Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: W poszukiwaniu nowego spojrzenia. Proza Stanisławy Przybyszewskiej między awangardą a modernizmem wernakularnym

Twórca:

Świerkosz, Monika

Data wydania/powstania:

2018

Typ zasobu:

Text

Inny tytuł:

Pamiętnik Literacki, Z. 3 (2018)

Wydawca:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

Abstract eng.

Typ obiektu:

Journal/Article

Bibliografia:

1. A. Araszkiewicz, Zapomniana rewolucja. Rozkwit kobiecego pisania w Dwudziestoleciu międzywojennym. Warszawa 2014.
2. A. Bojarska, Andrée Lynne. (Proza Stanisławy Przybyszewskiej). „Przegląd Humanistyczny” 1978, nr 11, s. 103-120.
3. M. Bratu Hansen, Masowe wytwarzanie doświadczenia zmysłowego. Klasyczne kino hollywoodzkie jako modernizm wernakularny. Przeł. Ł. Biskupski [i in.]. W zb.: Rekonfiguracje modernizmu. Nowoczesność i kultura popularna. Red. T. Majewski. Warszawa 2009.
4. P. Bürger, Teoria awangardy. Przeł. J. Kita-Huber. Kraków 2006.
5. U. Eco, Superman w literaturze masowej. Powieść popularna: między retoryką a ideologią. Przeł. J. Ugniewska. Warszawa 1996.
6. A. Giżycki, Awangarda wobec kina. Film w kręgu polskiej awangardy artystycznej Dwudziestolecia międzywojennego. Warszawa 1996.
7. E. Graczyk, Ćma. O Stanisławie Przybyszewskiej. Warszawa 1994.
8. K. Ingdahl, A Gnostic Tragedy. A Study in Stanisława Przybyszewska’s Aesthetics and Works. Stockholm 1997.
9. M. Janion, Pleśń i rdza. W zb.: Transgresje. T. 3: Osoby. Wybór, oprac., red. M. Janion, S. Rosiek. Gdańsk 1984.
10. K. Kłosińska, Kobieta autorka. W zb.: Ciało i tekst. Feminizm w literaturoznawstwie – antologia szkiców. Red. A. Nasiłowska. Warszawa 2001, s. 94-116.
11. K. Kolińska, Córka smutnego szatana. Warszawa 1993.
12. J. Kosicka, D. Gerould, A Life of Solitude. Stanisława Przybyszewska: a Biographical Study with Selected Letters. Evanstone, Ill., 1989 (wyd. 1: 1986).
13. S. Kracauer, Panny sklepowe idą do kina. Przeł. M. Karkowska. W zb.: Rekonfiguracje modernizmu. Nowoczesność i kultura popularna. Red. T. Majewski. Warszawa 2009.
14. J. Krajewska, „Jazgot niewieści” i „męskie kasztele”. Z dziejów sporu o literaturę kobiecą w Dwudziestoleciu międzywojennym. Poznań 2010.
15. J. Kurek, Jak się pisze scenariusz filmowy. „Ilustrowany Kurier Filmowy” 1928.
16. J. Kurek, O filmie „artystycznym” i „stosowanym”. W zb.: Walka o film artystyczny w międzywojennej Polsce. Red. M. Giżycki. Warszawa 1989, s. 138-140.
17. J. Kwiatkowski, Dwudziestolecie międzywojenne. Warszawa 2002.
18. L. Magnone, „Święty Charlie Chaplin”. Wpływ doświadczeń kinematograficznych na prozę Stanisławy Przybyszewskiej. W zb.: Wspólnota wyobrażona. Pisarki Europy Środkowej wobec problemów literackich, społecznych i politycznych lat 1914–1944/45. Red. G. Borkowska, I. Boruszkowska, K. Nadana-Sokołowska. Warszawa 2017, s. 331-358.
19. K. Nowosielski, Walenie do bram. W zb.: Transgresje, T. 3: Osoby. Wybór, oprac., red. M. Janion, S. Rosiek. Gdańsk 1984.
20. T. Peiper, Autonomia ekranu. W: Tędy. – Nowe usta. Kraków 1972.
21. H. Peyre, Co to jest klasycyzm? Przeł., posł. M. Żurowski. Warszawa 1982.
22. R. Przybylski, To jest klasycyzm. Warszawa 1978.
23. S. Przybyszewska, Cyrograf na własnej skórze i inne opowiadania. Gdańsk 2015.
24. S. Przybyszewska, Listy. Oprac., wstęp, przypisy T. Lewandowski. T. 1–3. Gdańsk 1978–1985.
25. A. Stern, Scenariusz – kronika serca. W: Wspomnienia z Atlantydy. Warszawa 1959.
26. P. Strożek, Charlie Chaplin – ikona awangardy. „Dialog” 2011, nr 9, s. 160-175.
27. M. Świerkosz, Literackie maszyny Franza Kafki i Stanisławy Przybyszewskiej („Mały Format” 2018, nr 1. Na stronie: http://malyformat.com/2018/01/literackie-maszyny-franza-kafki-stanislawy-przybyszewskiej/ (data dostępu: 24 VII 2018).
28. M. Świerko0sz, Stanisława Przybyszewska i nie-ludzka literatura. W: Arachne i Atena. Literatura, polityka i kobiecy klasycyzm. Kraków 2017.
29. J. Wamberg, Wejście w drugą naturę. Technologia we wczesnym modernizmie i sztuce awangardowej. W zb.: Superorganizm. Awangarda i doświadczenie przyrody (katalog wystawy). Red. A. Jach, P. Kurc-Maj. Łódź 2017.
30. A. Wójtowicz, Wśród „nowych możliwości”. Powieść awangardowa i film. W: Cogito i „sejsmograf podświadomości”. Proza Pierwszej Awangardy. Lublin 2010.

Zeszyt:

3

Strona pocz.:

35

Strona końc.:

50

Szczegółowy typ zasobu:

Article : original article

Format:

application/octet-stream

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:138805 ; 0031-0514 ; 10.18318/pl.2018.3.3

Źródło:

IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol ; eng

Prawa:

Rights Reserved - Free Access

Zasady wykorzystania:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitalizacja:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Lokalizacja oryginału:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Dostęp:

Open

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2 paź 2020

Data dodania obiektu:

14 wrz 2020

Liczba pobrań / odtworzeń:

384

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl./publication/173322

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Nazwa wydania Data
Świerkosz M. - 2 paź 2020
×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji