• Search in all Repository
  • Literature and maps
  • Archeology
  • Mills database
  • Natural sciences

Search in Repository

How to search...

Advanced search

Search in Literature and maps

How to search...

Advanced search

Search in Archeology

How to search...

Advanced search

Search in Mills database

How to search...

Advanced search

Search in Natural sciences

How to search...

Advanced search

RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Między ekonomią i afektywnością. Polski reportaż literacki w paradygmaciekultury uczestnictwa

Creator:

Frukacz, Katarzyna ORCID

Date issued/created:

2019

Resource type:

Tekst

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 6 (2019)

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

References:

1. 100/XX. Antologia polskiego reportażu XX wieku, t. 1: 1901-1965, red. M. Szczygieł, Czarne, Wołowiec 2014.
2. Ahmed S., Ekonomie afektywne, przeł. M. Glosowitz, "Opcje" 2013 nr 2, s. 16-23.
3. Andrejevic M., Infoglut: How Too Much Information Is Changing the Way We Think and Know, Routledge, New York, NY 2013. DOI
4. Anna z gabinetu bajek. Reportaże roku, red. B. Dudko, K. Weber, PIW, Warszawa 1999.
5. Antonik D., Literatura i ekonomia afektywna. Autor do kochania, w: Pamięć i afekty, red. Z. Budrewicz, R. Sendyka, R. Nycz, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 2014, s. 125-141.
6. Bałuk K., Nowe formy gatunków dziennikarskich w sieci. Przykład projektów "The New York Times", w: Dziennikarstwo i Media 5. Media zmieniającego się świata, red. I. Borkowski, Wydawnictwo UWr, Wrocław 2014, s. 83-95.
7. Boellstorff T., Coming of Age in Second Life: An Anthropologist Explores the Virtually Human, Princeton University Press, Princeton, NJ - Oxford, UK 2008.
8. Bruns A., Towards Produsage: Futures for User-Led Content Production, w: Proceedings: Cultural Attitudes towards Communication and Technology 2006, ed. by F. Sudweeks, H. Hrachovec, Ch. Ess, Murdoch University, Perth 2006, s. 275-284.
9. Castells M., Społeczeństwo sieci, przeł. M. Marody i in., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
10. Chamera-Nowak A., Reportaż jako produkt, na przykładzie dodatku reporterskiego "Gazety Wyborczej", w: Reportaż bez granic? Teksty, warsztat reportera, zjawiska medialne, red. I. Borkowski, Wydawnictwo UWr, Wrocław 2010, s. 121-134.
11. Ciemiński R., Literatura faktu drugiego obiegu - próba rejestru, "Nowe Książki" 1990 nr 6, s. 19-21.
12. Darska B., Młodzi i fakty. Notatki o reportażach roczników osiemdziesiątych, Wydawnictwo Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UWM, Olsztyn 2017.
13. Delwiche A., Jacobs Henderson J., Introduction: What is Participatory Culture?, w: The Participatory Cultures Handbook, ed. by A. Delwiche, J. Jacobs Henderson, Routledge, New York, NY - London 2013, s. 3-9. DOI
14. Dijk J. van, Społeczne aspekty nowych mediów. Analiza społeczeństwa sieci, przeł J. Konieczny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
15. Drożdż M., Konwergencja mediów - tendencje, modele i konsekwencje, "Studia Medioznawcze" 2008 nr 3, s. 84-103.
16. Dziadzia B., Dylematy tzw. kultury uczestnictwa, "Media i Społeczeństwo" 2012 nr 2, s. 101-113.
17. Frukacz K., Projekt: książka. O agregacyjności reportażu, "Tekstualia" 2016 nr 4, s. 123-136. DOI
18. Glosowitz M., Zwrot afektywny, "Opcje" 2013 nr 2, s. 24-27.
19. Góralska M., Zwrot afektywny a współczesne badania nad książką i czytelnikiem. Rekonesans badawczy, "Przegląd Biblioteczny" 2018 z. 2, s. 219-233. DOI
20. Grossberg L., Is there a Fan in the House?: The Affective Sensibility of Fandom, w: The Adoring Audience: Fan Culture and Popular Media, ed. by L.A. Lewis, Routledge, London-New York 1992, s. 50-65.
21. Hills M., Virtually Out There: Strategies, Tactics and Affective Spaces in On-line Fandom, w: Technospaces: Inside the New Media, ed. by S.R. Munt, Continuum, London - New York, NY 2001, s. 147-160.
22. Hopfinger M., Literatura i media. Po 1989 roku, Oficyna Naukowa, Warszawa 2010.
23. Horodecka M., Afekty i emocje w reportażu literackim. Perspektywa genologiczna i antropologiczna, w: Kultura afektu - afekty w kulturze. Humanistyka po zwrocie afektywnym, red. R. Nycz, A. Łebkowska, A. Dauksza, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 2015, s. 415-441.
24. Hugo-Bader J., Dzienniki kołymskie, Czarne, Wołowiec 2011.
25. Illouz E., Cold Intimacies: The Making of Emotional Capitalism, Polity Press, Cambridge, UK - Malden, MA 2007.
26. Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, przeł. M. Bernatowicz, M. Filiciak, WAiP, Warszawa 2007.
27. Jensen J.F., 'Interactivity': Tracking a New Concept in Media and Communication Studies, "Nordicom Review" 1998 Vol. 19, No. 1, s. 185-204.
28. Kelty Ch.M., From Participation to Power, w: The Participatory Cultures Handbook, ed. by A. Delwiche, J. Jacobs Henderson, Routledge, New York, NY - London 2013, s. 22-31.
29. Kelty Ch.M., Two Bits: The Cultural Significance of Free Software, Duke University Press, Durham, NC - London 2008. DOI
30. Kopecka-Piech K., Leksykon konwergencji mediów, Universitas, Kraków 2015.
31. Kopecka-Piech K., Nowe media z perspektywy konwergencji. Wzajemne determinacje struktury, treści i typów uczestnictwa, w: Nowe media i komunikowanie wizualne, red. P. Francuz, S. Jędrzejewski, Wydawnictwo KUL, Lublin 2010, s. 23-42.
32. Lachman M., Pociąg do literatury, w: "Czarne" oraz "Lampa i Iskra Boża". Literatura na rynku idei, red. D. Kalinowski, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pomorskiej w Słupsku, Słupsk 2010, s. 11-26.
33. Lamerichs N., Express Yourself: An Affective Analysis of Game Cosplayers, w: Game Love: Essays on Play and Affection, ed. by J. Enevold, E. MacCallum-Stewart, McFarland, Jefferson, NC 2015, s. 97-114.
34. Leadbeater Ch., Miller P., The Pro-Am Revolution: How Enthusiasts Are Changing Our Economy and Society, Demos, London 2004.
35. Lévy P., Collective Intelligence: Mankind's Emerging World in Cyberspace, transl. R. Bononno, Perseus Books, Cambridge, MA 1997.
36. Liu Y., Shrum L.J., What Is Interactivity and Is It Always Such a Good Thing? Implications of Definition, Person, and Situation for the Influence of Interactivity on Advertising Effectiveness, "Journal of Advertising" 2002 Vol. 31, No. 4, s. 53-64. DOI
37. Lüders M., Converging Forms of Communication?, w: Ambivalence towards Convergence: Digitalization and Media Change, ed. by T. Storsul, D. Stuedahl, Nordicom, Göteborg 2007, s. 179-198.
38. Manovich L., Język nowych mediów, przeł. P. Cypryański, WAiP, Warszawa 2006.
39. Massumi B., Autonomia afektu, przeł. A. Lipszyc, Teksty Drugie 2013 nr 6, s. 112-135.
40. Networked Publics, ed. by K. Varnelis, MIT Press, Cambridge, MA 2008.
41. Nietykalni. Reportaże roku 1999, red. B. Dudko, Prószyński i S-ka, Warszawa 2000.
42. Nycz R., Literatura nowoczesna: cztery dyskursy (tezy), "Teksty Drugie" 2002 nr 4, s. 35-46.
43. Piechota M., Bohater "małego realizmu" - zwykły człowiek w reportażach Małgorzaty Szejnert ("My, właściciele Teksasu"), "Zeszyty Naukowe KUL" 2015 nr 2, s. 73-90.
44. Rossiter N., Organized Networks: Media Theory, Creative Labour, New Institutions, NAi Publishers, Rotterdam 2006.
45. Rychlewski M., Książka jako towar. Książka jako znak. Studia z socjologii literatury, Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk 2013.
46. Siuda P., Mechanizmy kultury prosumpcji, czyli fani i ich globalne zróżnicowanie, "Studia Socjologiczne" 2012 nr 4, s. 109-132.
47. Springer F., Archipelag miast, "Press" 2015 nr 6, s. 30-33.
48. Stachura K., (Nowe)? widownie. Doświadczenia odbiorców mediów w kulturze konwergencji, w: Nowe media i komunikowanie wizualne, red. P. Francuz, S. Jędrzejewski, Wydawnictwo KUL, Lublin 2010, s. 85-94.
49. Szpunar M., Nowe media a paradygmat kultury uczestnictwa, w: Teorie komunikacji i mediów 2, red. M. Graszewicz, J. Jastrzębski, Oficyna Wydawnicza Atut, Wrocław 2010, s. 251-262.
50. Szydłowska J., Polski reportaż XXI w. wobec tradycji gatunku i wyzwań komunikacyjnych współczesności, w: Prasa w dobie nowych mediów, red. R. Rozbicka, A. Staniszewski, Wydawnictwo UWM, Olsztyn 2014, s. 239-256.
51. Tapscott D., Williams A.D., Wikinomia. O globalnej współpracy, która zmienia wszystko, przeł. P. Cypryański, WAiP, Warszawa 2008.
52. Toffler A., Prosument - klient nowego typu, w: tegoż Trzecia fala, przeł. E. Woydyłło, PIW, Warszawa 1997, s. 406-439.
53. To nie mój pies, ale moje łóżko. Reportaże roku 1997, red. B. Dudko, J. Koźbiel, Prószyński i S-ka, Warszawa 1998.
54. Ziątek Z., Autentyzm rozpoznań społecznych, w: Literatura polska 1918-1975, t. 2: 1933-1944, red. A. Brodzka, S. Żółkiewski, Wiedza Powszechna, Warszawa 1993, s. 677-823.
55. Zły dotyk. Reportaże roku 2000, red. B. Dudko, Prószyński i S-ka, Warszawa 2001.
Netografia:
1. https://czytamrecenzuje.pl/ (27.06.2019).
2. https://flipboard.com/@miastoarchi65fm/miasto-archipelag---magazyn-nmomteouy (27.06.2019).
3. http://wokolfaktu.pl/ (27.06.2019).
4. https://www.facebook.com/Jacek-Hugo-Bader-189302941100053/ (27.06.2019).
5. https://www.facebook.com/MiastoArchipelag/ (27.06.2019).
6. https://www.facebook.com/wannazkolumnada/ (27.06.2019).
7. https://www.facebook.com/Wojciech-Jagielski-112787332130594/ (27.06.2019).
8. http://wyborcza.pl/0,164792.html (27.06.2019).
9. http://wyborcza.pl/1,76842,8435740,Dziennik_kolymski__Pierwszy_tydzien.html (27.06.2019).

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

6

Start page:

103

End page:

119

Detailed Resource Type:

Artykuł naukowy oryginalny

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:203950 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2019.6.6

Source:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -

Digitizing institution:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Projects co-financed by:

Program Operacyjny Polska Cyfrowa, lata 2014-2020, Działanie 2.3 : Cyfrowa dostępność i użyteczność sektora publicznego; środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz współfinansowania krajowego z budżetu państwa ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Access:

Otwarty

Object collections:

Last modified:

Jul 28, 2021

In our library since:

Jul 28, 2021

Number of object content downloads / hits:

320

All available object's versions:

https://rcin.org.pl./publication/235218

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information