3. Barad, Karen (2007): Meeting the Universe Halfway: Quantum Physics and the Entanglement of Matter and Meaning, Durham, North Carolina. DOI
4. Boehm, Gotfried (2014): Opis obrazu. O granicach obrazu i języka, przeł. M. Łukasiewicz, w: tegoż, O obrazach i widzeniu. Antologia tekstów, red. D. Kołacka, Kraków: Wydawnictwo Universitas.
5. Boehm, Gotfried; Mitchell, William John Thomas (2012): Zwrot obrazowy a zwrot ikoniczny: dwa listy, przeł. K. Gadowska, w: Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej, red. M. Bogunia-Borowska, P. Sztompka, Kraków: Wydawnictwo Znak.
6. Bolter, Jay, David (2008): Eksplozja obrazów, przeł. J. Mach, w: Ekrany piśmienności, red. A. Gwóźdź, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne.
7. Bryl, Mariusz (2008): Suwerenność dyscypliny. Polemiczna historia historii sztuki od 1970 roku, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
8. Celiński, Piotr (2020): Obraz, zmysły i ciała. O wizualnej dynamice u progu biomediów, „Kwartalnik Filmowy” nr 111. DOI
9. Charewicz-Jakubowska, Karolina (2016): Nimfa post/post/moderna. Dzia³ania obrazَw, Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
10. Clark, Timothy James (2006): T. J. Clark with Kathryn Tuma, „The Brooklyn Rail”, November [online:] https://brooklynrail.org/2006/11/art/tj-clark
11. Debord, Guy (2006): Społeczeństwo spektaklu oraz Rozważania o społeczeństwie spektaklu, przeł. M. Kwaterko, Warszawa: Wydawnictwo Bęc Zmiana.
12. Delany, Paul, Landow, P. George (2008): Zarządzanie cyfrowym słowem: tekst w epoce reprodukcji elektronicznej (fragmenty), przeł. A. Piskorz, w: Ekrany piśmienności, red. A. Gwóźdź, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne.
13. Didi-Huberman, Georges (2011): Przed obrazem. Pytanie o cele historii sztuki, przeł. B. Brzezicka, Gdańsk: Wydawnictwo słowo/obraz terytoria.
14. Drozdowski, Rafał; Frąckowiak, Maciej (2015): Smutek konkretu, w: Smutek konkretu. Materializacja idei / Dziury w całym, red. M. Frąckowiak, M. Roszkowska, B. Świątkowska, Warszawa: Wydawnictwo Bęc Zmiana.
15. Dziadek, Adam (2004): Obrazy i wiersze. Z zagadnień interferencji sztuk w polskiej poezji współczesnej, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
16. Eagleton, Terry ( 2012): Koniec teorii, przeł. B. Kuźniarz, Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.
17. Eagleton, Terry (2015): Teoria literatury. Wprowadzenie, przeł. B. Baran, Warszawa: Wydawnictwo Aletheia.
18. Fisher, Mark (2020): Realizm kapitalistyczny. Czy nie ma alternatywy? Przeł. A. Karalus, Warszawa: Instytut Wydawniczy Książka i Prasa.
19. Flusser, Villém (2018): Kultura pisma. Z filozofii słowa i obrazu, Przeł. P. Wiatr, Warszawa: Wydawnictwo Aletheia.
20. Grochowski, Grzegorz (2006): Na styku kodów, „Teksty Drugie” nr 4;
21. Gryglicka-Dawidek, Małgorzata (2012): Historia tekstu wizualnego. Polska po 1967 roku, Kraków-Wrocław: Wydawnictwo Korporacja Ha!art.
22. Heller, Michał, Krajewski, Stanisław (2014): Czy fizyka i matematyka to nauki humanistyczne? Kraków: Copernicus Center Press.
23. Hermes: Literature, Science, Philosophy by Michel Serres (1983), red. J. V. Harari, D. F. Bell, The Johns Hopkins University Press.
24. Herrnstein Smith, Barbara (2004): Przygodności wartości, przeł. A. Preis-Smith, w: Kultura, tekst, ideologia. Dyskursy współczesnej amerykanistyki, red. A. Preis-Smith, Kraków: Wydawnictwo Universitas.
25. Karpowicz, Agnieszka (2015): Procedura i proces. Piśmienna sztuka performance Jadwigi Sawickiej, „Teksty Drugie” nr 4.
26. Knorr-Cetina, Karin D. (1981): The Manufacture of Knowledge: An Essay on the Constructivist and Contextual Nature of Science, Oxford: Pergamon Press.
27. Krzykawski, Michał (2022): Na jakich warunkach może działać teoria krytyczna w technopresji? „Śląskie Studia Polonistyczne”, nr 2. DOI
28. Książka obrazkowa. Wprowadzenie (2017), red. M. Cackowska, H. Dymel-Trzebiatowska, Hanna, J. Szyłak, Poznań: Fundacja Instytut Kultury Popularnej.
29. Latour, Bruno (2011): Nigdy nie byliśmy nowocześni. Studium z antropologii symetrycznej, przeł. M. Gdula, Warszawa 2011.
30. Latour, Bruno, Woolgar, Steve (2020): Życie laboratoryjne. Konstruowanie faktów naukowych, przeł. K. Abriszewski, P. G¹ska, M. Smoczyński, A. Zabielski, Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
31. Leśniak, Andrzej (2013): Ikonofilia. Francuska semiologia strukturalna i obrazy, Warszawa: Instytut Badań Literackich PAN. DOI
32. Liberatura, e-literatura i …remiksy, remediacje, redefinicje (2012), red. M. Górska-Oleśnicka, Opole: Uniwersytet Opolski.
33. Literatura w kręgu sztuki: Tematy – konteksty – medialne transformacje (2016), red. S. Wysłouch, B. Przymuszała, Poznań: Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk.
34. Luhmann, Niklas (2008): Forma pisma, przeł. J. Mach, w: Ekrany piśmienności, red. A. Gwóźdź, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne.
35. Machtyl, Katarzyna (2016): Wymknąć się systemowi. Taktyki obrazów w semiotyce wizualności, w: Taktyki wizualne. Michel de Certeau i obrazy, red. K. Thiel-Jańczuk, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
36. Miessen, Markus (2013): Koszmar partycypacji, przeł. M. Choptiany, Warszawa: Wydawnictwo Bęc Zmiana.
37. Między obrazem a tekstem (2009), red. A. Kwiatkowska, J. Jarniewicz, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
38. Mitchell, William John Thomas (1994): Picture theory: Essays on verbal and visual representation, Chicago-London: The University of Chicago Press.
39. Mitchell, William John Thomas (2009): Zwrot piktorialny, przeł. M. Drabek, „Kultura Popularna” nr 1.
40. Mitchell, William John Thomas (2013): Czego chcą obrazy? Pragnienia przedstawień, życie i miłości obrazów, przeł. Ł. Zaremba, Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
41. Nacher, Anna (2016): Media lokacyjne. Ukryte życie obrazów, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
42. Nussbaum, Martha (2016): Nie dla zysku. Dlaczego demokracja potrzebuje humanistów, przeł. Ł. Pawłowski, Warszawa: Biblioteka Kultury Liberalnej.
43. Nycz, Ryszard (2005): O przedmiocie studiów literackich – dziś, „Teksty Drugie” nr 1-2. DOI
44. Pawlicka, Urszula (2012): (Polska) poezja cybernetyczna. Konteksty i charakterystyka, Kraków: Wydawnictwo Korporacja Ha!art.
45. Przewodnik dla dryfujących. Antologia sytuacjonistycznych tekstów o mieście, red. M. Kwaterko, P. Krzeczkowski, Warszawa, brak daty wydania.
46. Rakoczy, Marta (2015), Performanse piśmienne, „Teksty Drugie” 2015, nr 4.
47. Rancière, Jacques (2007): Estetyka jako polityka, przeł. J. Kutyła, P. Mościcki, Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.
48. Rosińska, Monika, Szydłowska, Agata (2015): Tyrania innowacji, w: Smutek konkretu. Materializacja idei / Dziury w całym, red. M. Frąckowiak, M. Roszkowska, B. Świątkowska, Warszawa: Wydawnictwo Bęc Zmiana.
49. Ruchome granice literatury: w kręgu teorii kulturowej (2009), S. Wysłouch, B. Przymuszała, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
50. Skórzyńska, Agata (2014): Performatywność miasta, w: Kulturowe studia miejskie. Wprowadzenie, red. E. Rewers, Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.
51. Szczęsna, Ewa (2018): Cyfrowa semiopoetyka, Warszawa: Instytut Badań Literackich PAN. DOI
52. Uniłowski, Krzysztof (2020): Krytyka po literaturze, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. DOI
53. Vaneigem, Raul (2004): Rewolucja życia codziennego, przeł. M. Kwaterko, Gdańsk: Wydawnictwo słowo/ obraz terytoria.
54. Wark, McKenzie (2014): Spektakl dezintegracji. Sytuacjonistyczne drogi wyjścia z XX wieku, przeł. K. Makaruk, Warszawa: Wydawnictwo Bęc Zmiana.
55. Wenz, Karin (2008): Tekst w dobie jego reprodukcji elektronicznej, przeł. K. Krzemieniowa, w: Ekrany piśmienności, red. A. Gwóźdź, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne.
56. Wittgenstein, Ludwig, (1953): Dociekania filozoficzne, przeł. B. Wolniewicz, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
57. Zeidler-Janiszewska, Anna (2006): O tzw. zwrocie ikonicznym we współczesnej humanistyce, „Dyskurs”, t. 4;
58. Zeidler-Janiszewska, Anna (2006a): Visual Culture Studies czy antropologicznie zorientowana Bildwissenschaft? „Teksty Drugie” nr 4.

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

3

Start page:

295

End page:

314

Detailed Resource Type:

Article : original article

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:242296 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2024.3

Source:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Creative Commons Attribution BY 4.0 license

Terms of use:

Copyright-protected material. [CC BY 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY 4.0 license, full text available at: ; -

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Projects co-financed by:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

Access:

Open

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information