RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Kinetyczny wymiar narracji digitalnych na przykładzie utworów napisanych z użyciem Twine’a

Twórca:

Winiecka, Elżbieta ORCID

Data wydania/powstania:

2022

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 5 (2022)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Bibliografia:

1. Analyzing Digital Fiction, red. A. Bell, A. Ensslin, H. Rustad, Routledge, London 2014.
2. E. J. Aarseth, Cybertekst. Spojrzenia na literaturę ergodyczną, przeł. D. Sikora, M. Pisarski i in., Korporacja Ha!Art, Kraków 2014.
3. A. Anthropy, Games should share an idea, not rob us of time and money 2012 http://www.gamesforchange.org/blog/2012/03/28/anna-anthropy-interview/ (8.05.2021)
4. A. Anthropy, Queers in Love at the End of the World 2013 https://w.itch.io/end-of-the-world (8.05.2021)
5. A. Anthropy, Rise of the Videogame Zinesters. How Freaks, Normals, Amateurs, Artists, Dreamers, Drop-outs, Queers, Housewives, and People Like You Are Taking Back an Art Form, Seven Stories Press, New York 2012, s. 18-19.
6. A. Bell, A. Ensslin, I. van der Bom, Immersion in digital fiction, "International Journal of Literary Linguistics" 2018 t. 7, nr 1, s. 1-22. DOI
7. A. Bell, A. Ensslin, I. van der Bom, J. Smith, A reader response method not just for 'you', "Language and Literature" 2019, t. 28, nr. 3, s. 241-262. DOI
8. T.T. Brunyé, T. Ditman, C.R. Mahoney Better you than I: Perspectives and emotion simulation during narrative comprehension, "Journal of Cognitive Psychology" 2011, t. 23, nr 5, s. 659-666. DOI
9. A. Bell, A. Ensslin, "I know what it was. You know what it was": Second Person Narration in Hypertext Fiction, "Narrative" 2011, t. 19, nr 3, s. 311-29. DOI
10. J. Capecci, Performing the Second Person, "Text and Performance Quar-Terly" 1989, 9, s.142-152. DOI
11. J. Douglass, Enlightening Interactive Fiction: Andrew Plotkins's Shade, w: Second Person: Role-Playing and Story in Games and Playable Media, red. P. Harrigan, N. Wardrip-Fruin, Bloomsbury, New York - London 2007, s.129-136.
12. A. Ensslin, A. Bell, "Click = Kill": Textual You in Ludic Digital Fiction, "Storyworlds" 2012, 4, s. 49-74. DOI
13. A. Ensslin, Respiratory Narrative: Multimodality and Cybernetic Corporeality in "Physio-Cybertext", w: New Perspectives on Narrative and Multimodality, ed. R. Page, Routledge, London 2010, s. 155-65.
14. A. Ensslin, From (W)reader to Breather: Cybertextual De-Intentionalisation in Kate Pullinger et al.'s Breathing Wall, w: New Narratives: Stories and Storytelling in the Digital Age, eds. R. Page and B. Thomas, University of Nebraska Press, Lincoln 2011, s. 138-52. DOI
15. A. Ensslin, L. Skains Hypertext: Storyspace to Twine, w: The Bloomsbury Handbook of Electronic Literature, red. J. Tabbi, Bloomsbury Academic, London 2017, s. 295-310.
16. M. Fludernik, Second-person narrative as a test case for narratology: The limits of realism, "Style" 1994 28(3), s. 445-479.
17. K. N. Hayles, Hyper and Deep Attention: The Generational Divide in Cognitive Modes, "Profession" 2007, s. 187-199. DOI
18. D. Herman, Introduction [w:] Narratologies: New Perspectives on Narrative Analysis, Ohio State University Press, Columbus 1999.
19. D. Herman, Textual You and Double Deixis in Edna O'Brien's A Pagan Place, "Style" 1994, t. 28, z. 3, s. 378-411.
20. I. Kacandes, Are You in the Text? The 'Literary Performative' in Postmodernist Fiction, "Text and Performance Quarterly" 1993, t. 13, nr 2, s. 139-153. DOI
