21 cm ; Pol. text, eng. summary
1. D. Arasse, Ciało, wdzięk, wzniosłość, przeł. T. Stróżyński, w: Historia ciała, t. 1: Od renesansu do oświecenia, red. G. Vigarello, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2011, s. 381-439.
2. S. Banes, Terpsychora w tenisówkach. Taniec post-modern, przeł. A. Grabowski, J. Majewska, PWM, Kraków 2013.
3. E. Barba, Canoe z papieru. Traktat o Antropologii Teatru, przeł. L. Kolankiewicz, D. Wiergowska-Janke, Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław 2007.
4. J. Bauer, Empatia. Co potrafią lustrzane neurony, przeł. M. Guzowska-Dąbrowska, PWN, Warszawa 2008.
5. G. Deleuze, Logika wrażenia, przeł. M. Kędzierski, "Kwartalnik Artystyczny" 2005 nr 4 (48), s. 80-101.
6. S. Freud, Poza zasadą przyjemności, przeł. J. Prokopiuk, PWN, Warszawa 1997.
7. A. Friedberg, Wirtualne okno. Od Albertiego do Microsoftu, przeł. A. Rejniak-Majewska, M. Pabiś- Orzeszyna, Oficyna naukowa, Warszawa 2012.
8. S. Frydrysiak, Taniec w sprzężeniu nauk i technologii. Nowe perspektywy w badaniach tańca, Przypis, Instytut Muzyki i Tańca, Łódź-Warszawa 2017.
9. G. W. F. Hegel, Wykłady o estetyce. Wstęp do estetyki, przeł. J. Grabowski, A. Landman, PWN, Warszawa 1964.
10. W. Klimczyk, Wirus mobilizacji. Taniec a kształtowanie się nowoczesności (1455-1795), t. 1 i 2, UNIVERSITAS, Kraków 2015.
11. F. Nietzsche, Tako rzecze Zaratustra, przeł. W. Berent, Wydawnictwo TENET, Gdynia 1991.
12. F. Nietzsche, Narodziny tragedii albo Grecy i pesymizm, przeł. B. Baran, "Aletheia", Warszawa 2009.
13. F. Nietzsche, Zmierzch bożyszcz, czyli jak filozofuje się młotem, przeł. S. Wyrzykowski, Vis-à-vis/Etiuda, Kraków 2011.
14. N. Pellegrin, Ciało pospólstwa, pospolite zwyczaje ciała, przeł. T. Stróżyński, w: Historia ciała, t. 1: Od renesansu do oświecenia, red. G. Vigarello, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2011, s. 99-148.
15. J.-M. Pradier, Ciało widowiskowe. Etnoscenologia sztuk widowiskowych, przeł. K. Bierwiaczonek, PWN, Warszawa 2012.
16. G. Ryle, Knowing How and Knowing That, Proceedings of the Aristotelian Society, New Series, Vol. 46 (1945 - 1946), pp. 1-16.
17. M. Sheets-Johnstone, Ruch - podstawa realności świata, przeł. K. Zieliński, w: Strategie choreograficzne. Nowe perspektywy, red. T. Ciesielski, M. Bartosiak, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Instytut Muzyki i Tańca, Łódź-Warszawa 2017, s. 47-61.
18. Л. Д. Блок, Классический танец. История и современность., «Искусство», Москва 1987.
oai:rcin.org.pl:204264 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2020.2.14
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Creative Commons Attribution BY 4.0 license
Copyright-protected material. [CC BY 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY 4.0 license, full text available at: ; -
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Apr 11, 2023
Aug 2, 2021
694
https://rcin.org.pl./publication/240112
Edition name | Date |
---|---|
Nabokina A. - Po co taniec? | Apr 11, 2023 |
Cieszkowski, Marek
Buczyńska-Garewicz, Hanna
Szuman, Jan Nepomucen (1862– )
Lewkowicz, Jakub (1882–1910) Pietkiewicz, Zenon (1862–1932)