Pamiętnik Literacki: Z. 1 (1998)
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
1. D. Chemperek, Poezja Daniela Naborowskiego a renesansowa i barokowa emblematyka. Inspiracje i konteksty interpretacyjne. "Barok" 1996 nr 1, s. 119-134.
2. A. Czyż, Światło i słowo. Warszawa 1995.
3. J. K. Goliński, Franciszka Gniewisza „Smutek codzienny życia ludzkiego" (1722). Problemy z autorem i poetyka tekstu. „Pamiętnik Literacki” 1996, z. 3, s. 17-32.
4. J. K. Goliński, Literatura barokowa w kręgu idei.(Konferencja w Kazimierzu nad Wisłą, 18-22 pażdziernika 1993). „Barok” 1994, nr 2, s. 219-222.
5. J. K. Goliński, Vanitas. O marności w literaturze i kulturze dawnej. Warszawa 1996.
6. J. K. Goliński, W kręgu późnobarokowej melancholii. „Smutek codzienny życia ludzkiego” Gniewisza. W zb.: Między barokiem a oświeceniem. Nowe spojrzenie na czasy saskie. Red. K. Stasiewicz, S. Achremczyk. Olsztyn 1996, s. 329-344.
7. R. M. Grześkowiak, Hieronim i Bóg. Z dziejów XVII-wiecznej elegii pokutnej. W zb.: Religijność literatury polskiego baroku. Red. Cz. Hernas, M. Hanusiewicz. Lublin 1995, s. 167-178.
8. M. Hanusiewicz, Zmysłowy świat wyobraźni religijnej poetów „sarmackich”. „Znak” 1995, nr 7, s. 24-37.
9. L. Kamykowski, Kasper Twardowski. Studium z epoki baroku. Kraków 1939.
10. E. Kotarski, Gdańska poezja okolicznościowa XVII wieku. Gdańsk 1993.
11. E. Kotarski, Ikonosfera w kulturze dawnego Gdańska. „Ogród” 1994, nr 2, s. 134-155.
12. J. Z. Lichański, Pieśń VII „Ksiąg wtórych”. Propozycja interpretacji. W zb.: Jan Kochanowski. 1584—1984. Epoka—twórczość—recepcja. Red. J. Pelc, P. Buchwald-Pelcowa, B. Otwinowska. T. 1. Lublin 1989.
13. L. Marinelli, O rękopiśmiennym i anonimowym charakterze poezji polskiego baroku: cenzura jako hipoteza konieczna. W zb.: Staropolska kultura rękopisu. Red. H. Dziechcińska. Warszawa 1990, s. 43-66.
14. K. Obremski, Hozjusz—Possevinus—Sarbiewski. W: „Psalmodia polska". Trzy studia nad poematem. Toruń 1995.
15. R. Ocieczek, „Obleżenie Jasnej Góry Częstochowskiej”. Dzieło i autor. Kraków 1993.
16. J. Pelc, Barok—epoka przeciwieństw. Warszawa 1994.
17. J. Pelc, Obraz—słowo—znak. Studium o emblematach w literaturze staropolskiej. Wrocław 1973.
18. J. Pelc, Zbigniew Morsztyn, arianin i poeta. Wrocław 1966.
19. J. Sokołowska, Dwie nieskończoności. Szkice o literaturze barokowej Europy. Warszawa 1978.
20. P. Stępień, Poeta barokowy wobec przemijania i śmierci. Hieronim Morsztyn, Szymon Zimorowic, Jan Andrzej Morsztyn. Warszawa 1996.
21. S. Szczęsny, „Pia desideria” Hermana Hugona-nieznany przekład sandomierski. Fragmenty. „Barok” 1996, nr 1, s. 207-217.
oai:rcin.org.pl:68100 ; 0031-0514
IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Ministry of Science and Higher Education ; Activities popularizing science (DUN)
Oct 20, 2022
Jan 29, 2019
1601
https://rcin.org.pl./publication/85173
Borkowski, Andrzej
Grześkowiak, Radosław
Bielak, Alicja
Kuźma, Inga B.
Moskwin, Andriej
Czyż, Antoni