Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
1. Analyzing Digital Fiction, red. A. Bell, A. Ensslin, H. Rustad, Routledge, London 2014.
2. E. J. Aarseth, Cybertekst. Spojrzenia na literaturę ergodyczną, przeł. D. Sikora, M. Pisarski i in., Korporacja Ha!Art, Kraków 2014.
3. A. Anthropy, Games should share an idea, not rob us of time and money 2012 http://www.gamesforchange.org/blog/2012/03/28/anna-anthropy-interview/ (8.05.2021)
4. A. Anthropy, Queers in Love at the End of the World 2013 https://w.itch.io/end-of-the-world (8.05.2021)
5. A. Anthropy, Rise of the Videogame Zinesters. How Freaks, Normals, Amateurs, Artists, Dreamers, Drop-outs, Queers, Housewives, and People Like You Are Taking Back an Art Form, Seven Stories Press, New York 2012, s. 18-19.
6. A. Bell, A. Ensslin, I. van der Bom, Immersion in digital fiction, "International Journal of Literary Linguistics" 2018 t. 7, nr 1, s. 1-22.
7. A. Bell, A. Ensslin, I. van der Bom, J. Smith, A reader response method not just for 'you', "Language and Literature" 2019, t. 28, nr. 3, s. 241-262.
8. T.T. Brunyé, T. Ditman, C.R. Mahoney Better you than I: Perspectives and emotion simulation during narrative comprehension, "Journal of Cognitive Psychology" 2011, t. 23, nr 5, s. 659-666.
9. A. Bell, A. Ensslin, "I know what it was. You know what it was": Second Person Narration in Hypertext Fiction, "Narrative" 2011, t. 19, nr 3, s. 311-29.
10. J. Capecci, Performing the Second Person, "Text and Performance Quar-Terly" 1989, 9, s.142-152.
11. J. Douglass, Enlightening Interactive Fiction: Andrew Plotkins's Shade, w: Second Person: Role-Playing and Story in Games and Playable Media, red. P. Harrigan, N. Wardrip-Fruin, Bloomsbury, New York - London 2007, s.129-136.
12. A. Ensslin, A. Bell, "Click = Kill": Textual You in Ludic Digital Fiction, "Storyworlds" 2012, 4, s. 49-74.
13. A. Ensslin, Respiratory Narrative: Multimodality and Cybernetic Corporeality in "Physio-Cybertext", w: New Perspectives on Narrative and Multimodality, ed. R. Page, Routledge, London 2010, s. 155-65.
14. A. Ensslin, From (W)reader to Breather: Cybertextual De-Intentionalisation in Kate Pullinger et al.'s Breathing Wall, w: New Narratives: Stories and Storytelling in the Digital Age, eds. R. Page and B. Thomas, University of Nebraska Press, Lincoln 2011, s. 138-52.
15. A. Ensslin, L. Skains Hypertext: Storyspace to Twine, w: The Bloomsbury Handbook of Electronic Literature, red. J. Tabbi, Bloomsbury Academic, London 2017, s. 295-310.
16. M. Fludernik, Second-person narrative as a test case for narratology: The limits of realism, "Style" 1994 28(3), s. 445-479.
17. K. N. Hayles, Hyper and Deep Attention: The Generational Divide in Cognitive Modes, "Profession" 2007, s. 187-199.
18. D. Herman, Introduction [w:] Narratologies: New Perspectives on Narrative Analysis, Ohio State University Press, Columbus 1999.
19. D. Herman, Textual You and Double Deixis in Edna O'Brien's A Pagan Place, "Style" 1994, t. 28, z. 3, s. 378-411.
20. I. Kacandes, Are You in the Text? The 'Literary Performative' in Postmodernist Fiction, "Text and Performance Quarterly" 1993, t. 13, nr 2, s. 139-153.
21. R. Lavoie, · K. Main,· C. King,· D. King, Virtual experience, real consequences: the potential negative emotional consequences of virtual reality gameplay, "Virtual Reality" 2021, nr 25, s. 69-81.
22. U. Margolin, Uri Narrative 'You' Revisited "Language and Style" 1990, t. 23, z. 4, s. 425-446.
23. N. Montfort, Twisty Little Passages: An Approach to Interactive Fiction, MIT Press, Cambridge 2003.
24. A. Morrissette, Narrative 'You' in Contemporary Literature, "Contemporary Literature Studies" 1965, t.2., z. 1, s. 1-24.
25. Narratologia transmedialna. Teorie, praktyki, wyzwania, red. K. Kaczmarczyk, Universitas, Kraków 2018.
26. A. Przybyszewska, O retoryce rozgrywania i dotyku oraz niektórych strategiach otwarcia na czytelnika w wybranych przykładach literatury nowomedialnej (rekonesans), "Teksty Drugie" 2016, nr 1, s. 169-188.
27. A. Przybyszewska, Pisarz (i czytelnik) w laboratorium, czyli od twórczego pisania do twórczego programowania - przypadek Twine, "Zagadnienia Rodzajów Literackich" 2017 nr 1, s. 43-56.
28. M. Rembowska-Płuciennik, Narracyjne podwojenie jaźni, w: red. Z. Łapiński i A. Nasiłowska Projekt na daleką metę. Prace ofiarowane R. Nyczowi, IBL PAN, Warszawa 2016.
29. M. Rembowska-Płuciennik, hasło: Propriocepcja w: https://sensualnosc.bn.org.pl/pl/articles/propriocepcja-394/ (07.05.2021)
30. M. Rembowska-Płuciennik ,O przechodzeniu na ty… Narracja diadyczna wśród literackich reprezentacji świadomości bohatera, w: (W) sieci modernizmu. Historia literatury - poetyka - krytyka, pod red. A. Kluby i M. Rembowskiej-Płuciennik, IBL PAN, Warszawa 2017.
31. M. Rembowska-Płuciennik Second-person narration as joint action, "Language and Literature" 2018, t. 27, z. 3, s. 159-175.
32. A. Richardson, The Poetics and Politics of Second Person Narrative, "Genre" 1991, t. 14, s. 309-330.
33. A. Richardson, Unnatural Voices: Extreme Narration in Modern and Contemporary Fiction, Ohio State University Press, Columbus 2006.
34. M.-L. Ryan, Narrative and Digitality: Learning to Think with the Medium, w: A Companion to Narrative Theory, red. J. Phelan and P. J. Rabinowitz, Blackwell, Malden 2005, s. 515-528.
35. M.-L. Ryan, Introduction, w: Narrative across Media, pod red. M.-L. Ryan, London 2004.
36. A. Szczęsna Cyfrowa semiopoetyka, IBL PAN Wydawnictwo, Warszawa 2018
37. A. Zablocki, Inpatient. A Psychiatric Story an interactive novel on survival in the psych system http://www.inpatientgame.com/why.html (7.05.2021)
38. Second Person: Role-Playing and Story in Games and Playable Media, red. P. Harrigan, N. Wardrip-Fruin, MIT Press, Cambridge 2007.
39. J. Walker, Do You Think You're Part of This? Digital Texts and the Second Person Address, w: Cybertext Yearbook 2000, red. M. Eskelinen, R. Koskimaa, University of Jyväskylä, Saarijärvi 2001, s. 34-51.
oai:rcin.org.pl:238258 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2022.5.18
IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
14 wrz 2023
18 kwi 2023
100
https://rcin.org.pl./publication/274519
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Winiecka E. - Kinetyczny wymiar narracji digitalnych na przykładzie utworów napisanych z użyciem Twine’a | 14 wrz 2023 |
Rembowska-Płuciennik, Magdalena
Winiecka, Elżbieta
Winiecka, Elżbieta