• Search in all Repository
  • Literature and maps
  • Archeology
  • Mills database
  • Natural sciences

Search in Repository

How to search...

Advanced search

Search in Literature and maps

How to search...

Advanced search

Search in Archeology

How to search...

Advanced search

Search in Mills database

How to search...

Advanced search

Search in Natural sciences

How to search...

Advanced search

RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Reparacyjne strategie przetrwania. Losy i wojenne prace Henryka Strenga/Marka Włodarskiego

Creator:

Słodkowski, Piotr ORCID

Date issued/created:

2014

Resource type:

Tekst

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 5 (2014)

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Type of object:

Czasopismo/Artykuł

References:

1. J. Chrobak, Henryk Streng/Marek Włodarski. Kalendarium, w: Czarownik przy zielonej skale. Henryk Streng/Marek Włodarski, red. J. Chrobak, J. Michalik, M. Wilk, Galeria Piekary, Poznań 2009, s. 111-117.
2. S. Czortkower, Akcja łapania Żydów do pracy przymusowej w Skniłowie (maszynopis), s. 7. Archiwum Żydowskiego Instytutu Historycznego w Warszawie, sygn. 229/42.
3. Długie życie upartej dziewczynki. Z prof. Józefą Wnukową rozmawia Henryka Dobosz, „Pomerania” 1995 nr 2, s. 10-19, przedruk w: Czarownik przy zielonej skale. Henryk Streng/Marek Włodarski, red. J. Chrobak, J. Michalik, M. Wilk, Galeria Piekary, Poznań 2009, s. 207.
4. M. Herzog, Ch. Hess, „Resistant material”: Drawings and other artifacts of the Ravensbrück memorial’s collections, w: Forbidden art: Illegal works by concentration camp prisoners, Auschwitz-Birkenau State Museum, Oświęcim 2012, s. 44.
5. J. Janisch, Sztuka nowa, w: Czarownik przy zielonej skale. Henryk Streng/Marek Włodarski, red. J. Chrobak, J. Michalik, M. Wilk, Galeria Piekary, Poznań 2009, s. 189.
6. I. Kowalczyk, Zwichnięta historia sztuki? – o pominięciach problematyki żydowskiej w badaniach problematyki żydowskiej w badaniach sztuki polskiej po 1945 roku, „Opposite” 2010 nr 1, http://opposite.uni.wroc.pl/2010/kowalczyk.htm (10.06.2014).
7. K. Krupka, Ikonografia książki w twórczości więźniów KL Auschwitz, „Studia bibliologiczne” 2011 nr 19, s. 140.
8. A. Leśniak, Ikonofilia. Francuska semiologia pikturalna i obrazy, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 2013, s. 11.
9. A. Leśniak, Obraz płynny. Georges Didi-Huberman i dyskurs historii sztuki, Universitas, Kraków 2010, s. 53.
10. Obrazy Marka Włodarskiego (Henryka Strenga), http://stutthof.org/node/367 (1.10.2012).
11. B. Olsen, W obronie rzeczy. Archeologia i ontologia przedmiotów, przeł. B. Shallcross, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 2012, s. 186-187.
12. P. Piotrowski Agorafilia. Sztuka i demokracja w postkomunistycznej Europie, Rebis, Poznań 2010, s. 25.
13. J. Pollakówna, Malarstwo polskie między wojnami 1918-1939, Auriga, Warszawa 1982, s. 37.
14. H. Segal, Marzenie senne, wyobraźnia i sztuka, przeł. P. Dybel, Universitas, Kraków 2003.
15. P. Słodkowski, Fabularyzacje Marka Włodarskiego, w: Teksty i interpretacje, red. B. Bokus, Z. Kloch, Studio Lexem, Warszawa 2013.
16. P. Słodkowski, Patrząc z daleka i z bliska. Trzy spojrzenia na międzywojenną twórczość Henryka Strenga, w: Między Centrum a peryferiami. Henryk Streng/Marek Włodarski, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 2013.
17. P. Słodkowski, Rysunki Holocaustu i spolia. (Przed)wojenne prace na papierze Henryka Strenga/Marka Włodarskiego, w: Od pamięci biodziedzicznej do postpamięci, red. T. Szostek, R. Sendyka, R. Nycz, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 2013.
18. P. Słodkowski, Widmo Henryka Strenga, „Fa-Art. Kwartalnik Literacki” 2013 nr 4.
19. M. Smolińska, Marek Włodarski – demonstrator obrazów, w: Marek Włodarski/Henryk Streng (1898-1960). Między centrum a peryferiami, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 2013, s. 95-97.
20. T. Sowińska, Marek Włodarski. Zarys monografii życia i twórczości, niepublikowana praca magisterska przygotowana w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego, 1976.
21. J. Starzyński, Na przykładzie Picassa, w: tegoż, Ludzie i obrazy. Od Dawida do Picassa, PIW, Warszawa 1958, cyt. za: M. Leśniakowska, Władza Spojrzenia – władza języka. Juliusza Starzyńskiego obraz sztuki i jej historii, „Modus. Prace z historii sztuki”, 2013.
22. L. Strakun, Z wystaw, „Sygnały” 1939 nr 67, s. 6.
23. W. Szpilman, Pianista, Znak, Kraków 2002, s. 158.
24. „Teka Lwowska”, Archiwum Żydowskiego Instytutu Historycznego w Warszawie (sygn. 229).
25. M. Tyrowicz, Wędrówka przez życie: wspomnienia rodzinne i osobiste (maszynopis), s. 185.
26. D. Vogel, Henryk Streng – malarz konstruktywizmu, „Nasza Opinia” 1937 nr 96, s. 6, przedruk w: Czarownik przy zielonej skale. Henryk Streng/Marek Włodarski, red. J. Chrobak, J. Michalik, M. Wilk, Galeria Piekary, Poznań 2009, s. 100-102.
27. C. Wolfe, Animal studies, dyscyplinarność i (post)humanizm, „Teksty Drugie”, 2013 nr 1/2, s. 125-153.

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

5

Start page:

64

End page:

82

Detailed Resource Type:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:60087 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.

Source:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitizing institution:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Projects co-financed by:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Access:

Otwarty

Object collections:

Last modified:

Jan 24, 2023

In our library since:

Nov 14, 2016

Number of object content downloads / hits:

1197

All available object's versions:

https://rcin.org.pl./publication/79685

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Objects Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information