Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Pamiętnik Literacki: Z. 1 (2023)
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
1. S. Balbus, Między stylami. Wyd. 2. Kraków 1996.
2. S. Barańczak, Ironie. W: Uciekinier z Utopii. O poezji Zbigniewa Herberta. Warszawa–Wrocław 2001.
3. S. Barańczak, Wiersze zebrane. Kraków 2006.
4. K. Biedrzycki, Polityka. W: Świat poezji Stanisława Barańczaka. Kraków 1995.
5. T. Bilczewski, Porównanie i przekład. Komparatystyka między tablicą anatoma a laboratorium cyfrowym. Kraków 2016.
6. J. Błoński, Tradycja, ironia i głębsze znaczenie. W: Romans z tekstem. Kraków 1981.
7. P. Czapliński, P. Śliwiński, Lekcja starych mistrzów. W: Literatura polska 1976–1998. Przewodnik po prozie i poezji. Kraków 1999.
8. J. Dembińska-Pawelec, Stanisław Barańczak. Hasło w: Polska poezja współczesna. Przewodnik encyklopedyczny. Na stronie: http://przewodnikpoetycki.amu.edu.pl/encyklopedia/stanislaw-baranczak (data dostępu: 2 IV 2019).
9. M. Głowiński, O intertekstualności. „Pamiętnik Literacki” 1986, z. 4, s. 75-100.
10. Z. Herbert, Niepoprawność. W: Wiersze zebrane. Oprac. ed. R. Krynicki. Kraków 2008.
11. M. Kłosowski, „Krucha piana”, porcelana. O wierszu Czesława Miłosza. „Pamiętnik Literacki” 2021, z. 4, s. 165-184.
12. A. Krajewska, Różewicza sztuki splątane. Interpretacja performatywna. „Przestrzenie Teorii” t. 21 (2014), s. 39-58.
13. A. Lam, Autobiograficzne role podmiotu w poezji Zbigniewa Herberta. „Rocznik Towarzystwa Literackiego imienia Adama Mickiewicza” t. 35 (2000), s. 3-10.
14. A. Leder, Odreagowanie w działaniu. W: Rysa na tafli. Teoria w polu psychoanalitycznym. Warszawa 2016.
15. K. Majbroda, Zredefiniować rzecz. Antropologia kulturowa wobec zwrotu ku materialności. „Tematy z Szewskiej” 2016, nr 1, s. 7-14.
16. M. Mikołajczak, Pomiędzy końcem i apokalipsą. O wyobraźni poetyckiej Zbigniewa Herberta. Wyd. 2. Toruń 2013.
17. Cz. Miłosz, Wiersze wszystkie. Kraków 2011.
18. A. van Nieukerken, „Francis Bacon, czyli Diego Velázquez na fotelu dentystycznym” – malarskie i inne cytaty jako „dodatek” do rozpraszającego się życia. „Przestrzenie Teorii” t. 21 (2014), s. 59-76.
19. D. Pawelec, „Jeżeli porcelana, to wyłącznie taka”. W: Czytając Barańczaka. Katowice 1995.
20. A. Pytlewska, Poetyckie dialogi Czesława Miłosza i Tadeusza Różewicza. Poznań 2016 (nieopublikowana rozprawa doktorska).
21. G. Rasch, Kruche piękno. Przeł. J. i K. Koch. W zb.: Upór i trwanie. Wspomnienia o Zbigniewie Herbercie. Wrocław 2000, s. 38-51.
22. T. Różewicz, Świadkowie, albo Nasza mała stabilizacja. Wyd. 6. Kraków 1986.
23. T. Różewicz, Uciszenie. W: Niepokój. Kraków 1947.
24. A. Skrendo, Śmierć poezji. W: Przodem Różewicz. Warszawa 2012.
25. J. Wiśniewski, Lira i struna w poezji Zbigniewa Herberta. „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 1998, nr 1, s. 109-126.
26. A. Zagajewski, Poezja dla początkujących. Warszawa 2017.
oai:rcin.org.pl:238276 ; 0031-0514 ; 10.18318/pl.2023.1.4
IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
May 5, 2023
Apr 19, 2023
182
https://rcin.org.pl./publication/274565
Edition name | Date |
---|---|
Kłosowski M. - Wobec „Piosenki o porcelanie” Czesława Miłosza – nawiązania,polemiki, kontynuacje, reminiscencje... | May 5, 2023 |