Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Zmierzch edycji krytycznych?

Twórca:

Prussak, Maria ORCID

Data wydania/powstania:

2020

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Pamiętnik Literacki, Z. 4 (2020)

Wydawca:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

Streszcz. ang. ; Zadanie finansowane dzięki wsparciu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Bibliografia:

1. M. Antoniuk, Słowo raz obudzone. Poezja Czesława Miłosza: próby czytania. Kraków 2015.
2. Archiwa i bruliony pisarzy. Odkrywanie. Red. M. Prussak, P. Bem, Ł. Cybulski. Warszawa 2017.
3. P. Bem, Dlaczego polskie edytorstwo naukowe nie istnieje. „Teksty Drugie” 2016, nr 1, s. 151-168. DOI
4. P. Bem, Dynamika wariantu. Miłosz tekstologicznie. Warszawa 2017.
5. P. Bem, „Zachować intencję autora”. O szlachetnym kłamstwie w edytorstwie naukowym. „Tekstualia” 2017, nr 1, s.67-76.
6. M. Białoszewski, Pamiętnik z powstania warszawskiego. Przygot. ed. tomu A. Poprawa. Warszawa 2014.
7. P.-M. de Biasi, Genetyka tekstów. Przeł. F. Kwiatek, M. Prussak. Warszawa 2015.
8. W. Bruchnalski, Próba kanonu wydawniczego w zastosowaniu do zbiorowej edycji „Dzieł wszystkich” Mickiewicza. „Pamiętnik Literacki” t. 20 (1923), z. 1/4, s. 126-154.
9. J. Bryant, Płynny tekst. Teoria zmienności tekstów i edytorstwa w dobie książki i ekranu. Przeł. Ł. Cybulski. Warszawa 2020.
10. The Cambridge Companion to Textual Scholarship. Ed. N. Fraistat, J. Flanders. Cambridge, Mass., 2013.
11. T. Chachulski, Edytorstwo naukowe jako historia literatury i inne studia o poezji XVIII wieku. Warszawa 2019.
12. A. Chorowiczowa, Na marginesie nieznanych utworów Adama Asnyka. „Pamiętnik Literacki” t. 22/23 (1925/26), z. 1/4, s.504-514.
13. A. Chorowiczowa, O „Konfederatach barskich” Adama Mickiewicza. Warszawa 1922.
14. A. Chorowiczowa, Wydanie tekstów najnowszych w świetle niektórych publikacyj doby ostatniej. „Pamiętnik Literacki” t. 21 (1924/25), z. 1/4, s.386-396.
15. Ł. Cybulski, Krytyka tekstu na rozdrożach. Anglo-amerykańska teoria edytorstwa naukowego w drugiej połowie XX wieku. Warszawa 2017.
16. Devils and Angels. Textual Editing and Literary Theory. Ed. Ph. Cohen. Charlottesville, Va. – London 1991.
17. Electronic Text: Investigations in Method and Theory. Ed. K. Sutherland. Oxford 1997.
18. H. W. Gabler, The Text as Process and the Problem of Intentionality. „Text” 1987, nr 3.
19. Goethes „Iphigenie auf Tauris” in vierfacher Gestalt. Herausg. J. Baechtold. Freiburg im Breisgau – Tübingen 1883.
20. J. W. Goethe, Iphigenie auf Tauris. Ein Schauspiel. W: Schriften. T. 3. Leipzig 1787. DOI
21. R. Grześkowiak, Stary druk jako podstawa edycji krytycznej. Preliminaria. W zb.: Jak wydawać teksty dawne. Red. K. Borowiec, D. Masłej, T. Mika, D. Rojszczak-Robińska. Poznań 2017.
22. W. Kruszewski, Mickiewiczowski rękopis „No 38” raz jeszcze. „Sztuka Edycji” 2018, nr 1, s.7-15. DOI
23. R. Loth, Podstawowe pojęcia i problemy tekstologii i edytorstwa naukowego. Warszawa 2006.
24. J. J. McGann, A Critique of Modern Textual Criticism. Charlottesville, Va. – London 1992.
25. D. F. McKenzie, Bibliography and the Sociology of Text. Cambridge, Mass., 1999. DOI
26. A. Mickiewicz, 22. [Snuć miłość...]. W: Wiersze Adama Mickiewicza w podobiznach autografów. Cz. 2: 1830–1855. Oprac. Cz. Zgorzelski. Red. nauk. Z. Stefanowska, M. Kalinowska. Wrocław 1998, s. [93] (podobizna), s. 122 (transliteracja).
