• Search in all Repository
  • Literature and maps
  • Archeology
  • Mills database
  • Natural sciences

Search in Repository

How to search...

Advanced search

Search in Literature and maps

How to search...

Advanced search

Search in Archeology

How to search...

Advanced search

Search in Mills database

How to search...

Advanced search

Search in Natural sciences

How to search...

Advanced search

RCIN and OZwRCIN projects

Object

Enhancing, Enriching, or Encumbering? Lessons of Schools’ Internationalization in Polande Image of Jews in Polish Memes and Twitter Posts
This publication is protected by copyright. Access to its digital version is possible on computer terminals in the institution that shares it.
This publication is protected by copyright. Access to its digital version is possible on computer terminals in the institution that shares it.

Title: Enhancing, Enriching, or Encumbering? Lessons of Schools’ Internationalization in Polande Image of Jews in Polish Memes and Twitter Posts

Creator:

Pachocki, Michał

Date issued/created:

2023

Resource type:

Tekst

Place of publishing:

Warszawa

Description:

Promotor: prof. Michał Federowicz ; Obrona pracy 19.06.2024 r ; Bibliografia na stronach 252-263 ; Plik tekstowy w formacie PDF, praca ma 264 strony

Degree name:

doktor nauk społecznych

Level of degree:

2

Degree discipline :

nauki socjologiczne

Degree grantor:

Instytut Filozofii i Socjologii PAN

Type of object:

Praca dyplomowa

Abstract:

Umiędzynarodowienie edukacji szkolnej wydaje się być złożonym procesem, który można realizować na wiele sposobów, zarówno poprzez działania odgórne, jak i oddolne. Chociaż ten proces przyczynia się głównie do pozytywnych zmian, zwiększając umiejętności nauczycieli i uczniów oraz wzbogacając codzienne funkcjonowanie szkoły, kulturę i wartości zakorzenione w społeczności szkolnej, należy również pamiętać o ryzyku związanym z nadmiernym obciążeniem pracy placówek edukacyjnych wynikającym z internacjonalizacji. Niniejsza rozprawa doktorska ma na celu zbadanie cech umiędzynarodowienia oraz opisanie, w jaki sposób indywidualne doświadczenia szkoleń zagranicznych nauczycieli wpływają na ogólne umiędzynarodowienie placówek edukacyjnych. Przedmiotem badań są szkoły podstawowe oraz średnie korzystające z oferty programu Erasmus+ w latach 2014-2020. Pierwsza część pracy odnosi się do różnych wzorców internacjonalizacji mających zastosowanie w edukacji, koncentrując się przede wszystkim na członkach społeczności szkolnej (głównie nauczycielach) i czerpiąc z teorii analizujących instytucje z perspektywy ich relacji wewnętrznych, wzajemnych kontaktów i wymiany wiedzy. W kolejnej części omówiono ogólne podejście Unii Europejskiej do poprawy jakości edukacji w państwach członkowskich, opisując, w jaki sposób ramy prawne i strategie rozwoju zostały powiązane z celami i założeniami programów grantowych. Następnie wyjaśnione zostały założenia związane z wykorzystaniem metod mieszanych oraz reinterpretacji danych pozyskanych w latach 2016–2020, w ramach projektów badawczych prowadzonych przez autora podczas jego pracy w Narodowej Agencji programu Erasmus+ w Polsce. W kolejnych rozdziałach opisano wyniki badania, koncentrując się na mobilności nauczycieli, jej wpływie indywidualnym i instytucjonalnym, czynnikach jakości internacjonalizacji oraz przeszkodach, które mogą utrudniać wykorzystywanie jej efektów. Każdy aspekt został opisany w osobnym rozdziale, któremu towarzyszą dane pozyskane od różnych grup uczestników. Zebrane wyniki pokazują, że doskonalenie zawodowe nauczycieli za granicą może skutkować wymianą międzynarodową uczniów, kolejnymi projektami z zagranicznymi szkołami partnerskimi i innymi organizacjami, a także zachęcać do udziału w międzynarodowych programach edukacyjnych. Internacjonalizacja ma na celu zwiększenie wiedzy członków społeczności szkolnej na temat różnych kultur, języków i sposobów myślenia, zachęcając ich do zdobywania doświadczenia w środowisku międzynarodowym.

Relation:

Prace Doktorskie. Socjologia - Polska Akademia Nauk. Instytut Filozofii i Socjologii. Szkoła Nauk Społecznych

Detailed Resource Type:

Praca doktorska

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:243446

Source:

IFiS PAN, sygn. P'ED.207 ; W systemie RAD-on:

Language:

eng

Language of abstract:

pol

Rights:

Prawa zastrzeżone - dostęp ograniczony

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone wyłącznie na terminalach Instytutu Filozofii i Socjologii PAN w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitizing institution:

Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Połączone biblioteki WFiS UW, IFiS PAN i PTF

Access:

Zamknięty

Object collections:

Last modified:

Jan 13, 2025

In our library since:

Jan 13, 2025

Number of object content downloads / hits:

0

All available object's versions:

https://rcin.org.pl./publication/277662

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information