Pamiętnik Literacki Z. 1 (2006)
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
1. Antologia zagranicznej komparatystyki literackiej. Red.H. Janaszek-Ivanickova. Warszawa 1997.
2. W. Berent, Fachowiec. Warszawa 1955.
3. W. Berent, Opowieści biograficzne. Wstęp, oprac. tekstu, dodatek krytyczny: W. Bolecki. Kraków 2000.
4. W. Berent, Ozimina. Oprac. M. Głowiński. Wrocław 1974. BN I 213.
5. W. Berent, Pisma rozproszone. Listy. Wstęp, oprac. tekstu, dodatek krytyczny R. Nycz. Fragment wstępu dotyczący Idei w ruchu rewolucyjnym i Onegdaj oraz oprac. tekstu ikomentarze do tych szkiców: W. Bolecki. Kraków 1992.
6. W. Berent, Próchno. Oprac. J. Paszek. Wrocław 1979. BN I 234.
7. W. Berent, Żywe kamienie. Oprac. M. Popiel. Wrocław 1992. BN I 280.
8. T. Bocheński, Kompozycje muzyczne Witkacego. "Teksty Drugie" 2000, nr 4, s. 159-166.
9. W. Bolecki, Historia i biografia. „Opowieści bigraficzne" WacławaBerenta. Wrocław 1978.
10. W. Bolecki, Poetycki model prozy w Dwudziestoleciu międzywojennym. Wyd. 2, popr. i uzup. Kraków 1996.
11. W. Bolecki, "Principium individuationis". Motywynietzscheańskie w twórczości Bruno Schulza. „Teksty Drugie” 2003, nr 5, s. 17-33.
12. W. Brydak, O muzyczności. „Dialog” 1978, nr 1, s. 86-95.
13. J. Chomiński, K. Wilkowska-Chomińska, Historia muzyki. Cz. 1. Warszawa 1990.
14. M. Cieśla-Korytowska, Romantyczne przechadzki pograniczem. Kraków 2004.
15. A. Einstein, Muzyka w epoce romantyzmu. Przeł. M. i S. Jarocińscy. Kraków 1965.
16. W. Feldman, Rybałta-Berenta - opowieść. „Nowa Reforma” 1919, nr 352/353.
17. M. Głowiński, Literackość muzyki - muzyczność literatury. W zb.: Muzyka w literaturze. Antologia polskich studiów powojennych. Red. A. Hejmej. Kraków 2002.
18. M. Głowiński, Powieść młodopolska. Studium z poetyki historycznej. Kraków 1997.
19. A. Hejmej, Muzyczność dzieła literackiego. Wrocław 2001.
20. J. Iwaszkiewicz, Karol Szymanowski a literatura. W: Pisma muzyczne. Warszawa 1983.
21. Z. Jachimecki, Wagner. Kraków 1973.
22. J. James, Muzyka sfer. O muzyce, nauce i naturalnym porządku wszechświata. Przeł. M. Godyń. Kraków 1996.
23. A. Jarzębska, Spór o piękno muzyki. Wprowadzenie do kultury nuzycznej XX wieku. Wrocław 2004.
24. M. Kapelański, Strojenie instrumentów metodologicznych: ku analizie interdyscyplinarnego tekstu o pejzażu dźwiękowym. „Teksty Drugie” 2000, nr 4, s. 37-56.
25. M. Kapelański, Śladami wyobraźni kosmologicznej: metafora i ezoteryka w R. Murraya Scha-ferapismach o "pejzażu dźwiękowym". „Sztuka i Filozofia” nr 26 (2005), s. 186-205.
26. T. Kępiński, Witold Gombrowicz i świat jego młodości. Kraków 1974.
27. P. Kierzek, Muzyka w „Żywych kamieniach" Wacława Berenta. Kraków 2004.
28. K. Kłosińska, Fortepian. Muzyka w "Przedpieklu" Gabrieli Zapolskiej. „Pamiętnik Literacki” 1999, z. 2. Przedruk w: Ciało, pożądanie, ubranie. O wczesnych powieściach Gabrieli Zapolskiej. Kraków 1999.
29. S. Kolbuszewski, „Żywe kamienie". Opowieść o duszach tułaczych. W: Romantyzm i modernizm. Studia o literaturze i kulturze. Katowice 1959.
30. B. Leśmian, U źródeł rytmu. W: Szkice literackie. Wstęp, oprac. J. Trznadel. Warszawa 1959.
31. K. Lipka, Słyszalny krajobraz. Warszawa 2004.
32. L. Ludorowski, Analiza muzyczności utworu literackiego. W zb.: Studia z literatury polskiej i obcej. Red. L. Ludorowski. Lublin 1988, s. 15-36.
33. L. Ludorowski, Sztuka opowiadania w „Ogniem i mieczem" Henryka Sienkiewicza. Warszawa-Poznań 1977.
34. T. Makowiecki, Poezja a muzyka. W zb.: Muzyka w literaturze. Antologia polskich studiów powojennych. Red. A. Hejmej. Kraków 2002.
35. A. Matracka-Kościelny, Komponowanie dźwiękiem i słowem w twórczości Jarosława Iwaszkiewicza. W zb.: Muzyka w literaturze. Antologia polskich studiów powojennych. Red. A. Hejmej. Kraków 2002.
36. B. Matusiak, Hildegarda z Bingen. Teologia muzyki. Kraków 2003.
37. P. Millati, Gombrowicz wobec sztuki. Gdańsk 2002.
38. Muzyka w literaturze. Antologia polskich studiów powojennych. Red. A. Hejmej. Kraków 2002.
39. R. Nycz, Homo irrequietus. Nietzscheanizm w twórczości Wacława Berenta. W: Język modernizmu. Prolegomena historycznoliterackie. Wyd. 2. Wrocław 2002.
40. R. Nycz, Oko i dłoń. Próba interpretacji dzieła Leopolda Buczkowskiego. „Teksty” 1977, nr 3, s. 34-49.
41. J. Opalski,Muzyka w literaturze międzywojennej. (Próba systematyzacji). W: Chopin i Szymanowski wliteraturze dwudziestolecia międzywojennego. Warszawa 1980.
42. J. Paszek, Aluzje plastyczne w „Próchnie " Berenta. „Ruch Literacki” 1979, z. 2, s. 89-101.
43. M. Podraza-Kwiatkowska, Przełomowe znaczenie literatury Młodej Polski. W: Somnambulicy - dekadenci - herosi. Studia i eseje o literaturze Młodej Polski. Kraków 1985.
44. M. Podraza-Kwiatkowska, Symbolizm i symbolika w poezji Młodej Polski.Wyd. 3, popr. Kraków 2001.
45. Pogranicza i korespondencje sztuk. Red. T. Cieślikowska, J. Sławiński. Wrocław 1980.
46. L. Polony, Modernizm i muzyka Karłowicza. W: W kręgu muzycznejwyobraźni. Kraków 1980.
47. M. Popiel, Oblicza wzniosłości. Estetyka powieści młodopolskiej. Wyd. 2. Kraków 2003.
48. E. Porębowicz, O „Żywych kamieniach" Berenta. „Tygodnik Ilustrowany” 1919, nr 35. Przedruk w: Studia literackie. Kraków 1951.
49. W. Poźniak, Muzyka fortepianowa po Chopinie. W zb.: Z dziejów polskiej kultury muzycznej. T. 2. Red. Z. M. Szweykowski. Kraków 1958, s. 510-552.
50. H. Remak, Comparative Literature, Its Definition and Function. W zb.: Comparative Literature: Method and Perspective. Ed. N. P. Stallknecht, H. Frenz. Southern Illinois University Press, 1961.
51. A. Rutkowska, Nauczanie muzyki w Warszawie w drugiej połowie XIX w. (18611918). W zb.: Kultura muzyczna Warszawy drugiej połowy XIX wieku. Red. naukowy A. Spóz. Warszawa 1980, 17-33.
52. E. Rybicka, Modernizowanie miasta. Zarys problematyki urbanistycznej w nowoczesnej literaturze polskiej. Kraków 2003.
53. B. Schaeffer, Dzieje muzyki. Warszawa 1983.
54. A. Schopenhauer, Świat jako wola i przedstawienie. Przeł., wstęp, komentarz J. Garewicz. T. 1. Warszawa 1994.
55. J. Skarbowski, Serdeczne związki poezji i muzyki. „Poezja” 1980, nr 3, s. 3.
56. J. Skarbowski, Stefan Żeromski- mistrz literackiego opisu muzyki. W: Literatura - muzyka. Zbliżenia i dialogi. Warszawa 1981, s. 59-75.
57. J. Sławiński, Dialog. Hasło w: M. Głowiński, T. Kostkiewiczowa, A. Okopień-Sławińska, J. Sławiński, Słownik terminów literackich. Wyd. 3, poszerz. i popr. Wrocław 1998, s. 98.
58. J. Sławiński, Opis w dziewiętnastowiecznej literaturze polskiej: ujęcie encyklopedyczne.(1986). W: Próby teoretycznoliterackie. Kraków 2002.59. A. Sobieska, Rytm jako światopogląd - motywy muzyczne w poetyckiej filozofii Leśmiana. W: Twórczość Leśmiana w kręgu filozoficznej myśli symbolizmu rosyjskiego. Kraków 2005.
59. A. Sobieska, Rytm jako światopogląd - motywy muzyczne w poetyckiej filozofii Leśmiana. W: Twórczość Leśmiana w kręgu filozoficznej myśli symbolizmu rosyjskiego. Kraków 2005.
60. M. Sükösd, Wariacje na temat powieści. Przeł. A. Sieroszewski. Warszawa 1975.
61. M. Szewczyk-Skoczylas, Piśmiennictwo polskie o Wagnerze. W: Ryszard Wagner a polska kultura muzyczna. Katowice 1964.
62. T. Szulc, Muzyka w dziele literackim. Warszawa 1937.
63. T. Świętosławska, Sienkiewiczowska wizja dwóch kultur w „ Quo vadis? " (Preludium i crescendo). W zb.: Powieść polska XIX wieku. Red. L. Ludorowski. Lublin 1992, s. 177-190.
64. S. Tomaszewski, Miasto. Hasło w: Słownik literatury XIX wieku. Red. J. Bachórz, A. Kowalczykowa. Wrocław 1991.
65. Troski i spory muzykologii polskiej 1905-1926.Korespondencja między Adolfem Chybińskim a Zdzisławem Jachimeckim. Oprac. K. Winowicz. Kraków 1983.
66. Z. Wachowicz, Muzyka w twórczości Tomasza Manna. „Twórczość” 1961, nr 8, s. 90-100.
67. R. Wagner, Opera i dramat. Przeł., wstęp M. Dienstl. Cz. 1: Operaa istota muzyki. Lwów-Warszawa 1907.
68. T. Weiss, Fryderyk Nietzsche w piśmiennictwie polskim lat 1890-1914. Wrocław 1961.
69. R. Wellek, A. Warren, Literatura wobec innych sztuk. W: Teoria literatury. Przekład pod red. i z posłowiem M. Żurowskiego. Warszawa 1976.
70. F. Wesołowski, Zasady muzyki. Kraków 1980.
71. A. Wiedemann, Miejsce i rola muzyki w twórczości Leopolda Buczkowskiego. „Teksty Drugie” 1997, nr 1/2, s. 233-244.
72. A. Wiedemann, Sytuacja muzyki współczesnej i wizje jej rozwoju w prozie powieściowej Młodej Polski. W zb.: Stulecie Młodej Polski. Studia. Red. M. Podraza-Kwiatkowska. Kraków 1995, s. 505-516.
73. E. Wiegandt, Problem tzw. muzyczności prozy powieściowej XX wieku. W zb.: Muzyka w literaturze. Antologia polskich studiów powojennych. Red. A. Hejmej. Kraków 2002.
74. J. Wittlin,Orfeusz w piekle XX wieku. Paryż 1963.
oai:rcin.org.pl:116597 ; 0031-0514
IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Ministry of Science and Higher Education ; Activities popularizing science (DUN)
Oct 2, 2020
Mar 9, 2020
165
https://rcin.org.pl./publication/88335
Edition name | Date |
---|---|
Kierzek P. - Muzyka w twórczości Wacława Berenta | Oct 2, 2020 |
Tenczyńska, Anna
Mityurich, G. S. Shuba, M. Serdyukov, A.
Kozhushko, V. Mityurich, G. S. Ranachowski, Jerzy (1926–2000)
Łobacz, Piotra (1943– ) Mikołajczak-Matyja, Nawoja Wysocka, Jolanta
Malecki, Ignacy (1912–2004) Ranachowski, Jerzy (1926–2000)