Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Teksty Drugie: Bezformie awangardy
Od 2002, nr 1/2 wyd.: Stowarzyszenie "Pro Cultura Litteraria" ; W dodatkowej numeracji ciągłej nr 54 dwukrotnie = 6 (1998) I 1 (1999) i brak 72 ; 21 cm ; Pol. text, eng. summary
1. Apollinaire G., Antytradycja futurystów. Manifest-synteza, przeł. M. Czerwiński, w: Artyści o sztuce. Od van Gogha do Picassa, wyb. i oprac. E. Grabska, H. Morawska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1969.
2. Boccioni U. Absolute motion + relative motion = Dynamism, w: Futurism. An Anthology, ed. by L. Rainey, C. Poggi, L. Wittman, Yale University Press, New Haven and London 2009.
3. Boccioni U., Carrà C., Russolo L., Balla G., Severini G., Malarstwo futurystyczne. Manifest techniczny, w: C. Baumgarth Futuryzm [Teksty źródłowe], przeł. J. Tasarski, Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1987.
4. Bozhkova Y., „The Language of the Future” and the Crisis of Modernity. Mina Loy’s Aphorisms on Futurism, „Angles. New Perspectives on the Anglophone World” 2015, nr 1.
5. Cappa Marinetti B., Spicologia di 1 uomo, „Dinamo” 1919, nr 1.
6. Carli M., Filtered nights, w: Futurism. An Anthology, ed. by L. Rainey, C. Poggi, L. Wittman, Yale University Press, New Haven and London 2009.
7. Carrà C., Malarstwo dźwięków, szmerów i zapachów, w: C. Baumgarth Futuryzm [Teksty źródłowe], przeł. J. Tasarski, Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1987.
8. Futurism. An Anthology, ed. by L. Rainey, C. Poggi, L. Wittman, Yale University Press, New Haven and London 2009.
9. Karpowicz A., Co słychać w manifestach?, „Zagadnienia Rodzajów Literackich” 2019, z. 2.
10. Krasuska K., Płeć i naród: Trans/lokacje. Maria Komornicka/Piotr Odmieniec Włast, Else Lasker-Schuler, Mina Loy, Wydawnictwo Instytutu Badań Literackich PAN, Warszawa 2019.
11. La Futurista: Benedetta Cappa Marinetti, ed. by L. Panzer, Moore College of Art and Design, Philadelphia 1998.
12. Loy M., Aphorisms on Futurism, „Camera Work” 1914 (June), no. 45.
13. Lusty N., Sexing the Manifesto: Mina Loy, Feminism and Futurism, „Women. A Cultural Review” 2008, vol. 19, no. 3.
14. Marinetti F.T., Akt założycielski i manifest futuryzmu, przeł. M. Czerwiński, w: Artyści o sztuce. Od van Gogha do Picassa, wyb. i oprac. E. Grabska, H. Morawska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1969.
15. Marinetti F.T., Destruction of Syntax – Radio Imagination – Words-In-Freedom, w: Futurism. An Anthology, ed. by L. Rainey, C. Poggi, L. Wittman, Yale University Press, New Haven and London 2009.
16. Marinetti F.T., Teatr Rozmaitości. Manifest futurystyczny, przeł. T. Kireńczuk, w: T. Kireńczuk Od sztuki w działania do działania w sztuce. Filippo Tommaso Marinetti i teatr włoskich futurystów, Księgarnia Akademicka, Kraków 2008.
17. Marinetti F.T., Masnata P., The Radia: Futurist Manifesto, w: Futurism. An Anthology, ed. by L. Rainey, C. Poggi, L. Wittman, Yale University Press, New Haven and London 2009.
18. Prampolini E., Chromofonia. Kolor dźwięków, w: C. Baumgarth Futuryzm [Teksty źródłowe], przeł. J. Tasarski, Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1987.
19. Re L., Impure Abstraction. Benedetta as Visual Artist and Novelist, w: La Futurista: Benedetta Cappa Marinetti, ed. by L. Panzer, Moore College of Art and Design, Philadelphia 1998.
20. Re L., Mater-Materia. Maternal Power and the Futurist Avant-Garde, w: The Great Mother. Women, Maternity and Power in Art and Visual Culture, 900-2015, ed. by M. Gioni, SKIRA, Milan 2015.
21. Re L., Mina Loy and the Quest for the Futurist Feminist Woman, „The European Legacy. Toward New Paradigms” 2009, nr 7.
22. Robert E., A Tranquil Thought [1917], w: Futurism. An Anthology, ed. by L. Rainey, C. Poggi, L. Wittman, Yale University Press, New Haven and London 2009.
23. Russolo L., Sztuka hałasu, w: C. Baumgarth Futuryzm [Teksty źródłowe], przeł. J. Tasarski, Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1987.
24. Sant’Elia A., Architektura futurystyczna, C. Baumgarth Futuryzm [Teksty źródłowe], przeł. J. Tasarski, Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1987.
25. Sica P., Futurist Women: Florence, Feminism and the New Sciences, Palgrave Macmillan, New York 2016.
26. Śniecikowska B. Słowo – obraz – dźwięk. Literatura i sztuki wizualne w koncepcjach polskiej awangardy 1918-1939, TAiWPN Universitas, Kraków 2005.
oai:rcin.org.pl:243136 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2024.5.14
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Creative Commons Attribution BY 4.0 license
Copyright-protected material. [CC BY 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY 4.0 license, full text available at: ; -
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Jan 24, 2025
Dec 17, 2024
22
https://rcin.org.pl./publication/280121
Edition name | Date |
---|---|
Baron-Milian M. - Milczenie – „antytradycja futurystyczna” | Jan 24, 2025 |
Śniecikowska, Beata
Śniecikowska, Beata
Nasiłowska, Anna Nycz, Ryszard Kuryluk, Ewa