21. R. Lavoie, · K. Main,· C. King,· D. King, Virtual experience, real consequences: the potential negative emotional consequences of virtual reality gameplay, "Virtual Reality" 2021, nr 25, s. 69-81. DOI
22. U. Margolin, Uri Narrative 'You' Revisited "Language and Style" 1990, t. 23, z. 4, s. 425-446.
23. N. Montfort, Twisty Little Passages: An Approach to Interactive Fiction, MIT Press, Cambridge 2003. DOI
24. A. Morrissette, Narrative 'You' in Contemporary Literature, "Contemporary Literature Studies" 1965, t.2., z. 1, s. 1-24.
25. Narratologia transmedialna. Teorie, praktyki, wyzwania, red. K. Kaczmarczyk, Universitas, Kraków 2018.
26. A. Przybyszewska, O retoryce rozgrywania i dotyku oraz niektórych strategiach otwarcia na czytelnika w wybranych przykładach literatury nowomedialnej (rekonesans), "Teksty Drugie" 2016, nr 1, s. 169-188. DOI
27. A. Przybyszewska, Pisarz (i czytelnik) w laboratorium, czyli od twórczego pisania do twórczego programowania - przypadek Twine, "Zagadnienia Rodzajów Literackich" 2017 nr 1, s. 43-56.
28. M. Rembowska-Płuciennik, Narracyjne podwojenie jaźni, w: red. Z. Łapiński i A. Nasiłowska Projekt na daleką metę. Prace ofiarowane R. Nyczowi, IBL PAN, Warszawa 2016.
29. M. Rembowska-Płuciennik, hasło: Propriocepcja w: https://sensualnosc.bn.org.pl/pl/articles/propriocepcja-394/ (07.05.2021)
30. M. Rembowska-Płuciennik ,O przechodzeniu na ty… Narracja diadyczna wśród literackich reprezentacji świadomości bohatera, w: (W) sieci modernizmu. Historia literatury - poetyka - krytyka, pod red. A. Kluby i M. Rembowskiej-Płuciennik, IBL PAN, Warszawa 2017.
31. M. Rembowska-Płuciennik Second-person narration as joint action, "Language and Literature" 2018, t. 27, z. 3, s. 159-175. DOI
32. A. Richardson, The Poetics and Politics of Second Person Narrative, "Genre" 1991, t. 14, s. 309-330.
33. A. Richardson, Unnatural Voices: Extreme Narration in Modern and Contemporary Fiction, Ohio State University Press, Columbus 2006.
34. M.-L. Ryan, Narrative and Digitality: Learning to Think with the Medium, w: A Companion to Narrative Theory, red. J. Phelan and P. J. Rabinowitz, Blackwell, Malden 2005, s. 515-528. DOI
35. M.-L. Ryan, Introduction, w: Narrative across Media, pod red. M.-L. Ryan, London 2004.
36. A. Szczęsna Cyfrowa semiopoetyka, IBL PAN Wydawnictwo, Warszawa 2018
37. A. Zablocki, Inpatient. A Psychiatric Story an interactive novel on survival in the psych system http://www.inpatientgame.com/why.html (7.05.2021)
38. Second Person: Role-Playing and Story in Games and Playable Media, red. P. Harrigan, N. Wardrip-Fruin, MIT Press, Cambridge 2007.
39. J. Walker, Do You Think You're Part of This? Digital Texts and the Second Person Address, w: Cybertext Yearbook 2000, red. M. Eskelinen, R. Koskimaa, University of Jyväskylä, Saarijärvi 2001, s. 34-51.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

5

Strona pocz.:

295

Strona końc.:

312

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:238258 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2022.5.18

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; click here to follow the link

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Polska Cyfrowa, lata 2014-2020, Działanie 2.3 : Cyfrowa dostępność i użyteczność sektora publicznego; środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz współfinansowania krajowego z budżetu państwa

Dostęp:

Otwarty

Object collections:

Last modified:

14 wrz 2023

In our library since:

18 kwi 2023

Number of object content downloads / hits:

100

All available object's versions:

https://rcin.org.pl./publication/274519

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information