• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Enhancing, Enriching, or Encumbering? Lessons of Schools’ Internationalization in Polande Image of Jews in Polish Memes and Twitter Posts
Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy na terminalach komputerowych w instytucji, która ją udostępnia.
Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy na terminalach komputerowych w instytucji, która ją udostępnia.

Tytuł: Enhancing, Enriching, or Encumbering? Lessons of Schools’ Internationalization in Polande Image of Jews in Polish Memes and Twitter Posts

Twórca:

Pachocki, Michał

Data wydania/powstania:

2023

Typ zasobu:

Tekst

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

Promotor: prof. Michał Federowicz ; Obrona pracy 19.06.2024 r ; Bibliografia na stronach 252-263 ; Plik tekstowy w formacie PDF, praca ma 264 strony

Uzyskany tytuł:

doktor nauk społecznych

Stopień studiów:

2

Dyscyplina :

nauki socjologiczne

Instytucja nadająca tytuł:

Instytut Filozofii i Socjologii PAN

Typ obiektu:

Praca dyplomowa

Abstrakt:

Umiędzynarodowienie edukacji szkolnej wydaje się być złożonym procesem, który można realizować na wiele sposobów, zarówno poprzez działania odgórne, jak i oddolne. Chociaż ten proces przyczynia się głównie do pozytywnych zmian, zwiększając umiejętności nauczycieli i uczniów oraz wzbogacając codzienne funkcjonowanie szkoły, kulturę i wartości zakorzenione w społeczności szkolnej, należy również pamiętać o ryzyku związanym z nadmiernym obciążeniem pracy placówek edukacyjnych wynikającym z internacjonalizacji. Niniejsza rozprawa doktorska ma na celu zbadanie cech umiędzynarodowienia oraz opisanie, w jaki sposób indywidualne doświadczenia szkoleń zagranicznych nauczycieli wpływają na ogólne umiędzynarodowienie placówek edukacyjnych. Przedmiotem badań są szkoły podstawowe oraz średnie korzystające z oferty programu Erasmus+ w latach 2014-2020. Pierwsza część pracy odnosi się do różnych wzorców internacjonalizacji mających zastosowanie w edukacji, koncentrując się przede wszystkim na członkach społeczności szkolnej (głównie nauczycielach) i czerpiąc z teorii analizujących instytucje z perspektywy ich relacji wewnętrznych, wzajemnych kontaktów i wymiany wiedzy. W kolejnej części omówiono ogólne podejście Unii Europejskiej do poprawy jakości edukacji w państwach członkowskich, opisując, w jaki sposób ramy prawne i strategie rozwoju zostały powiązane z celami i założeniami programów grantowych. Następnie wyjaśnione zostały założenia związane z wykorzystaniem metod mieszanych oraz reinterpretacji danych pozyskanych w latach 2016–2020, w ramach projektów badawczych prowadzonych przez autora podczas jego pracy w Narodowej Agencji programu Erasmus+ w Polsce. W kolejnych rozdziałach opisano wyniki badania, koncentrując się na mobilności nauczycieli, jej wpływie indywidualnym i instytucjonalnym, czynnikach jakości internacjonalizacji oraz przeszkodach, które mogą utrudniać wykorzystywanie jej efektów. Każdy aspekt został opisany w osobnym rozdziale, któremu towarzyszą dane pozyskane od różnych grup uczestników. Zebrane wyniki pokazują, że doskonalenie zawodowe nauczycieli za granicą może skutkować wymianą międzynarodową uczniów, kolejnymi projektami z zagranicznymi szkołami partnerskimi i innymi organizacjami, a także zachęcać do udziału w międzynarodowych programach edukacyjnych. Internacjonalizacja ma na celu zwiększenie wiedzy członków społeczności szkolnej na temat różnych kultur, języków i sposobów myślenia, zachęcając ich do zdobywania doświadczenia w środowisku międzynarodowym.

Czasopismo/Seria/cykl:

Prace Doktorskie. Socjologia - Polska Akademia Nauk. Instytut Filozofii i Socjologii. Szkoła Nauk Społecznych

Szczegółowy typ zasobu:

Praca doktorska

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:243446

Źródło:

IFiS PAN, sygn. P'ED.207 ; W systemie RAD-on:

Język:

eng

Język streszczenia:

pol

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp ograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone wyłącznie na terminalach Instytutu Filozofii i Socjologii PAN w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Połączone biblioteki WFiS UW, IFiS PAN i PTF

Dostęp:

Zamknięty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

13 sty 2025

Data dodania obiektu:

13 sty 2025

Liczba pobrań / odtworzeń:

0

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/277662

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji