RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: W poszukiwaniu nowego spojrzenia. Proza Stanisławy Przybyszewskiej między awangardą a modernizmem wernakularnym

Creator:

Świerkosz, Monika

Date issued/created:

2018

Resource type:

Tekst

Subtitle:

Pamiętnik Literacki, Z. 3 (2018)

Publisher:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Place of publishing:

Warszawa

Description:

Streszcz. ang. ; Zadanie finansowane przez Towarzystwo Literackie im. Adama Mickiewicza.

Type of object:

Czasopismo/Artykuł

References:

1. A. Araszkiewicz, Zapomniana rewolucja. Rozkwit kobiecego pisania w Dwudziestoleciu międzywojennym. Warszawa 2014.
2. A. Bojarska, Andrée Lynne. (Proza Stanisławy Przybyszewskiej). „Przegląd Humanistyczny” 1978, nr 11, s. 103-120.
3. M. Bratu Hansen, Masowe wytwarzanie doświadczenia zmysłowego. Klasyczne kino hollywoodzkie jako modernizm wernakularny. Przeł. Ł. Biskupski [i in.]. W zb.: Rekonfiguracje modernizmu. Nowoczesność i kultura popularna. Red. T. Majewski. Warszawa 2009.
4. P. Bürger, Teoria awangardy. Przeł. J. Kita-Huber. Kraków 2006.
5. U. Eco, Superman w literaturze masowej. Powieść popularna: między retoryką a ideologią. Przeł. J. Ugniewska. Warszawa 1996.
6. A. Giżycki, Awangarda wobec kina. Film w kręgu polskiej awangardy artystycznej Dwudziestolecia międzywojennego. Warszawa 1996.
7. E. Graczyk, Ćma. O Stanisławie Przybyszewskiej. Warszawa 1994.
8. K. Ingdahl, A Gnostic Tragedy. A Study in Stanisława Przybyszewska’s Aesthetics and Works. Stockholm 1997.
9. M. Janion, Pleśń i rdza. W zb.: Transgresje. T. 3: Osoby. Wybór, oprac., red. M. Janion, S. Rosiek. Gdańsk 1984.
10. K. Kłosińska, Kobieta autorka. W zb.: Ciało i tekst. Feminizm w literaturoznawstwie – antologia szkiców. Red. A. Nasiłowska. Warszawa 2001, s. 94-116.
11. K. Kolińska, Córka smutnego szatana. Warszawa 1993.
12. J. Kosicka, D. Gerould, A Life of Solitude. Stanisława Przybyszewska: a Biographical Study with Selected Letters. Evanstone, Ill., 1989 (wyd. 1: 1986).
13. S. Kracauer, Panny sklepowe idą do kina. Przeł. M. Karkowska. W zb.: Rekonfiguracje modernizmu. Nowoczesność i kultura popularna. Red. T. Majewski. Warszawa 2009.
14. J. Krajewska, „Jazgot niewieści” i „męskie kasztele”. Z dziejów sporu o literaturę kobiecą w Dwudziestoleciu międzywojennym. Poznań 2010.
15. J. Kurek, Jak się pisze scenariusz filmowy. „Ilustrowany Kurier Filmowy” 1928.
16. J. Kurek, O filmie „artystycznym” i „stosowanym”. W zb.: Walka o film artystyczny w międzywojennej Polsce. Red. M. Giżycki. Warszawa 1989, s. 138-140.
17. J. Kwiatkowski, Dwudziestolecie międzywojenne. Warszawa 2002.
18. L. Magnone, „Święty Charlie Chaplin”. Wpływ doświadczeń kinematograficznych na prozę Stanisławy Przybyszewskiej. W zb.: Wspólnota wyobrażona. Pisarki Europy Środkowej wobec problemów literackich, społecznych i politycznych lat 1914–1944/45. Red. G. Borkowska, I. Boruszkowska, K. Nadana-Sokołowska. Warszawa 2017, s. 331-358.
19. K. Nowosielski, Walenie do bram. W zb.: Transgresje, T. 3: Osoby. Wybór, oprac., red. M. Janion, S. Rosiek. Gdańsk 1984.
20. T. Peiper, Autonomia ekranu. W: Tędy. – Nowe usta. Kraków 1972.
21. H. Peyre, Co to jest klasycyzm? Przeł., posł. M. Żurowski. Warszawa 1982.
22. R. Przybylski, To jest klasycyzm. Warszawa 1978.
23. S. Przybyszewska, Cyrograf na własnej skórze i inne opowiadania. Gdańsk 2015.
24. S. Przybyszewska, Listy. Oprac., wstęp, przypisy T. Lewandowski. T. 1–3. Gdańsk 1978–1985.
25. A. Stern, Scenariusz – kronika serca. W: Wspomnienia z Atlantydy. Warszawa 1959.
26. P. Strożek, Charlie Chaplin – ikona awangardy. „Dialog” 2011, nr 9, s. 160-175.
27. M. Świerkosz, Literackie maszyny Franza Kafki i Stanisławy Przybyszewskiej („Mały Format” 2018, nr 1. Na stronie: http://malyformat.com/2018/01/literackie-maszyny-franza-kafki-stanislawy-przybyszewskiej/ (data dostępu: 24 VII 2018).
28. M. Świerko0sz, Stanisława Przybyszewska i nie-ludzka literatura. W: Arachne i Atena. Literatura, polityka i kobiecy klasycyzm. Kraków 2017.
29. J. Wamberg, Wejście w drugą naturę. Technologia we wczesnym modernizmie i sztuce awangardowej. W zb.: Superorganizm. Awangarda i doświadczenie przyrody (katalog wystawy). Red. A. Jach, P. Kurc-Maj. Łódź 2017.
30. A. Wójtowicz, Wśród „nowych możliwości”. Powieść awangardowa i film. W: Cogito i „sejsmograf podświadomości”. Proza Pierwszej Awangardy. Lublin 2010.

Issue:

3

Start page:

35

End page:

50

Detailed Resource Type:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/octet-stream

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:138805 ; 0031-0514 ; 10.18318/pl.2018.3.3

Source:

IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, sygn. P.I.30 ; click here to follow the link

Language:

pol ; eng

Rights:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitizing institution:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Access:

Otwarty

Object collections:

Last modified:

Oct 2, 2020

In our library since:

Sep 14, 2020

Number of object content downloads / hits:

384

All available object's versions:

https://rcin.org.pl./publication/173322

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Edition name Date
Świerkosz M. - Oct 2, 2020
×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information