Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Pamiętnik Literacki, Z. 3 (2019)
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Streszcz. ang. ; Zadanie finansowane przez Towarzystwo Literackie im. Adama Mickiewicza.
1. Antologia nowej liryki francuskiej. Wybór, wstęp A. L. Czerny. Lwów–Warszawa–Kraków 1925.
2. Antologia polskiego futuryzmu i Nowej Sztuki. Wstęp, koment. Z. Jarosiński. Wybór i przygotowanie tekstów H. Zaworska. BN I 230. Wrocław 1978.
3. H. Bartnicka-Górska, J. Szczepińska-Tramer, W poszukiwaniu światła, kształtu i barw. Artyści polscy wystawiający na Salonach paryskich w latach 1884–1960. Warszawa 2005.
4. „Bo Ty jesteś moje fatum”. Listy Stanisławy Wysockiej do Emila Zegadłowicza 1924–1935. Wstęp, oprac. tekstu, przypisy M. Wójcik. Kielce 2008.
5. Brzask epoki. W walce o nową sztukę. T. 1: 1917–1919. Przedm. J. Hulewicz. Poznań 1920.
6. J. D. [J. Drobnik], Z powodu wystawy Buntu i Formistów. Kilka uwag o nowym kierunku sztuki w ogóle. „Kurier Poznański” 1919, nr 298, s. 1–2.
7. L. Delap, The Feminist Avant-Garde: Transatlantic Encounters of the Early Twentieth Century. Cambridge – New York 2007.
8. D. Domarańczyk, „Ster” – pierwsze w Polsce radykalne czasopismo feministyczne przełomu XIX i XX wieku. „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2014, nr 1, s. 186-209.
9. J. Flach, Kijów w czasie wojny. „Goniec Krakowski” 1920, nr 126, s. 2–3.
10. E. A. Frost, Feminist Avant-Garde in American Poetry. Iowa City 2003.
11. G. Gazda, Futuryzm w Polsce. Wrocław 1974.
12. I. Grabowski, Najnowsze prądy w literaturze europejskiej. „Świat” 1909, nry 40–41.
13. J. M. Harding, Cutting Performances. Collage Events, Feminist Artists, and the American Avant-Garde. Ann Arbor 2010.
https://doi.org/10.3998/mpub.359575
14. Z. Jarosiński, wstęp w: Antologia polskiego futuryzmu i Nowej Sztuki. Wstęp, koment. Z. Jarosiński. Wybór i przygotowanie tekstów H. Zaworska. BN I 230. Wrocław 1978.
15. B. Jasieński, Do narodu polskiego. Manifest w sprawie natychmiastowej futuryzacji życia. W: Utwory poetyckie, manifesty, szkice. Oprac. E. Balcerzan. BN I 211. Wrocław 1972.
16. B. Jasieński, Nogi Izoldy Morgan i inne utwory. Wybór, wstęp G. Lasota. Warszawa 1966.
17. B. Jasieński, Teatr w Krakowie. „Kurier Lwowski” 1924, nr 3.
18. K. Jaworski, Niechciani futuryści – warszawska awangarda literacka Dwudziestolecia międzywojennego. W zb.: Między retoryką manifestów a nowoczesnością. Literatura – sztuka – film. Red. K. Jaworski, P. Rosiński. Kielce 2011.
19. T. Kireńczuk, Od sztuki w działaniu do działania w sztuce. Filippo Tommaso Marinetti i teatr włoskich futurystów. Kraków 2008.
20. D. Kosiński, Wygnane z Krakowa (W. Siemaszkowa, I. Solska, S. Wysocka). W zb.: Krakowskie rodowody teatralne. Materiały z sesji naukowej „Z Krakowa w świat”, 22–24 X 1993. Red. J. Michalik. Kraków 1994, s. 75-79.
21. A. Kowalczykowa, Programy i spory literackie w Dwudziestoleciu 1918–1939. Wyd. 2, rozszerz. Warszawa 1981.
22. A. Lam, Awangarda poetycka. Programy lat 1917–1923. Kraków 1969.
23. A. Lange, A. Tom, Panteon literatury wszechświatowej. Italia. Warszawa 1921.
24. A. Limprechtówna, Franek z Pragi (zwycięzca). Warszawa 1927.
25. A. Limprechtówna, Gwiazda w kałuży. Warszawa 1927.
26. A. Limprechtówna, O prostytucji w małżeństwie. „Ster” 1907, z. 1/2.
27. A. Limprechtówna, Posłannictwo Jasia. Warszawa 1925.
28. A. Limprechtówna, Własną drogą. Warszawa 1914.
29. A. Limprechtówna, Za późno, Idylla, Wyzwolona, Wikta, Izmael, Dwa listy. Warszawa 1900.
30. M. Marcus, R. Hemus, Women of the Avant-Garde 1920–1940. Ed. M. J. Holm, K. Degel, J. Rank. Transl. J. Manley. Humlebæk 2012.
31. F. T. Marinetti, Akt założycielski i manifest futuryzmu. Przeł. M. Czerwiński. W zb.: Artyści o sztuce. Od van Gogha do Picassa. Wybór, oprac. E. Grabska, H. Morawska. Warszawa 1969, s. 140-145.
32. J. Migowa, Jak Ewcia została futurystką? „Goniec Krakowski” 1921, nr z 31 VIII, s. 5.
33. J. Migowa, Nasi futuryści. „Ilustrowany Kurier Codzienny” 1922, nr z 21 V, s. 5.
34. J. Migowa, Wizje elektryczne. Wieczór autorski Tytusa Czyżewskiego. „Goniec Krakowski” 1920, nr z 22 IV, s. 5.
35. A. Mrozik, Akuszerki transformacji. Kobiety, literatura i władza w Polsce po 1989 roku. Warszawa 2012.
36. „Nuż w bżuhu. 2 jednodńuwka futurystuw”, s. 2. Wydanie nadzwyczajne. Kraków–Warszawa 1921 (listopad). Na stronie: https://polona.pl/item/nuz-w-bzuhu-2-jednodnuwka-futurystuw-wydane-nadzwyczajne-krakuw-warszawa-listopad,NDE4Mjkw/1/#info:metadata (data dostępu: 11 VII 2019).
37. Z. Ordyńska, To już prawie sto lat. Pamiętnik aktorki. Wrocław 1970.
38. Orsyd [pseud.] A. Limprechtówna [nazw.], Futuryzm. „Echo Literacko-Artystyczne” 1914, nr 1.
39. J. Osbergerówna, Kronika warszawska. „Kurier Poznański” 1921, nr z 17 II, s. 2–3.
40. T. Peiper, Droga rymu. W: Tędy. Nowe usta. Przedm., koment. S. Jaworski. Oprac., red. T. Podoska. Kraków 1972.
41. T. Peiper, Niedziela. W: Poematy i utwory teatralne. Przedm., oprac. tekstów, koment. A. K. Waśkiewicz. Utwory Z dróg wojennych oprac., koment. S. Jaworski. Kraków 1979.
42. A. Pekaniec, Na scenie: życia, teatru, pisma. O Zofii Ordyńskiej. W: Krakowski szlak kobiet. Przewodniczka po Krakowie emancypantek. T. 4. Red. E. Furgał. Kraków 2012.
43. M. Poprzęcka, Uczta bogiń. Kobiety, sztuka i życie. Warszawa 2012.
44. G. Ritz, Nić w labiryncie pożądania. Gender i płeć w literaturze polskiej od romantyzmu do postmodernizmu. Przeł. B. Drąg, A. Kopacki, M. Łukasiewicz. Warszawa 2002.
45. Romowicz Julia. Hasło w: Słownik biograficzny teatru polskiego 1765–1965. Warszawa 1973.
46. Ruch artystyczny w Poznaniu. „Goniec Krakowski” 1920, nr 11, s. 5.
47. B. Rychter-Janowska, Mój dziennik 1912–1950. Wstęp, oprac. J. Różalska. Warszawa 2016.
48. M. Sławińska, Kilka słów o futuryzmie. [Cz. 1]. „Kłosy Ukraińskie” 1914, nr 2, s. 8.
49. M. Sławińska, Kilka słów o futuryzmie. [Cz. 2]. „Kłosy Ukraińskie” 1914, nr 3/4, s. 16.
50. A. K. Waśkiewicz, W kręgu futuryzmu i awangardy. Studia i szkice. Wrocław 2003.
51. Wiadomości miejscowe. „Kurier Poznański” 1919, nr 295, s. 3.
52. Z. Wilski, Stanisława Wysocka. Warszawa 1965.
53. Wykłady w Domu Artystów [prasowy anons](pl. św. Ducha).[prasowy anons]. „Goniec Krakowski” 1919, nr 312, s. 2.
54. S. Wysocka, Teatr przyszłości. Wstęp, oprac. Z. Wilski. Warszawa 1973.
55. A. Zawiszewska, Między Młodą Polską, Skamandrem i Awangardą. Kobiety piszące wiersze w Dwudziestoleciu międzywojennym. Szczecin 2014.
56. W. Zbigniew, Wielka tragiczka. Kraków 1982.
oai:rcin.org.pl:137540 ; 0031-0514 ; 10.18318/pl.2019.3.1
IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, sygn. P.I.30 ; kliknij tutaj, żeby przejść
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
1 lip 2024
2 wrz 2020
405
https://rcin.org.pl./publication/171587
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Boruszkowska I. - Akuszerki awangardy: kobiety a początki nowej sztuki | 1 lip 2024 |
Boruszkowska, Iwona
Boruszkowska, Iwona
Boruszkowska, Iwona Wójtowicz, Aleksander