Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk
Internacjonalizmy są jednym ze środków wspierających ucznia podczas nauki języka obcego. Szczególnie ważną rolę odgrywają wówczas, gdy język docelowy w dużym stopniu różni się od języka wyjściowego, jak to jest np. w relacji polski – węgierski. Niniejszy artykuł prezentuje badanie, którego celem jest sprawdzenie, czy autorzy podręczników do nauki języków polskiego i węgierskiego jako obcych wykorzystują słownictwo internacjonalne po to, by ułatwić przyswajanie tychże języków. Kontrastywna analiza liczbowa inwentarzy podręczników pozwala nie tylko na przedstawienie i porównanie stopnia ich internacjonalizacji, ale także na refleksję na temat przyczyn zaobserwowanych różnic.
click here to follow the link ; oai:rcin.org.pl:232923
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Jan 12, 2022
Jan 12, 2022
117
https://rcin.org.pl./publication/269822
Król, Iwona
Siwek, Krzysztof (1982– )
Jaworska, Mariola
Zíbrt, Čeněk (1864–1932) Hynek, Alois (1842–1909)
Ossendowski, Ferdynand Antoni (1878–1945) Palola, Eino (1885–1951)
Korzeniowski, Józef (1797–1863) Volák, František Pravoslav (1829–1865) Pospišil, Jaroslav