• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Poezja II wojny światowej jako archiwum głosów

Twórca:

Lisak-Gębala, Dobrawa

Data wydania/powstania:

2024

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 3 (2024)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

Od 2002, nr 1/2 wyd.: Stowarzyszenie "Pro Cultura Litteraria" ; W dodatkowej numeracji ciągłej nr 54 dwukrotnie = 6 (1998) I 1 (1999) i brak 72 ; 21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Bibliografia:

1. Alarm: Polish song, sł. A. Słonimski, muz. J. Kołaczkowski, England: British Broadcasting Corporation 12PH 9620, London Transcription Service, [post 1942].
2. Archiwum Ringelbluma. Antologia, wstęp J. Leociak, oprac. M. Janczewska, J. Leociak, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 2019.
3. Bielatowicz J. Imperium polskiej poezji, w: Azja i Afryka. Antologia poezji polskiej na Środkowym Wschodzie, oprac. J. Bielatowicz, Oddział Propagandy i Kultury D-twa Armii Polskiej na Wschodzie, Palestyna 1944, s. 4–10.
4. Birdsall C. Affirmative Resonances in Urban Space, w: C. Birdsall, Nazi Soundscapes: Sound, Technology and Urban Space in Germany, 1933–1945, Amsterdam University Press, Amsterdam 2012, s. 31–63. DOI
5. Bogalecki P. Wiersze-partytury w poezji polskiej neoawangardy: Białoszewski – Czycz – Drahan – Grześczak – Partum – Wirpsza, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2020.
6. Borwicz M.M. „Zygmunt”, Spod szubienicy w teren, Księgarnia Polska, Paryż 1980.
7. Borwicz M.M. Pijaństwo, w: tegoż, Ze śmiercią na ty, Wiedza, Warszawa 1946, s. 33–38.
8. Brzeska W.E. Różowa lista, w: tejże, Garść ziemi, Spółdzielnia Wydawnicza „Wałbrzych”, Wałbrzych 1947, s. 45.
9. Bujnowski J. W słońcu i krwi. Rapsod, w: tegoż, Brzozom w płomieniach. Poezje, zbiór V, Referat Kultury i Prasy Bazy 2. Korpusu, Włochy [Rzym] 1945, s. 17–24.
10. Connor S. Sound and the Self, w: Hearing History: A Reader, red. M.M. Smith, The University of Georgia Press, Athens–London 2004, s. 54–66.
11. Daughtry J.M. Listening to War: Sound, Music, Trauma, and Survival in Wartime Iraq, Oxford University Press, New York 2015. DOI
12. Daughtry J.M. Thanatosonics: Ontologies of Acoustic Violence, „Social Text” 2014, vol. 32, nr 2, s. 25–51. DOI
13. Gajcy T. Pisma: juwenilia, przekłady, wiersze, poematy, dramat, krytyka i publicystyka literacka, varia, oprac. i wstęp L.M. Bartelski, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1980.
14. Goodale G. Sounds of War, w: Sound Studies: Critical Concepts in Media and Cultural Studies, red. M. Bull, Routledge, London 2013, t. 2, Ecologies of Hearing and Listening, s. 240–264.
15. Gubar S. Poetry after Auschwitz: Remembering What One Never Knew, Indiana University Press, Bloomington–Indianapolis 2003.
16. Hejmej A. Skryptoralność. Literatura w dobie społeczeństwa medialnego, Universitas, Kraków 2022. http://spiewajmypolske.pl/utwory/siekiera-motyka/ [dostęp: 18.05.2024].
17. Karmel H., Karmel I. Śpiew za drutami. Poezje, wstęp J. Apenszlak, posłowie A.B. Skotnicki, Austeria, Kraków–Budapeszt 2015.
18. Kuczyńska-Koschany K. Lokomotywa Tuwima: wariacje i konteksty (od wiersza dla dzieci do wiersza o Zagładzie), „Polonistyka” 2012, nr 1, s. 6–13.
19. Kulisiewicz A. Sachsenhausen: Pamiętnik poetycki 1939–1945, Wydawnictwo Lubelskie, Lublin 1965.
20. Miłosz Cz. Traktat poetycki, w: Cz. Miłosz, Poezje wybrane, wybór i oprac. Z. Łapiński, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 2013, s. 112–191.
21. Morawiec A. Janka Hescheles’ Locomotive (to Bełżec), „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2016, nr 6, s. 161–178. DOI
22. Pieśń ujdzie cało… Antologia wierszy o Żydach pod okupacją niemiecką, oprac. i wstęp M.M. Borwicz, Ośrodek „Brama Grodzka-Teatr NN”, Lublin 2012 (reprint wydania z 1947 roku).
23. Pieśni zza drutów. Wiersze, pieśni i piosenki powstałe w obozie koncentracyjnym na Majdanku, oprac. Z. Murawska-Gryń, Towarzystwo Opieki nad Majdankiem, Lublin 1985.
24. Piombino N. The Aural Ellipsis and the Nature of Listening in Contemporary Poetry, w: Close Listening: Poetry and the Performed Word, red. Ch. Bernstein, Oxford University Press, New York–Oxford, 1998, s. 53–72. DOI
25. Poezja Polski walczącej: 1939–1945. Antologia, wybór J. Szczawiej, przedm. K. Rusinek, t. 1–2, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1974.
26. Polskie wiersze obozowe i więzienne 1939–1945. W archiwum Aleksandra Kulisiewicza, oprac. i przedm. K. Strzelewicz, Krajowa Agencja Wydawnicza, Kraków 1984.
27. Posłuchajcie ludzie, KOPR, Warszawa 1943.
28. Regiewicz A. Słownik odgłosów somatycznych (na podstawie prozy polskiej po 1989 roku), Słowo/Obraz/Terytoria, Gdańsk 2022.
29. Richardson M. Gestures of Testimony: Torture, Trauma, and Affect in Literature, Bloomsbury Academic, New York–London–Oxford–New Delhi–Sydney 2018.
30. Rudawcowa A. Wiersze sybirskie, Bydgoskie Towarzystwo Naukowe, Bydgoszcz 1990.
31. Smith M.M. Listening to the Heard Worlds of Antebellum America, w: Hearing History: A Reader, red. M.M. Smith, The University of Georgia Press, Athens–London 2004, s. 365–384.
32. Sound, Music, Affect: Theorizing Sonic Experience, red. M. Thompson, I. Biddle, Bloomsbury Academic, London–New Delhi–New York–Sydney 2013.
33. Stirling Ch. Sound, Affect, Politics, w: The Routledge Companion to Sound Studies, red. M. Bull, Routledge, London–New York 2019, s. 54–67. DOI
34. Stroiński Z. Ród Anhellich, oprac. i wstęp L.M. Bartelski, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1982.
35. Strzelewicz K. Zapis: opowieść Aleksandra Kulisiewicza, Krajowa Agencja Wydawnicza, Kraków 1984.
36. Szelburg-Ostrowska [Zarembina] E. A… A… Kotki dwa, Wydawnictwo M. Arcta, Warszawa 1925.
37. Tango łez śpiewajcie Muzy. Poetyckie dokumenty Holokaustu, wstęp, wybór tekstów i oprac. B. Keff, Żydowski Instytut Historyczny im. Emanuela Ringelbluma, Warszawa 2012.
38. Taylor-Terlecka N. Od Komi do Kołymy, w: Gułag polskich poetów, red. N. Taylor-Terlecka, MOST, Warszawa 2011, s. 5–18.
39. Tutaj niebo jest obce. Antologia wierszy z Ravensbrück, oprac. B. Oratowska, A. Wójtowicz, Muzeum Narodowe w Lublinie, Lublin 2022.
40. W Wojtusiowej izbie [partytura], słowa J. Porazińska, muzyka J. Gablenz, Wydawnictwo M. Arcta, Warszawa 1924.
41. Wańkowicz M. Wojna i pióro, Wydawnictwo Ministerstwa Obrony Narodowej, Warszawa 1974.
42. Współcześni polscy pisarze i badacze literatury. Słownik biobibliograficzny, t. 6, red. J. Czachowska, A. Szałagan, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1999.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

3

Strona pocz.:

16

Strona końc.:

34

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:242281 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2024.3

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

24 wrz 2024

Data dodania obiektu:

24 wrz 2024

Liczba pobrań / odtworzeń:

9

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/279085

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji