Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: W poszukiwaniu nowego spojrzenia. Proza Stanisławy Przybyszewskiej między awangardą a modernizmem wernakularnym

Twórca:

Świerkosz, Monika

Data wydania/powstania:

2018

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Pamiętnik Literacki, Z. 3 (2018)

Wydawca:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

Streszcz. ang. ; Zadanie finansowane przez Towarzystwo Literackie im. Adama Mickiewicza.

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. A. Araszkiewicz, Zapomniana rewolucja. Rozkwit kobiecego pisania w Dwudziestoleciu międzywojennym. Warszawa 2014.
2. A. Bojarska, Andrée Lynne. (Proza Stanisławy Przybyszewskiej). „Przegląd Humanistyczny” 1978, nr 11, s. 103-120.
3. M. Bratu Hansen, Masowe wytwarzanie doświadczenia zmysłowego. Klasyczne kino hollywoodzkie jako modernizm wernakularny. Przeł. Ł. Biskupski [i in.]. W zb.: Rekonfiguracje modernizmu. Nowoczesność i kultura popularna. Red. T. Majewski. Warszawa 2009.
4. P. Bürger, Teoria awangardy. Przeł. J. Kita-Huber. Kraków 2006.
5. U. Eco, Superman w literaturze masowej. Powieść popularna: między retoryką a ideologią. Przeł. J. Ugniewska. Warszawa 1996.
6. A. Giżycki, Awangarda wobec kina. Film w kręgu polskiej awangardy artystycznej Dwudziestolecia międzywojennego. Warszawa 1996.
7. E. Graczyk, Ćma. O Stanisławie Przybyszewskiej. Warszawa 1994.
8. K. Ingdahl, A Gnostic Tragedy. A Study in Stanisława Przybyszewska’s Aesthetics and Works. Stockholm 1997.
9. M. Janion, Pleśń i rdza. W zb.: Transgresje. T. 3: Osoby. Wybór, oprac., red. M. Janion, S. Rosiek. Gdańsk 1984.
10. K. Kłosińska, Kobieta autorka. W zb.: Ciało i tekst. Feminizm w literaturoznawstwie – antologia szkiców. Red. A. Nasiłowska. Warszawa 2001, s. 94-116.
11. K. Kolińska, Córka smutnego szatana. Warszawa 1993.
12. J. Kosicka, D. Gerould, A Life of Solitude. Stanisława Przybyszewska: a Biographical Study with Selected Letters. Evanstone, Ill., 1989 (wyd. 1: 1986).
13. S. Kracauer, Panny sklepowe idą do kina. Przeł. M. Karkowska. W zb.: Rekonfiguracje modernizmu. Nowoczesność i kultura popularna. Red. T. Majewski. Warszawa 2009.
14. J. Krajewska, „Jazgot niewieści” i „męskie kasztele”. Z dziejów sporu o literaturę kobiecą w Dwudziestoleciu międzywojennym. Poznań 2010.
15. J. Kurek, Jak się pisze scenariusz filmowy. „Ilustrowany Kurier Filmowy” 1928.
16. J. Kurek, O filmie „artystycznym” i „stosowanym”. W zb.: Walka o film artystyczny w międzywojennej Polsce. Red. M. Giżycki. Warszawa 1989, s. 138-140.
17. J. Kwiatkowski, Dwudziestolecie międzywojenne. Warszawa 2002.
18. L. Magnone, „Święty Charlie Chaplin”. Wpływ doświadczeń kinematograficznych na prozę Stanisławy Przybyszewskiej. W zb.: Wspólnota wyobrażona. Pisarki Europy Środkowej wobec problemów literackich, społecznych i politycznych lat 1914–1944/45. Red. G. Borkowska, I. Boruszkowska, K. Nadana-Sokołowska. Warszawa 2017, s. 331-358.
19. K. Nowosielski, Walenie do bram. W zb.: Transgresje, T. 3: Osoby. Wybór, oprac., red. M. Janion, S. Rosiek. Gdańsk 1984.
20. T. Peiper, Autonomia ekranu. W: Tędy. – Nowe usta. Kraków 1972.
21. H. Peyre, Co to jest klasycyzm? Przeł., posł. M. Żurowski. Warszawa 1982.
22. R. Przybylski, To jest klasycyzm. Warszawa 1978.
23. S. Przybyszewska, Cyrograf na własnej skórze i inne opowiadania. Gdańsk 2015.
24. S. Przybyszewska, Listy. Oprac., wstęp, przypisy T. Lewandowski. T. 1–3. Gdańsk 1978–1985.
25. A. Stern, Scenariusz – kronika serca. W: Wspomnienia z Atlantydy. Warszawa 1959.
26. P. Strożek, Charlie Chaplin – ikona awangardy. „Dialog” 2011, nr 9, s. 160-175.
27. M. Świerkosz, Literackie maszyny Franza Kafki i Stanisławy Przybyszewskiej („Mały Format” 2018, nr 1. Na stronie: http://malyformat.com/2018/01/literackie-maszyny-franza-kafki-stanislawy-przybyszewskiej/ (data dostępu: 24 VII 2018).
28. M. Świerko0sz, Stanisława Przybyszewska i nie-ludzka literatura. W: Arachne i Atena. Literatura, polityka i kobiecy klasycyzm. Kraków 2017.
29. J. Wamberg, Wejście w drugą naturę. Technologia we wczesnym modernizmie i sztuce awangardowej. W zb.: Superorganizm. Awangarda i doświadczenie przyrody (katalog wystawy). Red. A. Jach, P. Kurc-Maj. Łódź 2017.
30. A. Wójtowicz, Wśród „nowych możliwości”. Powieść awangardowa i film. W: Cogito i „sejsmograf podświadomości”. Proza Pierwszej Awangardy. Lublin 2010.

Zeszyt:

3

Strona pocz.:

35

Strona końc.:

50

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/octet-stream

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:138805 ; 0031-0514 ; 10.18318/pl.2018.3.3

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, sygn. P.I.30 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol ; eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2 paź 2020

Data dodania obiektu:

14 wrz 2020

Liczba pobrań / odtworzeń:

372

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/173322

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Nazwa wydania Data
Świerkosz M. - 2 paź 2020
×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji