Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Wyszukiwanie zaawansowane
Pamiętnik Literacki, Z. 1 (2004)
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Zadanie finansowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu Działalność upowszechniająca naukę 2016-2018: "Pamiętnik Literacki" – zwiększenie potencjału naukowego, poziomu umiędzynarodowienia i stopnia oddziaływania pisma przez efektywne upowszechnianie w Internecie ; Streszcz. ang.
1. M. A. Allévy-Viala, Inscenizacja romantyczna we Francji. Przeł. W. Natanson. Warszawa 1958.
2. A. Borkowska-Rychlewska, Przepych i przestroga. Wokół warszawskiej premiery „Roberta Diabła” Meyerbeera w 1837. „Pamiętnik Teatralny” 2003, nr 3/4, s. 23-45.
3. L. Czapiński, Zakochany diabeł, czyli infernum z ludzką twarzą. W: W kręgu operowych mitów. Kraków 2003.
4. S. Durski, Dramatopisarstwo Ludwika Adama Dmuszewskiego. Wrocław 1968.
5. Encyklopedia powszechna S. Orgelbranda. T. 12. Warszawa 1902.
6. A. Gier, „Et quoi! Ton coeur hésite entre nous deux?". „Robert le diable" unddas Melodram. W zb.: Giacomo Meyerbeer - Musik als Welterfahrung. Heinz Becker zum 70. Geburtstag. Ricordi 1995.
7. S. Goszczyński, Dziennik Sprawy Bożej. Wstęp, oprac. Z. Sudolski. T. 1. Warszawa 1984.
8. S. Goszczyński, Przedmowa tłumacza. W: Robert Diabeł. Dramat Ernesta Raupacha. Przełożony na język polski przez Seweryna Goszczyńskiego. Warszawa 1867.
9. J. Got, Repertuar teatru w Krakowie 1781-1843. Warszawa 1969.
10. J. Got, E. Orzechowski, Repertuar teatru krakowskiego 1845-1865. Cz. 1: Teatr polski. Warszawa 1874.
11. C. Join-Diéterle, „Robert le Diable" - le premier opéra romantique. „Romantisme” t. 28/29 (1980), s. 147-166.
12. A. Kowalczykowa, Bywanie w teatrze a dramatopisarstwo. W: Dramat i teatr romantyczny. Warszawa 1997.
13. T. Miciński, Słowacki i Calderon w „Księciu Niezłomnym ”. W: Do źródeł duszy polskiej. Lwów 1906.
14. E. Nowicka, „Der Freischütz” i „Wolny strzelec". (O polskim przekładzie libretta opery C. M. Webera). W zb.: Między oświeceniem i romantyzmem. Kultura polska około 1800 roku. Red. J. Z. Lichański, B. Schultze, H. Rothe. Warszawa 1997.
15. E. Nowicka, Omamienie — cudowność - afekt. Dramat w kręgu dziewiętnastowiecznych wyobrażeń i pojęć. Poznań 2003.
16. Z. Raszewski, Krótka historia teatru polskiego. Warszawa 1990.
17. D. Ratajczakowa, Przestrzeń w dramacie i dramat w przestrzeni teatru. Poznań 1985.
18. E. Raupach, Robert der Teufel. Romantisches Schauspiel in fiinf Aufziigen. W: Dramatische Werke. T. 1. Hamburg 1835.
19. Robert Diabeł. Wielka opera w pięciu aktach. Poezja PP. Scribe i C. Delavigne. Muzyka Meyerbeera. Tłumaczenie trzech pierwszych aktów L. A. Dmuszewskiego, dwóch ostatnich J. S. Jasińskiego. Warszawa 1838.
20. E. Scribe, Robert le diable. W: Théâtre de Eugène Scribe de l’Académie Française. T. 4: Opéras. Paris 1856.
21. S. Z. Sierpiński, Robert Diabeł. Powieść historyczna krajowa. Warszawa 1842.
22. S. Z. Sierpiński, Robert Diabeł. Powieść historyczna krajowa. W: Nowy gabinet powieści. T. 2. Warszawa 1840-1842.
23. I. Sławińska, Przywołanie przestrzeni w dramacie Słowackiego „Zawisza Czarny". W zb.: Juliusz Słowacki. W 150-lecie urodzin. Red. M. Bizan, Z. Lewinówna. Warszawa 1959, s. 283-299.
24. I. Sławińska, Wizja teatralna poety jako problem badawczy. W: Odczytywanie dramatu. Warszawa 1988.
25. Słownik biograficzny teatru polskiego 1765-1965. Warszawa 1973.
26. D. Sosnowska, Seweryn Goszczyński: biografia duchowa. Wrocław 2000.
27. Z. Stefanowska, O dantejskości trzeciej części „Dziadów". W: Próba zdrowego rozumu. Studia o Mickiewiczu. Warszawa 2001.
28. W. Szturc, Faust Goethego. Ku antropologii romantycznej. Kraków 1995.
29. A. Ubersfeld, Czytanie teatru I. Przeł. J. Żurowska. Warszawa 2002.
30. J. S. Witkiewicz, Leksykon operowy. Warszawa 2000.
31. A. Witkowska, Towiańczycy. Warszawa 1989.
32. J. Ziomek, Projekt wykonawcy w dziele literackim a problemy genologiczne. W: Powinowactwa literatury. Warszawa 1980.
oai:rcin.org.pl:119639 ; 0031-0514
IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, sygn. P.I.30 ; kliknij tutaj, żeby przejść
Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego ; Działalność upowszechniająca naukę (DUN)
2 paź 2020
31 mar 2020
150
https://rcin.org.pl./publication/112711
Reimann-Czajkowska, Aleksandra
Schikaneder, Emanuel (1751–1812) Mozart, Wolfgang Amadeus (1756–1791)
Borkowska-Rychlewska, Alina
Borkowska-Rychlewska, Alina
Reglińska-Jemioł, Anna
Janicka, Anna
Ogiński, Michał Kazimierz (1730–1800) Young, Edward (1683–1765) Ogiński, Michał Kleofas (1765–1833)