27. A. Mickiewicz, [Dans l’homme de Dieu...] / [W mężu Bożym...]. W: Prose artistique. Contes, essais, fragments / Proza artystyczna. Opowiadania, szkice, fragmenty. Wstęp, oprac. J. Pietrzak-Thébault. Warszawa 2013.
28. A. Mickiewicz, Dziadów część III. Oprac. edytorskie Z. Stefanowska, współpr. M. Prussak. [T. 1:] Podobizny autografów; [t. 2:] Transliteracje, komentarze. Warszawa 1998.
29. A. Mickiewicz, Pieśń pielgrzyma. W: Poezje. T. 1: Poezje rozmaite. (1817–1854). Wyd. przygot. S. Pigoń. Lwów 1929, s. 410.
30. A. Mickiewicz, [„Te rozkwitłe świeżo drzewa...”]. W: Dzieła wszystkie. T. 1, cz. 3: Wiersze. 1829–1855. Oprac. Cz. Zgorzelski. Wrocław 1981, s. 50.
31. A. Mickiewicz, „Te rozkwitłe świeżo drzewa...” W: Pisma. T. 1. Paryż–Leipzig 1861, s. 414.
32. La Naissance du texte. Ensemble réuni par L. Hay. Paris 1989.
33. C. Norwid, Vade-mecum. Transliteracja autografu. Oprac., wstęp M. Grabowski. Łódź 2018.
34. Od redakcji. W zb.: Jak wydawać teksty dawne. Red. K. Borowiec, D. Masłej, T. Mika, D. Rojszczak-Robińska. Poznań 2017.
35. S. Pigoń, Jakiego Mickiewicza znamy? Garść uwag o tekstach i autografach jego dzieł. „Przegląd Warszawski” 1922, nr 12 (wrzesień), s. 316.
36. S. Pigoń, Kilka uwag o wydaniach krytycznych nowszych tekstów literackich. „Pamiętnik Literacki” t. 32 (1935), z. 1/4, s. 190-198.
37. Pracownia Herberta. Studia nad procesem tekstotwórczym. Red. M. Antoniuk. Kraków 2017.
38. M. Prussak, Co mówią autografy „Romantyczności”? „Polska Sztuka Ludowa. Konteksty” 2017, nr 3, s.194-198.
39. M. Prussak, Niestabilny tekst „Pana Tadeusza”. „Przekładaniec” 2020, nr 41 [w druku].
40. M. Prussak, Od słowa do słowa. Na marginesach krytyki tekstu. Warszawa 2013.
41. Przed-tekstowy świat. Z literackich archiwów XIX i XX wieku. Red. M. Woźniak-Łabieniec. Łódź 2020.
42. Samuel Beckett. Digital Manuscript Project. Na stronie: https://www.beckettarchive.org/ (data dostępu: 12 IX 2020).
43. Z. Stefanowska, Dodatek krytyczny. W: A. Mickiewicz, Dzieła. T. 3: Dramaty. Oprac. Z. Stefanowska. Warszawa 1995.
44. P. Shillingsburg, From Gutenberg to Google. Electronic Representations of Literary Texts. Cambridge, Mass., 2006. DOI
45. J. Stillinger, Multiple Autorship and the Myth of Solitary Genius. Oxford 1991.
46. Text Editing, Print and the Digital World. Ed. M. Deegan, K. Sutherland. London – New York 2016.
47. M. Troszyński, Alchemia rękopisu. „Samuel Zborowski” Juliusza Słowackiego. Warszawa 2017.
48. Cz. Zgorzelski, Nad autografami Mickiewicza. „Pamiętnik Literacki” 1974, z. 3, s. 197-217.

Zeszyt:

4

Strona pocz.:

31

Strona końc.:

43

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/octet-stream

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:227646 ; 0031-0514 ; 10.18318/pl.2020.4.3

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, sygn. P.I.30 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol ; eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

25 kwi 2023

Data dodania obiektu:

28 paź 2021

Liczba pobrań / odtworzeń:

192

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/248655

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Nazwa wydania Data
Prussak M. - Zmierzch edycji krytycznych? 25 kwi 2023
×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji