• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Film jako forma apokryficzna? O „Komunii”i „Bożym Ciele” – uwagi nie tylko filmoznawcze

Twórca:

Jazdon, Mikołaj ORCID ; Kaźmierczak, Marek ORCID

Data wydania/powstania:

2022

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Pamiętnik Literacki: Z. 1 (2022)

Wydawca:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury ; Streszcz. ang.

Bibliografia:

1. M. Adamczyk, Biblijno-apokryficzne narracje w literaturze staropolskiej do końca XVI wieku, Poznań 1980.
2. Apokryficzność (w) filozofii: nie/anty/pozaortodoksyjne dyskursy filozoficzne, red. M. Woźniczek, M. Perek, Częstochowa 2017.
3. A. Bielik-Robson, Erros. Mesjański witalizm i filozofia, Kraków 2012.
4. Dopiero uczę się polskiej widowni. Z Janem Komasą rozmawia Jakub Moryc, „Kino” 2019, nr 10, s. 34-37.
5. W. Faulstich, Estetyka filmu. Badania nad filmem science fiction „Wojna światów” (1953/1954) Byrona Haskina, tłum. M. Kasprzak, K. Kozłowski, przedm. i oprac. K. Kozłowski, Poznań 2017.
6. A. Helman, Problemy interpretacji dzieł filmowych, [w:] M. Czerwiński (red.), Interpretacja dzieła, Wrocław 1987.
7. M. Hendrykowski, Leksykon gatunków filmowych, Poznań-Wrocław 2001.
8. L. Kołakowski, Jezus ośmieszony. Esej apologetyczny i sceptyczny, tłum. D. Zańko, posłowie J.A. Kłoczowski OP, Kraków 2014.
9. R. Koschany, Zamiast interpretacji. Między doświadczeniem kinematograficznym a rozumieniem filmu, Poznań 2017.
10. M. Kunzler, Liturgia Kościoła, Poznań 1999.
11. A. Leder, Prześniona rewolucja. Ćwiczenia z logiki historycznej, Warszawa 2014.
12. Th.van Leeuwen, Introducing Social Semiotics, Abingdon 2005. DOI
13. M. Lis, Figury Chrystusa w „Dekalogu” Krzysztofa Kieślowskiego, Opole 2013.
14. M. Medecka, Apokryf rodzinny jako odmiana dwudziestowiecznej powieści historycznej, Lublin 2007.
15. M. Michalski, Antologia literatury patrystycznej, t. 1, Warszawa 1975.
16. B. Nicholas, Typy filmu dokumentalnego, przeł. M. Heberle, D. Rode [w:] Metody dokumentalne w filmie, red. D. Rode, M. Pieńkowski, Łódź 2013.
17. R. Nycz, Poetyka doświadczenia. Teoria – nowoczesność – literatura, Warszawa 2012.
18. M. Przylipiak, Poetyka kina dokumentalnego, Gdańsk 2000.
19. D. J. Slone, Theological Incorrectness. Why Religious People Believe What They Shouldn’t, Oxford University Press 2004. DOI
20. M. Starowieyski, Barwny świat apokryfów, Poznań 2006.
21. A. Szahaj, Granice anarchizmu interpretacyjnego, „Teksty Drugie” 1997, nr 6, s. 5-33.
22. E. Szybowicz, Apokryfy w polskiej prozie współczesnej, Poznań 2008.
23. J. Tischner, Filozofia dramatu. Wprowadzenie, Kraków 1998.
24. H. Vorgrimler, Nowy Leksykon Teologiczny, tłum. i oprac. T. Mieszkowski, P. Pachciarek, wstęp do wyd. pol. ks. prof. A.J. Skowronek, konsultacja naukowa o. prof. J. Salij OP, Warszawa 2005.
25. M. Woźniakiewicz-Dziadosz, Obrzeża formy powieściowej, Lublin 1998.
26. F. Zippel, Fiction across Media: Toward a Transmedial Concept of Fictionality, [w:] Storyworld across Media. Toward a Media Conscious Narratology, ed. by M.-L. Ryan, J.-N. Thon, Nebraska Press 2014.
Filmografia:
1. Umberto D., reż. V. de Sica, 1952.
2. Nazarin, reż. L. Buñuel, 1959.
3. Posada, reż. E. Olmi, 1961.
4. Czarny Piotruś, reż. M. Forman, 1963.
5. Miłość blondynki, reż. M. Forman, 1965.
6. Kes, reż. K. Loach, 1969.
7. Personel, reż. K. Kieślowski, 1975.
8. W imię..., reż. M. Szumowska, 2013.
9. Komunia, reż. A. Zamecka, 2016.
10. Kler, reż. W. Smarzowski, 2018.
11. Boże Ciało, reż. J. Komasa, 2019.
12. Tylko nie mów nikomu, reż. T. Sekielski, 2019.
13. Zabawa w chowanego, reż. T. Sekielski, 2020. DOI
Strony internetowe:
1. https://biblia.oblubienica.eu/interlinearny/index/book/1/chapter/6/verse/7/param/1/version/TR(3.03.2020).
2. http://biblia.oblubienica.eu/interlinearny/index/book/4/chapter/21/verse/2/param/1/version/TR(15.03.2020).
3. https://pisf.pl/box-office/ (15.03.2020).
4. https://www.musixmatch.com/lyrics/Булат-Окуджава/Молитва (28.02.2020).
5. https://nowynapis.eu/tygodnik/nr-36/artykul/sen-prowincjonalny-i-american-dream (14.06.2020)

Zeszyt:

1

Strona pocz.:

131

Strona końc.:

154

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/octet-stream

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:234321 ; 0031-0514 ; 10.18318/pl.2022.1.13

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, sygn. P.I.30 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol ; eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

24 kwi 2023

Data dodania obiektu:

30 mar 2022

Liczba pobrań / odtworzeń:

95

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/271411

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji