Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Advanced search
Pamiętnik Literacki, Z. 3 (2021)
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
1. Ph. Ariès, Historia dzieciństwa. Dziecko i rodzina w czasach ancien régime’u. Przeł. M. Ochab. Warszawa 2010.
2. Św. Augustyn, O Trójcy Świętej. Przeł. M. Stokowska. Oprac. J. M. Szymusiak. Poznań 1962.
3. Cz. S. Bartnik, Dogmatyka katolicka. T. 2. Lublin 2003.
4. Biblia gdańska (Biblia, to jest całe Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu, z hebrajskiego i greckiego języka na polski pilnie i wiernie przetłumaczona). Warszawa 2021.
5. B. Biliński, Norwid w Rzymie. W zb.: Cyprian Norwid w 150-lecie urodzin. Materiały konferencji naukowej 23–25 września 1971. Red. M. Żmigrodzka. Warszawa 1973, s. 151-195.
6. W. Borowy, Główne motywy poezji Norwida. W: O Norwidzie. Rozprawy i notatki. Warszawa 1960.
7. E. Chlebowska, Cyprian Norwid. Katalog prac plastycznych. T. 1–5. Lublin 2014–2020.
8. E. Chlebowska, Norwid wobec ilustracji i sztuki ilustratorskiej. „Sztuka Edycji” 2013, nr 2, s. 39-50.
9. E. Chlebowska, Szmaragd cesarza Tyberiusza – „prawdziwe” wizerunki Chrystusa w twórczości Norwida. „Studia Norwidiana” t. 36 (2018), s. 117-140.
10. J. Czapski, A. Wajda, K. Zachwatowicz, Korespondencja. „Zeszyty Literackie” t. 132 (2015), nr 4.
11. A. Dańczak, Transcendencja końca. Pytanie o relację paruzji i śmierci człowieka. „Collectanea Theologica” 2011, nr 3, s. 17-34.
12. J. Decyk, Eschatologiczna myśl św. Pawła Apostoła inspiracją dla posoborowej liturgii pogrzebu. „Studia Płockie” t. 37 (2009), s. 45-56.
13. T. Dola, Antropologia prawdy wiary „Wierzę w ciała zmartwychwstanie”. „Ethos” 2008, nr 2/3, s.55-70.
14. A. Dunajski, Chrześcijańska interpretacja dziejów w pismach Cypriana Norwida. Lublin 1985.
15. R. Gadamska-Serafin, Imago Dei. Człowiek w myśli i twórczości Cypriana Kamila Norwida. Sanok 2011.
16. J. Gaume, Zasady i całość wiary katolickiej, czyli wykład jej historyczny, dogmatyczny, moralny, liturgiczny, apologetyczny, filozoficzny i socjalny od stworzenia świata aż do naszych czasów. Wyd. 2, oddz. 2 (t. 3–4). Warszawa 1857.
17. U. Grzymska, Radosny aspekt paruzji w listach św. Pawła do Tesaloniczan. „Ruch Biblijny i Liturgiczny” 1994, nr 4, s. 247-255.
18. B. Iwaszkiewicz-Wronikowska, Łazarz: IV. Ikonografia. Hasło w: Encyklopedia katolicka. T. 11. Lublin 2006.
19. A. Jankowski, Eschatologia biblijna „Nowego Testamentu”. Kraków 1987.
20. S. Kobielus, Wskrzeszenie Łazarza w teologii i ikonografii średniowiecza. Kraków–Tyniec 2016.
21. G. Królikiewicz, Terytorium ruin. Ruina jako obraz i temat romantyczny. Kraków 1993.
22. A. Kubiś, Chrześcijańska idea męczeństwa. „Analecta Cracoviensia” t. 2 (1970), s. 303-328.
23. A. Kubiś, Męczeństwo a Kościół. „Kieleckie Studia Teologiczne” 2002, nr 1/2, s. 90-105.
24. J. Kucicki, Paruzja Jezusa Chrystusa. Początki eschatologii nowotestamentalnej w listach do Tesaloniczan. Warszawa 2009.
25. H. Langkammer, Naczelne tematy eschatologii św. Pawła (paruzja, powszechne zmartwychwstanie, nowe stworzenie). „Roczniki Teologiczno-Kanoniczne” 1981, z. 1, s. 65-75.
26. Z. Lisowski, Motyw krzyża w twórczości Norwida. „Przegląd Powszechny” 1984, nr 6, s. 341-356.
27. E. Łomnicki, Męczeństwo jako znak prawdziwości religii chrześcijańskiej w ujęciu apologetów starochrześcijańskich. „Tarnowskie Studia Teologiczne” t. 7 (1979), s. 74-81.
28. M. Maciejewski, Spojrzenie „w górę” i „wokoło” (Norwid – Malczewski). „Roczniki Humanistyczne” 1976, z. 1, s. 244–247.
29. É. Mâle, La Résurrection de Lazare dans l’art. „Revue des Arts” 1951, nr 1, s. 44-51.
30. P. Marchewka, Z romantycznych rodowodów biblijnych. Apostoł Paweł w twórczości Cypriana Norwida. Poznań 2009.
31. A. Melbechowska-Luty, Sztukmistrz. Twórczość artystyczna i myśl o sztuce Cypriana Norwida. Warszawa 2001.
32. A. Melbechowska-Luty, Teofil Kwiatkowski (1809–1891). Wrocław 1966.
33. A. Merdas, „Człek od niej starszy”. „Znak” 1977, nr 4, s. 417-434.
34. A. Merdas, Łuk przymierza. „Biblia” w poezji Norwida. Lublin 1983.
35. H. Meurer, Lazarus von Bethanien. Hasło w: Lexikon der christlichen Ikonographie. Hrsg. E. Kirschbaum. Rom 1971.
36. G. Minois, Historia starości. Od antyku do renesansu. Przeł. K. Marczewska. Warszawa 1995.
37. C. Norwid, Pisma wszystkie. Zebrał, tekst ustalił, wstępem i uwagami krytycznymi opatrzył J. W. Gomulicki. T. 1–11. Warszawa 1971–1976.
38. L. Ouspensky, V. Lossky, The Meaning of Icons. Transl. G. E. H. Palmer, E. Kadloubovsky. New York 1983.
39. J. S. Partyka, La Résurrection de Lazare dans les monuments funéraires des nécropoles chrétiennes à Rome. (Peintures, mosaïques et décors des épitaphes). Étude archéologique, iconographique et iconologique. Varsovie 1993.
40. A. Pieńkos, U łoża śmierci – egzamin prawdziwego realisty. W: Okropności sztuki. Nowoczesne obrazy rzeczy ostatecznych. Gdańsk 2000.
41. Pismo Święte Nowego Testamentu. T. 7: Listy do Koryntian. Wstęp – przekład z oryginału – komentarz. Oprac. E. Dąbrowski. Poznań 1965.
42. Z. Przesmycki, Materiały do twórczości malarskiej i rysowniczej Cypriana Norwida. Bibl. Narodowa, rkps 6330 III, k. 467r.
43. J. Ratzinger, Eschatologia – śmierć i życie wieczne. Przeł. M. Węcławski. Poznań 1985.
44. L. Réau, Iconographie de l’art chrétien. T. 2: Iconographie de la „Bible”, cz. 2: Nouveau Testament. Paris 1957.
45. J. Salij, Problem męczeństwa u Norwida. W zb.: Norwid a chrześcijaństwo. Red. J. Fert, P. Chlebowski. Lublin 2002, s. 31-51.
46. S. Sawicki, Czy Norwid wierzył w zbawienie powszechne? W: Wartość – sacrum – Norwid. 3. Studia i szkice aksjologicznoliterackie. Lublin 2017.
47. S. Sawicki, Norwida walka z formą. Warszawa 1986.
48. I. Sławińska, Chrześcijaństwo w przemyśleniach Norwida. „Znak” 1966, nr 6, s. 721-732.
49. Słownik teologii biblijnej. Red. X. Léon-Dufour. Przeł., oprac. K. Romaniuk. Warszawa 1973.
50. I. Smentek, Myśl eschatologiczna epoki romantyzmu i jej polski przykład – Cyprian Kamil Norwid. „Teologia w Polsce” 2012, nr 1, s. 105-120.
51. J. Stępień, Eschatologia św. Pawła. „Studia Theologica Varsaviensia” t. 1 (1963), s. 33-171.
52. Św. Tomasz z Akwinu, Suma teologiczna. T. 33: Zmartwychwstanie ciał. (Suppl. 69–86). Przekł., objaśn., skorowidz P. Bełch. London 1983, s. 187–242 (zagadnienia 82–85). Na stronie:http://www.katedra.uksw.edu.pl/suma/suma_indeks.htm (data dostępu: 14 X 2020).
53. The World of Science, Art and Industry Illustrated from Examples in the New York Exhibitions, 1853–1854. With 500 illustrations. Under the superintendence of C. E. Döpler. Ed. B. Silliman Jr, Ch. Rush Goodrich. New York 1854.
54. K. Trybuś, „Assunta” jako poemat metafizyczny. „Studia Norwidiana” 11 (1993), s. 93-101.
55. H. Widacka, Grafika Norwida. „Studia Norwidiana” t. 3/4 (1985–1986), s. 153-180.
56. B. Wołoszyn, Norwid ocala. Heroizm, śmierć i zmartwychwstanie w twórczości postromantyka. Kraków 2008.
57. B. Wronikowska, Picturae sacrae. Motywy ikonograficzne malowideł przedkonstantyńskich w chrześcijańskich katakumbach Rzymu. Lublin 1990.
58. E. Zarosa, Sąd Ostateczny: III. W ikonografii. Hasło w: Encyklopedia katolicka, t. 17 (2012).
59. A. Ziemba, „Wskrzeszenie Łazarza” Carela Fabritiusa w świetle nowych badań nad kręgiem Rembrandta. „Biuletyn Historii Sztuki” 1992, nr 1, s. 27-52.
oai:rcin.org.pl:232314 ; 0031-0514 ; 10.18318/pl.2021.3.2
IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Dec 30, 2021
Dec 9, 2021
319
https://rcin.org.pl./publication/268599
Edition name | Date |
---|---|
Chlebowska E. - Gdy „ciało w ducha, a duch powraca w ciało”. Wątki eschatologiczne w plastyce Norwida | Dec 30, 2021 |